Test Moto Guzzi V7 II Stone ABS: sotva znatelný facelift
- Publikovno: 1.1.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tuhle motorku už jsme v redakci motofora testovali dvakrát, přesto jsme se do jejího sedla krátce vrátili i znovu. Prošla totiž na první pohled neznatelnou inovací.
Asi největší změnu na testovaném motocyklu najdeme (až na pár stylistických drobností) v pozměněném uložení motoru a šestistupňové převodovky, která lépe využívá potenciál motoru při dodržení limitu výkonu 35 kW pro kategorii řidičského průkazu A2. Moto Guzzi V7 ročníku 2015 má také daleko více elektroniky než tomu bylo u jejího předchůdce. Od teď máte i na tomto italském motocyklu s cenovkou lehce přes dvě stě tisíc systém ABS s kontrolou trakce. U strojů této kategorie, využívaných často ke stylové jízdě po městě za každého počasí, jsou zmínění „andělé strážní“ hodně dobrým pomocníkem. Ten, do někdy krotil roztancované zadní kolo na dlažebních kostkách za deště, určitě mi dá za pravdu. Koneckonců sám jsem se o přítomnosti protiblokovacího systému brzd několikrát přesvědčil díky blikající kontrolce umístěné pod kruhovými budíky.
To příčně usazený dvouválec doplněný už zmíněnou šestistupňovou převodovkou a kardanem je posazen v rámu o deset milimetrů níže a o čtyři stupně více nakloněný dopředu, takže italský stroj nyní nabídne více místa pro kolena pro vyšší jezdce. Také sedlo se posunulo níže, místo na nohy ale neutrpí, stupačky jsou o celých 25 mm blíž k zemi. Stejně jako u předchozí řady V7 je i V7 II nabízena ve třech variantách - Stone, Special a závodní replika Racer. Speciální verzí je nově také limitovaná edice V7 II Stornello.
My jsme měli ke svezení zapůjčenu základní verzi Stone s cenovkou 229 990 Kč, přičemž nyní lze uplatnit i dvacetitisícový bonus od dovozce, firmy Aspirit, na doplňky či příslušenství. Při jízdě s inovovanou V7 si jako u našich předchozích zkušeností budete pochvalovat jednoduchý koncept tohoto stylového dopravního prostředku. Ten je shodný třeba i na přiložených fotografiích patrném modelu V50 (vyráběný v osmdesátých létech), který má podobně jako novinka z Mandella del Lario, společné jmenovatele v lehkosti a charakteru motoru. Celkem 206 kilogramů těžká V7 Stone (i s provozními náplněmi) se do zatáček vodí s lehkostí pírka a jeho vidlicový dvouválec příjemně táhne už od nízkých otáček. Dobře odstupňovaná převodovka s „šestkou“ nyní lépe vyhoví i delším cestám po dálnici, přičemž kapacita palivové nádrže dovolí dobrý jízdní dosah (spotřebu očekávejte někde kolem sedmi litrů na každých sto kilometrů jízdy. Lepší ergonomie posazu, odpovídající brzdy a stabilní podvozek vás po každém sesednutí utvrdí, že se jedná o jeden z nejlepších modelů značky.
Moto Guzzi V7 II Stone ABS se mi zkrátka hodně líbila a dovedu si ji představit jako ideální dopravní prostředek pro každodenní dojíždění do práce a zároveň stylovou víkendovou motorku, která se dobře vyjímá třeba před kavárnou.
Technické údaje
Motor: Příčně uložený vzduchem chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec se dvěma ventily na válec. Vrtání a zdvih 80 x 74 mm, zdvihový objem 744 ccm, kompresní poměr 9,6:1. Největší výkon 35 kW (48 k) při 6200 1/min, největší točivý moment 60 N.m při 2800 1/min. Elektronické vstřikování 38 mm, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanovým hřídelem, mechanicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: dvojitý trubkový rám, přední teleskopická vidlice s nosníky o průměru 40 mm, zdvih 130 mm, zadní kyvná vidlice s dvojicí tlumičů, zdvih 118 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá dvoupísková o průměru 320 mm, vzadu jednoduchá o průměru 260 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 100/90 R18 vpředu a 130/80 R17 vzadu. Rozvor 1449 mm, výška sedla nad zemí 805 mm, provozní hmotnost 179 kg. Objem palivové nádrže 22 litrů.
Cena včetně DPH: 229 990 Kč
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 1.1.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- dnes - Oficiální startovní listiny na rok 2025
- včera - Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP
- 19.11. - Testu vévodil Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro