Výrobce motocyklů Hero jede na plné obrátky

Je velmi pravděpodobné, že jste ještě nikdy neslyšeli o indickém výrobci motocyklů Hero. Nevadí, brzy o něm uslyší všichni.

My jsme vám představili už dva motocykly této asijské firmy, naftový skútr Hero RNT 150 TDi a malý supersport Hero HX 250 R. Co možná nevíte je to, že společnost Hero vlastní téměř polovinu společnosti Erika Buella. Erikův projekt Erik Buell Racing stále žije a Indové mají s jeho zkušenostmi jisté záměry. Výrobce Hero je vůbec největším prodejcem motocyklů na světě. Uznejte, že prodat za jeden rok 6 245 960 motocyklů nemá obdoby. Což je trojnásobek víc než se prodalo motocyklů ve Spojených státech za posledních šest let! Ano, je to na trhu kde máte 1 252 000 000 lidí, takže menší nepoměr, ale i tak je to úžasné číslo.

Pokud se dnes podíváte do katalogu výrobce Hero nebudete asi moc nadšeni. Jejich nejdospělejší motocykl o objemu 223 ccm není příliš hezký, natož jej považovat za sportovní nebo elegantní. Ale toto se brzo změní. Jejich nový výtvor HX 250 R sice kopíruje Hondu a vypadá jako hranatější Honda CBR 300R, ale je to obrovský skok kupředu nejenom v rámci firmy, ale i pro nás, nenasytné zákazníky. Ve spolupráci s Erikem Buell, se vyvinul kapalinou chlazený jednoválec o objemu 249 ccm, který vyprodukuje 31 koní. Maximální točivý moment je pak 26 N.m. Spolehnout se prý můžeme na super cenu a s kvalitou zpracování si prý nezadá s japonskou konkurencí.

Zajímavější je pak model Hero Hastur, kapalinou chlazený paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 620 ccm. I zde můžeme nalézt inspiraci, třeba u Kawasaki Kawasaki Z 1000, ale až uvidíme cenovku, bude nám to jedno. Výkon 79 koní a točivý moment 72 N.m by mohlo být soupeřem pro Hondu CBR650F a podobně. Hmotnost 160 kilogramů by zase mělo zajistit, že uvedené maximální hodnoty výkonu budou dostatečné. Po designové stránce se můžete těšit na LEDková světla vpředu, vzadu i v blinkrech. Pawan Munjal uvedl: „Vyvinuli jsme zcela nový motocykl, který bude našim prvním dospělým motocyklem, se kterým vstoupíme na celosvětový trh“.

První expanze těchto strojů se chystá do Spojených států, Británie, Austrálie a to již v průběhu letošního roku. V roce 2016 pak budou následovat jiné státy. Výkoný ředitel firmy Pawan Munjal řekl na výstavě EICMA: „Dnes, je jeden z každých deseti motocyklů prodaných na celém světě motocykl Hero a každý druhý motocykl co se prodá v Indii je také Hero. To nás staví do jedinečné pozice a nutí rozvíjet naše podnikání na nových trzích napříč všemi kontinenty. Nyní se soustředíme na evropský trh. “

Technické údaje

Motor: vodou chlazený čtyřdobý řadový dvouválec se dvěma ventily na válec, rozvod OHC. zdvihový objem 620 ccm, kompresní poměr 12,5:1. Největší výkon 79 k při 9600 1/min, největší točivý moment 72 N.m při 7750 1/min. Elektronické vstřikování 38 mm, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: trubkový rám, přední teleskopická vidlice o průměru 43mm, zadní kyvná vidlice s centrálním tlumičem. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá radiální dvoupístková o průměru 300 mm, vzadu jednoduchá o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70 R17 vpředu a 180/50 R17 vzadu. Rozvor 1120 mm, délka 2015 mm, výška sedla nad zemí 820 mm, provozní hmotnost 160 Kg. Palivová nádrž 15 litrů.

hero 020514-2015-hero-hastur-enginehero 020514-2015-hero-hastur-headlighthero 020514-2015-hero-hastur-swingarmhero Hero-Hasturhero Hero-Hastur-003hero Hero-Hastur-004hero Hero-Hastur-620-cchero Hero-Hastur (1)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama