Yamaha MT-09 2017: odvážná a nekompromisní
- Publikovno: 6.10.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Yamaha MT-09 má dynamičtější vzhled, zvýšili se její výkonové parametry a tím i atraktivita celého motocyklu. Díky novému, agresivnímu vzhledu a moderním technologiím posouvá hranice adrenalinových zážitků ještě dál.
Yamaha MT-09 patří k nejpopulárnějším strojům v Evropě, stala se jedním z nejprodávanějších motocyklů značky a pomohl společnosti Yamaha dostat se v Evropě koncem roku 2015 na první místo. Nový model MT-09, opatřený dvěma novými, agresivně vyhlížejícími světlomety a dynamickým novým stylem, je ve spojení s asistenční anti-hoppingovou kluznou spojkou (A&S) a vyspělou elektronikou připraven pokračovat ve slavné tradici řady MT.
Radikálně stylizovaná maska modelu MT-09, je ovlivněná vzhledem modelu MT-10, jehož test si můžete přečíst zde, obsahuje nové dvojité LED světlomety s agresivními tvary, které podtrhují energický charakter tohoto motocyklu i jeho kompaktní a odlehčené tvary. Oba šikmé světlomety jsou opatřeny dvěma diodami LED a výrazná nová maska obepíná celou šířku trubek vidlice, dodává stroji výhružný a nekompromisní vzhled. Změnou prodělal i vzhled tlumiče výfuku, který má nyní plošší tvar a novou koncovku.
Drsnou image modelu MT-09 podtrhuje dvojice úzkých obrysových světel pod novými dvojitými světlomety. K charismatickému novému vzhledu přispívají rovněž dvě ostře vyhlížející křidélka navazující na křivky světlometů. U modelu pro rok 2017 došlo k posunutí multifunkčního přístrojového panelu blíže k nové sestavě světel tak, aby vznikla sevřenější konstrukce. Ukazatele směru byly přemístěny k chladiči, který byl opatřen novými bočními žebry a většími vzduchovými náfuky namontovanými na nádrži.
Kompaktní konstrukce zadní části podtrhuje sportovní siluetu modelu MT-09, došlo ke zkrácení dopředu skloněného podsedlového rámu o 30 mm. Z kratší, nahoru zahnuté zádi opatřené novými bočními mřížkami na dálku vyzařují lehkost a hbitost. Výrazná zadní část byla opatřena novým 3D koncovým světlem LED se dvěma hroty, které při pohledu shora připomínají tvar písmene „M".
Model MT-09 je také vybaven nově navrženým sedlem, které je plošší a o 5 mm vyšší. Bylo speciálně vytvarováno tak, aby jezdci umožňovalo udržovat polohu sezení při brzdění, zatáčení i zrychlování. Tvar kratší zadní části zakončuje zcela nový zadní blatník upevněný ke kyvné vidlici a držák registrační značky, který je na jedné straně opatřen lehkou vzpěrou z kovaného hliníku. Tento model MT-09 je prvním motocyklem značky Yamaha, který danou konstrukci zadního blatníku využívá.
Jednou z nejdůležitějších změn zvyšujících výkonové parametry motocyklu MT-09 2017 je použití nové asistenční a kluzné spojky, která přispívá k celkově lepšímu a sportovnějšímu požitku z jízdy. Tato anti-hoppingová spojka, která je vybavena speciálně zkonstruovanými asistenčními kluznými vačkami a novými pružinami s optimalizovanou tuhostí, zabírá s větší razancí při rozjezdu z místa a při zrychlování. Pomáhá zajistit stabilitu podvozku při intenzivním brzdění motorem. Díky minimalizaci sil způsobujících odskakování zapříčiněné vysokou mírou zpětného momentu a přemírou brzdění motorem zajišťuje tato nová asistenční a kluzná spojka lepší ovladatelnost a čitelnější jízdní vlastnosti při agresivním podřazování. O 20 % nižší síla potřebná k ovládání páčky dále snižuje námahu jezdce.
Nový model MT-09 byl vybaven rychlořazením (QSS), které jezdcům umožňuje bez spojky řadit vyšší převodové stupně rychleji a plynuleji. Tento mechanismus má stejnou konstrukci jako u modelu Yamaha R1. Na řadicí páce je vybaven snímačem, který na okamžik přeruší přenos hnacího točivého momentu, jakmile detekuje řazení nahoru. Zajišťuje tak efektivnější a intenzivnější akceleraci na jednotlivé převodové stupně.
Nový model MT-09 je mimo jiné vybaven velmi kvalitním systémem předního odpružení. Obrácená 41mm vidlice je nyní na levé trubce opatřena novým seřizovačem nastavení tlumení při stlačování, stávající funkci odskoku zastává pravá trubka. Oddělení mechanismů stlačování a odskoku do samostatných trubek vidlice umožnilo optimalizovat průtok hydraulického oleje a zajistit širší možnosti nastavení spolu s konzistentnějším projevem.
Srdcem motocyklu je lehký tříválcový motor o objemu 850 ccm. Prostřednictvím speciální konstrukce s křížovým klikovým hřídelem, kovaných pístů a válců s posunutým uspořádáním má jezdec na stroji MT-09 k dispozici široký rozsah hrubého lineárního točivého momentu.
K dostání bude tato novinka již v prosinci letošního roku a na výběr budete mít ze třech barev: Night Fluo, Race Blue a Tech Black.
Intermot 2016: Podívejte se také na novou Ducati SuperSport a SuperSport S, Kawasaki Ninja ZX-10 RR, Kawasaki Ninja 650, Suzuki GSX R1000, Yamaha MT-10 SP, KTM 1090 Adventure a 1090 Adventure R, Honda CBR1000RR Fireblade SP, Honda CBR1000RR Fireblade SP2, Honda CB1100 RS, Honda CB1100 EX, Moto Guzzi Audace Carbon, BMW K 1600 GT, BMW S 1000 XR, BMW S 1000 RR, BMW S 1000 R, BMW R nineT Racer a Pure, Aprilia RSV4 RR a RF, Aprilia RS125, Harley-Davidson novinky 2017 a Vespa GTS 125/150.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 6.10.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky