Triumph Speed 94 a Speed 94R: limitovaná edice
- Publikovno: 7.4.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Angličané si letos připomenou 21.výročí nejoblíbenějšího modelu Triumph Speed Triple.
Legendární model má za sebou pořádnou a zajímavou štreku. Již v roce 1994 ukázal, že nahaté motorky by mohli být hudbou budoucnosti. Průlomový styl nedbalé elegance se stal společně se svalnatým designem hitem roku. Nová třída se stala čím dál víc populárnější a otevřel se zcela nový svět pro motorkáře, novodobý styl café racera s agresivnějším stylem.
Speed Triple byl však od začátku přátelský a nechtěl nikoho zastrašit. Výkonný, lineární motor vám vždy poskytl tolik výkonu kolik požadujete a nikdy nezaváhal. Tříválcový motor si i po řadu let a nespočet modernizací zachoval svůj charakter a nyní z toho výrobce může jedině těžit.
Dnešní limitovaná edice tak slavnostně odkazuje na všechny významné roky v životě tohoto motocyklu. V roce 1994 model T309 všechno odstartoval, kdy sloučil sportovní motocykl s roadsterem, aby pak v roce 1997 kultovní T509 přišel s hliníkovou dvojicí trubek a jednoramennou kyvkou. A ano, poprvé s dvojicí předních světlometů. Rokem 2005 se pak nadobro zaryl do podvědomí všech jezdců. Úžasný motor se zdvihovým objemem 1050 ccm vyždímal ze svých útrob maximum a přidal pořádný podvozek. Poslední model Speed Triple 2015 nepatrně poladil motor a design posunul do nového tisíciletí. Tím to však nekončí, vývoj pokračuje i nadále a nezůstávají na mrtvém bodě, jak je vidět ze špionážních fotografií, které jsme vám nedávno představili.
Speed 94 a Speed 94R završují dnešní příběh. Triumph vzdává hold všem svým fanouškům s limitovanou dvojicí motocyklů, které mají přinést to nejlepší z obou světů, tedy jak z toho retro, tak i z high-tech moderního. Lakováním a plaketkou na nádrži společně s písmem z dob roku 1994 výrobce připomíná s kým máte tu čest.
Srdcem stroje je starý známý tříválec o výkonu 135 koní a 111 N.m. Nicméně rozdíl oproti základnímu Speedu, který je stále v nabídce, tu najdeme. Barevné lakování je jedna věc, ale ve verzi R si hodně polepšil. Do výbavy mu nadělili tlumiče Öhlins, brzdy Brembo a pneumatiky Pirelli Supercorsa SP. Lakování je buď žluté závodní, anebo černá Magic.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový tříválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Zdvihový objem 1050 ccm. Největší výkon 133 při 9250 1/min, největší točivý moment 111 N.m při 7850 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: dvojitý trubkový rám, přední vidlice Showa, průměr nosníků 43 mm, zdvih 180 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Showa s hydraulicky nastavitelným předpětím, zdvih 170 mm. Brzdy kotoučové Nissin, vpředu dvojitá o průměru 308 mm se dvoupístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 255 mm s jednopístkovým třmenem, ABS. Kola litá, desetipaprsková, přední 17 a zadní 17 palců. Výška sedla nad zemí 825 mm, provozní hmotnost 213 kg . Objem palivové nádrže 17,5 l
Cena: 9 749 liber/ verze R 10 999 liber
- Přidat komentář +
- Publikováno: 7.4.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou