Yamaha MT-10 2022: 165 koní v novém kabátě

Druhá generace modelu Yamaha MT-10 se představí zákazníkům v novém agresivnějším designu, ale stále ve stylu sci-fi snímků. Své budoucí majitele potěší nejen skvělým jízdním projevem, ale také bohatou nabídkou elektronické výbavy s obousměrným rychlořazením.

Poprvé se model MT-10 světu představil na podzim roku 2015. Byla to neskutečná pecka, nekapotovaný stroj, v jedinečném designu a s výkonovými parametry, ze kterých nám padala brada dolů. Samotný test motocyklu to ohromení ještě více umocnil. Celých šest let jsme museli čekat na příchod druhé generace, která je jiná, ale vlastně v něčem stejná. Design je sice pozměněný, ale stále nadčasový a stále nám připomíná vozidla ze ságy Transformers.

1 Yamaha MT10 2022 (18)1 Yamaha MT10 2022 (19)

Při návrhu nového vzhledu se zaměřili na odstranění všech nepotřebných prvků kapotáže. Při pohledu zepředu má kompaktnější a minimalističtější vzhled, ale stále mu dominují jeho dvojité monofokální LED světlomety s oddělenými jednotkami pro dálková a potkávací světla zajišťují vynikající osvětlení a vyzařují silný a rovnoměrný paprsek s měkčím světlem na okrajích. Obrysová světla LED jsou umístěna nad světlomety. Novinka bude ve standardu vybavena plně barevným 4,2 palcovým TFT displejem.

Zvětšené kanály namontované na obou stranách krytu palivové nádrže zvyšují účinnost sání a přispívají ke zvýšení výkonu motoru. Kromě toho, že sání plní mechanickou funkci přiváděním chladného vzduchu do systému vstřikování paliva, též vizuálně podtrhuje mimořádný výkon motoru o objemu 998 ccm a tvoří nedílnou součást nového vzhledu stroje. Spolu s mřížkami akustického zesilovače umístěnými v přední části krytu palivové nádrže vydávají dvojí kanály motoru CP4 s vysokým točivým momentem úžasný zvuk, zejména v rozmezí 4 až 8 tisíc otáček, který ohromí nejen jezdce, ale i všechny ve vašem okolí. Zvuk je ještě navíc umocněn titanovým výfukem.

MT-10 je poháněna řadovým čtyřválcem, který je nově vybaven předsazenou ojnicí, válci s přímým pokovením, odlehčenými kovanými písty ze slitiny hliníku a poupravené je také vstřikování. Motor o zdvihovém objemu 998 ccm má oproti první generaci modelu o 5 koní více výkonu, disponuje tak hodnotou 165 koní, maximální točivý moment má 112 newtonmetrů, tedy má o 1 Nm více.

Hodně slušná je rovněž nabídka elektronické výbavy řízené šestiosou inerciální jednotkou ze supersportu R1. Náklonové ABS má dva stupně nastavení, rovněž náklonová kontrola trakce disponuje dokonce pěti úrovněmi nastavení. Navíc tu je také asistent proti zvedání předního kola, kontrola klouzání, čtyři jízdní režimy s možností vlastního nastavení jednotlivých parametrů v nich, obousměrný quickshifter a tempomat s možností nastavení horní hranice rychlosti.

1 Yamaha MT10 2022 (5)1 Yamaha MT10 2022 (6)

Přepracovaná je také ergonomie motocyklu a pro ještě větší pohodlí během jízdy byl poupraven tvar palivové nádrže, do které se vám vejde 17 litrů paliva. Snadněji se vám díky této úpravě bude vyklánět do zatáček. Podvozek s tlumícími jednotkami od KYBu zůstává beze změny a o bezpečné zastavení se vám postarají kvalitní brzdy od Bremba s radiální pumpou na řídítku. Provozní hmotnost motocyklu je 212 kilogramů.

Na výběr budete mít ze třech barevných variant, klasické černé Tech Black, modré Icon Blue a nově Cyan Storm a ta vás tedy rozhodně nenechá chladnými. Myslím si, že ta kombinace šedé barvy s tyrkysovými a červenými prvky bude nejprodávanější variantou. Vypadá dokonale a perfektně ladí s celým designem motocyklu. Do prodeje by se měla dostat v únoru příštího roku.

1 Yamaha MT10 2022 (3)1 Yamaha MT10 2022 (4)1 Yamaha MT10 2022 (20)1 Yamaha MT10 2022 (21)1 Yamaha MT10 2022 (22)1 Yamaha MT10 2022 (11)1 Yamaha MT10 2022 (12)1 Yamaha MT10 2022 (13)1 Yamaha MT10 2022 (14)1 Yamaha MT10 2022 (10)1 Yamaha MT10 2022 (15)1 Yamaha MT10 2022 (16)1 Yamaha MT10 2022 (17)1 Yamaha MT10 2022 (7)1 Yamaha MT10 2022 (8)1 Yamaha MT10 2022 (9)1 Yamaha MT10 2022 (23)1 Yamaha MT10 2022 (24)1 Yamaha MT10 2022 (25)1 Yamaha MT10 2022 (1)1 Yamaha MT10 2022 (2)

Zdroj: Yamaha Motor Europe



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama