Triumph Street Triple 765: nová řada odhalena
- Publikovno: 11.1.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Anglický výrobce v Londýně konečně představil jeho dlouho očekávaný model Street Triple 765 a uznejte sami, že je to už od prvního pohledu zábavný bike, na který byste rádi usedli a zatáhli za plyn.
Triumph nás napínal docela dlouhou dobu, párkrát se objevily špionážní fotografie, které nás jenom dráždili a když se na konci roku objevilo krátké video, už jsme mohli tušit, že to moc dlouho trvat nebude. Naštěstí.
Motocykly modelové řady Street Triple, jsou mezi zákazníky velmi oblíbené a rozhodně tomu tak bude i u nové verze, která se pyšní kapalinou chlazeným řadovým tříválcem s vyšší kubaturou. Z původních 675 ccm se zvedl obsah na 765 ccm a nebylo to pouze přeskupením číslic, jak by se mohlo na první pohled zdát. Motoru se zvětšilo vrtání i zdvih na hodnotu 78 x 53,4 mm, motor má 80 zcela nových komponent, včetně klikové hřídele nebo pístů.
Již tradičně bude nabízen ve třech verzích: S, R a RS. Budou se lišit specifikacemi, výbavou, odpružením, ale i výkonem. Stávající model má výkon 105 koní a maximální točivý moment 68 Nm, nové verze jsou ještě silnější, S má 113 k při 11 250 1/min a točivý moment 73 Nm při 9 100 1/min, model R 118 k při 12 000 1/min a verze RS 123 k při 11 700 1/min a obě verze R a RS mají shodný kroutící moment 77 Nm. Novinka má suchou hmotnost 166 kg, tedy o 2 kilogramy méně než stávající verze.
O Street Triplech je známo, že patří mezi lehké, hbité a snadno ovladatelné motocykly, to nová řada je prý ještě lehčí, mnohem více agilnější a s novou oboustranně uchycenou kyvnou vidlicí také stabilnější ve vyšších rychlostech. Mají navíc „krátkou“ jedničku a dvojku, pro větší zrychlení, jednoznačně chtějí, abyste se skvěle bavili.
Do výbavy dostali nový elektronicky řízený plyn s kontrolou trakce a přednastavenými jízdními režimy. Těšit se také můžete na plně barevný TFT displej. Nejvyšší řada RS je vybavena bezspojkovým řazením nahoru a stopkami pro měření zajetého okruhu na závodní trati. Samozřejmostí je ABS, které lze u modelů R a RS zcela vypnout, nebo přenastavit dle vašich požadavků.
Anglický výrobce zapracoval i na celkovém vzhledu, který je více sportovnější a divočejší,než jeho předchůdce. Mají zcela nový design, přední LED světlomet, kapotáž a dvojité sportovní sedlo. Změnou prošlo i plexi, chladič a integrované přívody vzduchu. Modely S a R jsou obuty na pneumatikách Pirelli Diablo Rosso Corsas, verze RS obouvá Pirelli Diablo Supercorsa SPs.
Model RS je ještě více výbušnější a nabitější adrenalinem, jeho domovem má být závodní trať, má být střelou na silnici, jak o něm prohlašuje samotný výrobce. Je vybaven pěti jízdními režimy - Road, Rain, Sport, Track a volitelným. Do výbavy dostal odpružení Showa nejvyšší řady, s vidlicí o průměru 41 mm, plně nastavitelnou a se zdvihem 115 mm. Na zadku je rovněž plně stavitelný monoshock Öhlins STX40 se zdvihem 131 mm. O bezpečné zastavení se vám postará dvojice kotoučů s brzdiči Brembo M50 s čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem. Na zadku je jeden kotouč s jednopístkem. Sedlo je ve výšce 825 mm. Zvolit si budete moci mezi černou metalízou Phantom Black a matnou stříbrnou Silver Ice.
Pouliční rváč, takový má být model R se specifikací určenou pro jízdu po běžných silnicích. Na výběr máte ze čtyřech jízdních režimů Road, Rain, Sport a volitelný. Na předku má plně nastavitelné vidlice Showa o průměru 41 mm se zdvihem 115 mm, vzadu je monoshock Showa se zdvihem 134 mm. Dvojici kotoučů vepředu o průměru 310 mm brzdí brzdy Brembo MR.32 s čtyřpístkovým třmenem, vzadu je jednopístek Brembo, který brzdí kotouč o průměru 220 mm. Sedlo je ve výšce 825 mm. Nabízí se ve třech barevných verzích: lesklá černá Jet Black, matná hliníkově stříbrná a bílá Crystal White.
Základní model S má být univerzálním strojem pro každodenní použití. Má pouze dva jízdní režimy, Road a Rain. Odpružení Showa se zdvihem 110 mm a stavitelným monoshockem vzadu se zdvihem 124 mm. Vpředu jsou brzdy Brembo s dvoupístkovým třmenem, vzadu jednopístek. Sedlo je ve výšce 810 mm. Na výběr budete mít z barevných provedeních červená Diablo Red a černá metalíza Phantom Black.
Cena by měla začínat na částce 250 tis. korun za základní model S v červené barvě. Ostatní ceny nebyly zveřejněny. Model RS by měl být dostupný v březnu, S v dubnu a R v květnu. Doladit si váš motocykl budete moci z řady příslušenství, čítající 60 prvků, mimo jiné například laďáčkem značky Arrow.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 11.1.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky