Triumph Street Triple R, RS a 765 Moto2TM Edition 2023: s novým motorem
- Publikovno: 13.1.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Už jsou to dva roky, kdy Triumph představil vylepšený model Street Triple R a jsou to čtyři roky, kdy mají všechny motocykly v kubatuře Moto2 v šampionátu MotoGP motory značky Triumph. Získali mnoho zkušeností, motory řádně prověřili a nyní si je budete moci vyzkoušet i vy. Budou totiž pohánět modely Street Triple a rovnou ve třech verzích.
O svém nekapotovaném modelu Street Triple mohou Angličané s klidným srdcem tvrdit, že patří mezi jeden z jejich nejpovedenějších strojů. Je zábavný, živelný a mezi jezdci, kteří milují rychlou jízdu, také velmi oblíbený. Zákazníky zaujal již v roce 2014, kdy představil vzhledově jedinečný Street Triple RX, následovaný o rok později limitovanou edicí Black. V roce 2017 přichází se zcela novou řadou Street Triple 765, v roce 2020 prochází úpravou jak sportovní verze RS, která ještě více „ožila“ a zrychlila a také verze R, které dodali lepší výbavu.
Na letošní sezónu si pro své zákazníky připravili tři verze modelu Street Triple, základní R, sportovní RS s podvozkem od Öhlinsu a top verzí a limitovanou edicí Moto2TM Edition. Všechny verze budou poháněny kapalinou chlazeným tříválcovým motorem o zdvihovém objemu 765 ccm, který prošel značnou úpravou. Dostal nové ojnice, pístní čepy, nové písty i spalovací komoru. Díky tomu se mu zvýšil kompresní poměr o 5% nahoru. Nové jsou také ventily s vačkami a pro větší živelnost se ještě více zkrátily převody. Nový je také výfukový systém.
Maximální otáčky vzrostly ze 77 Nm na 80 a svého vrcholu dosahují při 9500 otáčkách. Základní verze R si polepšila s výkonem o 2 koně na 120 k při 11 500 otáčkách, verze RS i limitka Moto2 mají koní 130 při 12 000 otáčkách, tedy o 7 koní více, než měla předchozí generace.
Kromě motoru se pracovalo i na podvozku. Základní model R má rozvor kratší o 3 mm na hodnotu 1402 mm, úhel hlavy má 23,7 stupňů. Podvozek dodala firma Showa, vpředu je plně stavitelná 41 mm vidlice SFF-BP se zdvihem 115 mm, vzadu je tlumič s externí nádobkou, rovněž plně stavitelný a se zdvihem 133,5 mm. O rychlé zastavení sedmnáctipalcových kol se postará dvojice 310 mm plovoucích kotoučů brzděných čtyřpískem Brembo M4.32. Zadní brzda je společná pro všechny tři verze jednopístek Brembo brzdící 220 mm kotouč. Sedlo je ve výšce 826 mm. Spolu s modelem RS dostalo R ještě o 12 mm širší řídítka.
Model RS má rozvor kratší o 6 mm, tedy 1399 mm, o 11 mm se mu zvedla výška sedla na 836 mm a úhel hlavy řízení se více přiostřil na 23,2 stupně. Podvozek je rovněž od firmy Showa, přední 41 mm vidlice BPF je plně stavitelná a má zdvih 115 mm. Zadní plně stavitelný tlumič Öhlins STX40 s externí nádobkou má zdvih 131,2 mm a je společný pro obě verze, RS i limitku Moto2. Stejně tak i přední čtyřpísková brzda Brembo Stylema zakusující se do dvojice 310 mm plovoucích kotoučů.
Nejostřejší verzí je limitovaná edice Moto2, ta má rozvor 1397 mm a úhel řízení 23 stupňů. Rovněž sedlo je nejvýše ze všech tří, tedy 839 mm. Přední vidlice je 43 mm Öhlins NIX30 se zdvihem 115 mm. Řídítka jsou dvoudílná závodní, jsou usazená o 80 mm níž a o 50 mm dále. Suchá hmotnost je 188 kilogramů, verze R má o kilogram více, do nádrže se vejde 15 litrů paliva.
Základní verze R je vybavena LCD displejem doplněným o malý TFT displej. Z elektronických asistentů bude mít náklonové ABS, čtyřstupňovou kontrolu trakce, systém proti zvedání předního kola a čtyři jízdní mapy. V základu bude mít již obousměrné rychlořazení. Modely RS a Moto2 budou mít navíc jeden jízdní režim Track a pokud budete jezdit na okruhu, tak oceníte i laptimer. Do výbavy dostanou pětipalcový plně barevný TFT displej. Za příplatek si k němu můžete pořídit bezdrátové připojení chytrého telefonu a díky tomu tak využít například navigaci.
Kromě výbavy dostal Street Triple i poupravený design. Má novou palivovou nádrž, jiný větrný štítek, boční panely plynule přecházejí v kryty chladiče a nový tvar má i koncovka výfuku. Zadní část zeštíhlila a celkově je vzhled motocyklu více agresivnější a ostřejší. Světla jsou LED, verze RS a Moto2 mají navíc proužky denního svícení. Nejatraktivnější je bezesporu limitovaná verze Moto2 Edition, kde dostane přední blatník z karbonu, ze stejného materiálu jsou i boční kryty i kryt motoru a světla. Na frézovaných horních brýlích bude mít uvedeno své výrobní číslo. Celkem bude vyrobeno 765 motocyklů ve žluté nebo bílé barvě. Verze RS bude na výběr ve třech barevných provedeních, žluté, červené a stříbrné, základní R se bude nabízet v bílé nebo ve stříbrné barvě.
Triumph Street Triple R
Triumph Street Triple RS
Triumph Street 765 Moto2TM Edition
Zdroj: Triumph
- Přidat komentář +
- Publikováno: 13.1.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem