Test Kymco Quannon Naked 125

Kymco rozhodně není ve světě motocyklů neznámé jméno. Jde o tchajwanskou značku, která vyrábí vysoce kvalitní výrobky srovnatelné s japonskou konkurencí. Model Quannon je toho důkazem.

Jsou to tři roky, kdy značka Kymco uvedla na trh model Quannon. Odborné novináře mile překvapil povedenou konstrukcí, snadnou ovladatelností a kultivovaným a výkonným jednoválcem. Quannon je k dispozici jak v nahé, tak i ve slušivé kapotované verzi ve stylu supersportu. V rámci redakčního testu jsme vyzkoušeli nekapotovanou verzi.

Po otočení klíčku se rozsvítí moderní digitální přístrojová deska se dvěma velkými kruhovými budíky otáčkoměru a rychloměru. K dispozici je také přesný ukazatel stavu paliva v nádrži, který v této třídě motocyklů rozhodně není standardem. Jednoválcový motor se za studena chová nepředvídatelně. Reakce na plyn je s prodlevou a ne se vždy stejnou odezvou. Stačí ale ujet dvě stě metrů, nebo motor nechat chviličku před vyjetím prohřát a „karburátorové“ projevy studeného motoru zmizí. Při temperamentnějším stylu jízdy je nutné pro výkon sáhnout do vyšších otáček a dbát, aby po přeřazení příliš neklesly pod 7000 1/min. Jednoválec se ale v nízkých otáčkách chová překvapivě spořádaně a i při větším podtočení necuká a má kultivovaný chod. Dokonce i vibrace motoru jsou srovnatelné s premianty třídy. Příjemným překvapením byla také převodovka nabízející komfortní a přesné řazení. Bohužel je pouze pětistupňová, což nejvíce vadí při jízdě ve dvou, kde při přeřazení z druhého na třetí rychlostní stupeň spadnou otáčky motoru až příliš a tak se z nich musí motor delší dobu probírat.

Dynamické vlastnosti motocyklu jsou příjemné. Křižovatky opustíte hravě jako první. Pokud tedy nenarazíte na jiného soutěživého řidiče. Posuďte sami, osmdesátikilometrovou rychlost pokoří kymco za necelých 10 s, při jízdě ve dvou za úctyhodných 13 sekund. To je slušný výsledek, neboť stejných hodnot dosahují i automobily s motory objemu 1,2 až 1,4 l. Zajímavé srovnání mě napadá také s téměř třikrát objemnější Jawou 350, která se ještě před nedávnem vyráběla a která rychlost 80 km/h zdolala dle firemního měření za 9 sekund. Snad jen nejvyšší rychlost byla o málo vyšší. Kymco udává 105 km/h.

Pochvalu zaslouží tchajwanská „stopetadvacítka“ za pevný rám, který v zatáčce nedovolí přílišné kroucení a tak stroj drží zvolenou stopu. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a snadno předvídatelné. Ve vyšších náklonech se však pocit jistoty vytrácí. To ale přisuzujeme spíš nevhodnému profilu pneumatik. Relativně vysoká cena odpovídá vyšší kvalitě, která je dokonce v některých ohledech lepší, než u zavedených japonských značek.

Technické údaje

Motor: Vzduchem a olejem chlazený čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily. Zdvihový objem 124 ccm, největší výkon 13 k (9,6 kW) při 10 000 1/min, největší točivý moment 82,0 N.m při 8000 1/min. Tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, spojka lamelová v olejové lázni, pětistupňová převodovka.

Podvozek: přední teleskopická vidlice, zadní centrální pružící jednotka, kotoučové brzdy. Kola hliníková litá. Pneumatiky 110/80 R 17 vpředu a 140/70 R 17 vzadu. Rozvor 1460 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, provozní hmotnost 132. Objem palivové nádrže 13,5 l.

Cena vč. DPH: 69 990 Kč

Kymco1252Kymco1253Kymco1254



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama