Test Suzuki GSR 750: holka pro všechno

Letošní nekapotovaná novinka od Suzuki se podle mě alespoň vzhledově povedla. A jaká je na ni jízda?

Vzhled Suzuki GSR se nese v duchu sportovního naháče. Samé ostré hrany, dvojité sedlo jako na supersportu, krátký výfuk, z podsedlového plastu trčí držák směrovek a registrační značky a přední maska se světlometem je jak z Transformers. Opravdu moc povedený motocykl. Celý sportovní vzhled u testovaného stroje ještě podtrhovala kombinace červené a matné černé se stříbrnými doplňky.

Srdcem této krásky je sedmsetpadesátka převzatá ze supersportovního modelu GSX-R K5. Ano, je to celkem běžná praxe vzít motor ze supersportu předešlé generace, trochu ho přeprogramovat, snížit výkon a použít ho do nahaté motorky. Totéž udělali i u Suzuki s tím, že použitý čtyřválec má menší ventily, jiné vačky, menší kompresní poměr a přepracované sání. Agregát funguje v nižším otáčkovém spektru a navíc neztrácí nic na dynamice při otáčkách blížících se 10 000 1/min. Elasticita je přímo ukázková, není problém na šestku plynule bez cukání zrychlit z 60 km/h až na maximálku. Vstřikování funguje skvěle a dávkuje výkon přesně jak si přejete. Zajímavé je, že přes sílu v nízkých otáčkách neztratil motor nic ze svého sportovního ducha. Jakmile se přehoupnete přes 7500 1/min stává se z něj supersportovní nářadí. Přitom průměrná spotřeba je do šesti litrů na 100 km. Další výjimečně dobrá část téhle motorky je převodovka. Nejenom, že má výborně odstupňované rychlosti, ale ještě jsem nejel na Suzuki, která by takhle krásně řadila. Řazení je přesné a tiché jak ze sametu. Spojka ovládaná klasicky lankem a jde tak lehce, že jí můžete mačkat jen jedním prstem.

Celková ergonomie by byla v pořádku, kdyby japonský výrobce přestal vyrábět ta příšerná řídítka, co měl Bandit už v minulém století. Takhle úzká a divně zahnutá řídítka asi umějí jenom oni. Jinak je vše v pořádku, posez pohodlný, ovládací prvky na svém místě. Přístrojová deska kombinuje analogový otáčkoměr s velkým LCD displejem (v noci moc hezky podsvíceným). Na něm se dozvíme okamžitou rychlost, zařazený rychlostní stupeň, celkové a denní počítadlo kilometrů, teplotu motoru a průměrnou spotřebu.

Jízdní vlastnosti Suzuki GSR 750 jsou velmi dobré, odpružení je naladěné spíše na sportovní jízdu, ale ne tak, abyste při každé nerovnosti trpěli. Chování podvozku je naprosto čitelné a přesné. Podobně jako podvozek fungují i brzdy. Přestože přední dvoupístek nevypadá nijak super moderně, brzdí perfektně a výborně dávkuje brzdnou sílu. Samotná jízda je (až na proklínaná řídítka) hrozně příjemná. Takže ať už jedete po městě nebo se proháníte po okreskách, GSR vás poslouchá a dělá přesně to co si přejete.

Největší devizou téhle motorky je všestranost a použitelnost v silničním provozu. Pokud by se Vám povedlo dozadu na sedátko spolujezdce přidělat bagáž, můžete se s ním vydat stejně dobře k moři jako ráno do práce a myslím, že na okruhu by jste s ní zažili také spoustu zábavy.

Technické údaje

Motor: čtyřdobý kapalinou chlazený řadový čtyřválec, DOHC s objemem 749 ccm, vrtání x zdvih 72 x 67mm, největší výkon 78 kW při 10 000 1/min, největší točivý moment 80 N.m při 9 000 1/min.

Pohonné ústrojí: Šestistupňová převodovka, sekundární převod řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni.

Podvozek: ocelový rám, přední odpružení teleskopická vidlice typu upside-down, vinutá pružina, olejový tlumič, zadní odpružení kyvná vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou, vinutá pružina, olejový tlumič, přední brzda kotoučová dvojitá o průměru 310 mm, zadní jednoduchá o průměru 240 mm, pneumatika přední 120/70 ZR17, pneumatika zadní 180/55 ZR17. Rozvor 1540 mm, výška sedla 815 mm, objem palivové nádrže 17,5 litrů, pohotovostní hmotnost 210 kg

Cena včetně DPH: 209 900 Kč

SuzukiGSR04SuzukiGSR01SuzukiGSR07SuzukiGSR08SuzukiGSR09SuzukiGSR10SuzukiGSR11SuzukiGSR12SuzukiGSR15SuzukiGSR16SuzukiGSR17SuzukiGSR18SuzukiGSR19SuzukiGSR20SuzukiGSR21SuzukiGSR23SuzukiGSR24SuzukiGSR25



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama