Test Husqvarna Svartpilen 401: Černý šíp vystřelen!
- Publikovno: 30.6.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Asi nebudu daleko od pravdy když řeknu, že si tuhle designovou mašinu buď zamilujete nebo zatratíte. Je jiná než ostatní, jejím hlavním smyslem je vyjádřit životní styl majitele. K tomu navíc, je to zábavný stroj do města a nezklame ani jako váš první motocykl v životě.
Ačkoliv má tahle Husqvarna velké množství komponent společných s oranžovými KTM, však je také součástí tohoto rakouského podniku, její DNA je jiná. Jde si svou cestou, vsadila na designovou kartu, chce být odlišná, ne jako ostatní, ona chce vyčnívat z davu a to se jí rozhodně podařilo. Svartpilen ve švédštině znamená Černý šíp a tahle mašina je možná tak trochu i černou ovcí rodiny. Ostatně jakmile na ní usednete, už samotný rebelský posaz za řídítky vás nutí k tomu, že máte od prvního brnknutí do plynu chuť dělat neplechu.
Svartpilen 401 rozhodně není klasickou motorkou s klasickými proporcemi. Líbit se vám budou jeho ostré tvary, různě se lomící do zajímavých úhlů, s rovnou palivovou nádrží, na kterou navazuje téměř rovné kožené sedlo, které skoro vypadá jako byste si měli sednou na dřevěnou lavici, jen ji potáhli kůží pro větší pohodlí. Bohužel tohle úzké sedlo je opravdu dost tvrdé a myslím, že je to zde spíše na škodu, protože jinak je Svartpilen 401 zábavným strojem.
Motocyklu dominuje velký kulatý světlomet, který když rozsvítíte, okamžitě přitáhne zraky všech kolemjdoucích. V černém trubkovém rámu je usazen čtyřtaktní jednoválec a všudypřítomnou černou barvu jen jemně dolaďují linky v neonově žluté barvě. Ke správnému rebelovi patří i sedmnáctipalcová vyplétaná kola obutá do pneumatik Pirelli Scorpion Rally, která Svartpilenovi náramně sluší a také dobře drží i když jste ve větším náklonu.
Jakmile si usednete za vyšší řídítka, zalomíte nohy do stupaček a mírně se nahrbíte dopředu, okamžitě vaše oči přitáhne kulatý digitální budík s kostičkovým otáčkoměrem. Zobrazuje veškeré potřebné informace, včetně denních počítadel. Ovládá se pomocí tlačítek přímo na levém okraji displeje. Za jízdy v rukavicích to moc pohodlné není, takže pokud to není nezbytně nutné, soustřeďte se raději na samotnou jízdu. Ostatně ono ani na budík moc koukat nemusíte, s motocyklem se totiž velmi rychle sžijete v jedno soukolí a můžete s ním jezdit pocitově.
Nebudu vám tady pět ódy, jaká je to skvělá cestovní motorka. Ne, není. Je to vyloženě městská záležitost a sem tam na kratší výlet po okolí. Za prvé vás bude děsně bolet zadek, já na něm najela téměř 200 kilometrů v kuse a už po první stovce mi o sobě dával vědět. Za druhé, prvních pět rychlostních stupňů ze šesti je řazeno v rychlém sledu za sebou a to na cestování moc není.
Zato po městě, to je jiná! Nejenom, že je Svartpilen módním doplňkem, bez kterého nebudete „in“ ani „cool“, díky podvozku od firmy WP, pracujícím vpředu se zdvihem 142 mm a vzadu se 150 mm, je svezení i po kočičích hlavách zábavou. Je totiž velmi snadné proplétat se mezi auty s motocyklem vážícím něco málo přes 160 kilogramů a který je štíhlý, obratný a na svoje poměry relativně hbitý.
Motocykl je totiž poháněn kapalinou chlazeným jednoválcem o zdvihovém objemu 373 ccm, který vám svým výkonem 44 koní bohatě stačí na městské dovádění, ale i na zábavné svezení klikatými silničkami. Ostatně motor není žádným nezkušeným zajícem, ale osvědčeným agregátem, který pohání KTM 390 Duke. Díky vzpřímenému posazu, kde na rukou ležíte jen lehce, se vám Svartpilen 401 velmi dobře vede. Reakce na plyn je plynulá. Možná bych uvítala o trochu více přesnější převodovku, někdy to chtělo více síly při řazení, ale není to nic, co by vám kazilo dojem z jízdy. Kotoučové brzdy jsou vybaveny dvoukanálovým ABS, mají celkem rychlý nástup, ale nejsou nijak vražedné, takže je v pohodě zvládne i naprostý nováček s minimem zkušeností.
Je velmi těžké uspět na trhu s novým motocyklem, když je jich v každé kategorii nepřeberné množství, ale Husqvarna na to zkusila jít jinou cestou. Vyrobila motocykl, který je módní záležitostí, můžete si k němu pořídit velké množství doplňků jak pro motocykl, tak i pro vás jezdce a vyladit se tak do nejmenšího detailu. Svartpilen 401 bych nazvala městským endurem a je spíše pro rebelské povahy, kterým uchvátí drátěná kola a černý design. Jste-li romantičtější povahy, mohla by se vám líbit něžnější bílá verze Vitpilen 401. Každopádně s tímhle motocyklem budete jednoznačně „in“.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec. Vrtání a zdvih 89 x 60 mm, zdvihový objem 373 ccm. Největší výkon 32 kW (44 k). Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, přední WP obrácená teleskopická vidlice USD o průměru 43 mm, zdvih 142 mm. Zadní kyvná vidlice WP monoshock, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým brzdičem, vzadu jednoduchá o průměru 230 mm s jednopístkovým třmenem, dvoukanálové ABS Bosch 9M+. Drátěná 17-palcová kola., pneumatiky Pirelli Scorpion Rally 110/70 R 17 vpředu a 150/60 R 17 vzadu. Rozvor 1357 mm, výška sedla nad zemí 835 mm, světlá výška 170 mm, suchá hmotnost 150 kg. Objem palivové nádrže 9,5 l.
Cena základního provedení: 165 000 Kč
Gábinu oblékla česká firma MBW s.r.o., dámská kožená bunda Anita a kalhoty Kevlar Jeans Joe.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 30.6.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro