Test Husqvarna Vitpilen 401: Amorův Bílý šíp
- Publikovno: 23.7.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Městský designový doplněk, který ohromí téměř každého kolemjdoucího. Bílá barva, neokoukané novodobé tvary, sportovní posaz za řídítky, není se vůbec čemu divit, že tahle malá Husqvarna oslovuje hlavně mladé jezdce, držitele řidičského oprávnění skupiny A2.
Snad na každé křižovatce, kde jsem stála, jsem byla středem zájmu. Vitpilen 401 totiž působí tak trochu mimozemským dojmem, je totiž čímkoliv, jen ne tuctovým motocyklem, který by se ztratit uprostřed davu. Jeho výjimečný design, atypické tvary a andělsky bílá barva donutí otočit hlavu i ty, jenž doposud nebyli políbení motorkářskou múzou. A musím se přiznat i já, že se mi na první pohled líbil víc než jeho černý protějšek Svartpilen 401.
Působivě vypadá bílá kapotáž, se kterou si švédští designéři nápaditě vyhráli a zajímavě s ní propojili palivovou nádrž s bočními kryty pod sedlem. Jakoby tam vlastně ani nebyla, není vidět žádný přechod. V bílé barvě je rovněž přední blatník. Pod kapotáží nemůžete přehlédnout černý trubkový rám, v jehož útrobách se ukrývá obnažený jednoválcový motor, který si můžete prohlédnout ze všech stran. Bíločerné provedení je doladěno kontrastními žlutými proužky.
Celkové zpracování motocyklu je kvalitní, nikde vám nic neodstává, díly lícují a během jízdy nic nevibruje, tedy kromě motoru. Posaz za nízko uchycenými řídítky je do sportovního režimu, váhu vašeho těla máte více na rukou a nohy jsou poskládány lehce vzad. Ačkoliv to na první dojem vypadá dost děsivě na motorku tohohle typu, ale jakmile se rozjedete, rázem máte v rukou malého ďáblíka v andělském rouše, který přesně poslouchá a odpovídá na vaše povely. Na kulatém budíku s kostičkovým otáčkoměrem se ukazují veškeré potřebné informace. Ovládá se pomocí tlačítek na levém okraji displeje.
Na rovnou nádrž plynule navazuje úzké sedlo, které má jezdec příjemně vykrojené. Měla jsem možnost jet chvíli i jako spolujezdec a spíš než s úzkým sedlem jsem bojovala s tím, že je krátké. Na krátké přejezdy po městě to nevadí, na delší cestu bych se na něm vézt nechtěla. Ostatně on k tomu ani Vitpilen 401 není primárně určen. Sedlo je tvrdší a na cestování byste přece jenom raději chtěli více komfortu a tak raději zůstaňte na silnicích „kolem komína“.
Hlavním revírem Vitpilena 401 je totiž město a jeho úzké uličky, kterými se budete hravě proplétat. Však také k té designovce potřebujete diváky a ty asi mimo městské brány těžko potkáte, ne? Vy přece potřebujete, aby vám někdo obdivoval ten váš dokonalý futuristický kulatý světlomet! Vitpilen váží něco málo přes 170 kilogramů a díky řídítkům širokým tak akorát se vám s ním bude velmi dobře manipulovat a to nejen na místě, ale i během jízdy. Je hbitý, obratný, úzký a vlastně i zábavný. Tlumiče od firmy WP celkem zdárně pobírají veškeré nerovnosti a přidávají tak více komfortu k vaší jízdě, stejně tak jako brzdy, které mají pocitově pomalejší nástup, ale jsou spolehlivé, nevadnou a docela dobře se dávkují.
K zábavě za řídítky napomáhá i kapalinou chlazený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 373 ccm. Stejný agregát pohání také KTM 390 Duke, jen už není takový nervózní a ucukaný. Je umírněnější, ale pořád má „šťávu“. Jeho výkon 44 koní a kroutící moment 35 Nm je dostatečné k tomu, aby jste si užili živelnosti i ostřejších rozjezdů. Samozřejmě, že jsem jej provětrala i po okreskách a nijak jsem jej nešetřila. Do zatáček se sklápí celkem hravě a tady nejvíc oceníte jeho hbitost, přesnost a lehkost, se kterou kroutíte jednu zákrutu za druhou. Bez problémů z něj vytáhnete i rychlost přesahující 130 km/h, ale nejvíc vás to stejně bude bavit do 100 km/h.
Cílem Husqvarny bylo vytvořit zcela odlišný motocykl a to se jim myslím povedlo velmi dobře. Vitpilen 401 je svěží, čerstvý a vlastně tak trochu i něžný motocykl, ačkoliv je spíše sportovnějšího ražení. Máte-li raději pohodlnější vzpřímenější posaz, můžete sáhnout po jeho sourozenci Svartpilen 401, který jsme rovněž měli možnost otestovat. Oba se zdárně poperou s překážkami ve městě i mimo něj. Nebála bych se je doporučit začínajícím jezdcům, ale i zkušenějším, kteří jen hledají neotřelé, designové vozidlo na cesty za zábavou.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec. Vrtání a zdvih 89 x 60 mm, zdvihový objem 373 ccm. Největší výkon 32 kW (44 k). Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, přední WP obrácená teleskopická vidlice USD o průměru 43 mm, zdvih 142 mm. Zadní kyvná vidlice WP monoshock, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým brzdičem, vzadu jednoduchá o průměru 230 mm s jednopístkovým třmenem, dvoukanálové ABS Bosch 9M+. Drátěná 17-palcová kola., pneumatiky Pirelli Scorpion Rally 110/70 R 17 vpředu a 150/60 R 17 vzadu. Rozvor 1357 mm, výška sedla nad zemí 835 mm, světlá výška 170 mm, suchá hmotnost 150 kg. Objem palivové nádrže 9,5 l.
Cena základního provedení: 165 000 Kč
Gábinu oblékla česká firma MBW s.r.o., dámská kožená bunda Anita.
Děkujeme společnosti Freshland za poskytnuté prostory.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.7.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro