Yamaha MT-125 2020: s živějším motorem
- Publikovno: 21.10.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Malá čiperka ze segmentu Hyper Naked japonské značky Yamaha bude od příštího roku poháněná novým motorem se systémem variabilního řízení ventilů převzatého ze supersportu R125. Tahle stylovka svoji živelnost představuje i novou agresivnější kapotáží.
Pro celou řadu motocyklů MT je charakteristický dynamický a minimalistický styl kapotáže. Zcela nová kapotáž zajišťuje motocyklu MT-125 odlehčenější a agresivnější vzhled. Je rovněž vybaven menší nádrží na 10 litrů paliva a má výrazně zkrácenou zadní část. Nový vzhled je umocněn dvojitými zkosenými obrysovými světly, které dodávají nové MT-125 dravý, zlověstný výraz. Pod zdvojenými obrysovými světly se nachází kompaktní LED světlomet.
Menší palivová nádrž a nové jednodílné sedlo kopírující křivky stroje poskytují jezdci volnost pohybu během přesouvání těžiště na motocyklu při brzdění nebo zatáčení, což přináší pocit lepší ovladatelnosti. K dosažení vzpřímenější jízdní pozice byly stupačky posunuty dopředu a řídítka výše - s tímto uspořádáním se podařilo centralizovat hmotu jezdce a současně zvýšit pohodlí a agilitu.
Nová MT-125 je vybavena LCD přístrojovým panelem s inverzním displejem, který obsahuje uprostřed umístěný digitální rychloměr, sloupcový otáčkoměr, dvě denní počitadla kilometrů, počitadlo dojezdu na rezervu, hodiny a rovněž údaje o okamžité a průměrné spotřebě paliva, průměrné rychlosti a úvodní obrazovku.
Srdcem motocyklu je zcela nový motor o zdvihovém objemu 125 ccm se systémem variabilního řízení ventilů (VVA) převzatý z modelu Yamaha YZF R125, který je zárukou špičkového výkonu v oblasti maximálních otáček a současně spousty točivého momentu v nízkých otáčkách. VVA systém je tvořený dvěma vačkami sání, kde každá je vybavena vlastním vahadlem. Vačka pro nižší otáčky je v činnosti do 7 400 1/min. Má profil a časování navržené pro plynulý přísun točivého momentu v širokém rozsahu otáček, což je zárukou vysokého výkonu při nízkých a středních otáčkách. Nad hodnotou 7 400 1/min přepne kompaktní elektromagnetický ventil motor z vačky pro nízké otáčky na vačku pro vysoké otáčky. Její vyšší profil a přepracované časování ventilů přináší dynamičtější charakter v nejvyšších otáčkách a zvýšený výkon při otáčkách od 7 400 1/min až do maximálního výkonu při 10 000 1/min - což je o 1 000 otáček více, než u předchozí verze.
Motocykl má rovněž novou asistenční anti-hoppingovou kluznou spojku (A&S), která jezdcům přináší celou řadu výhod. Mimořádně citlivá odezva páčky spojky snižuje sílu, kterou jezdec potřebuje k jejímu ovládání a rovněž umožňuje rychlé a plynulé podřazování, čímž přispívá ke stabilitě podvozku a lepší ovladatelnosti při řazení směrem dolů - to oceníte zejména v situacích, kdy je vozovka mokrá a kluzká.
Do sezóny 2020 obdržel tento lehký model Hyper Naked širší 140mm zadní pneumatiku a je vybaven velmi dobrým podvozkem, který bez problémů snese srovnání s motocykly větších kubatur. Špičková 41mm přední vidlice USD nabízí pohotově reagující odpružení se zdvihem 130 mm. Zadní tlumič je typu monoshock. Nový rám Deltabox společně s lehkou hliníkovou kyvnou vidlicí poskytují rozvor 1 325 mm, tedy o 30 mm méně než u předchozího modelu, a má také upravenou geometrii řízení.
O bezpečné zastavení se vám postará radiální třmen a brzdový kotouč o průměru 292 mm. Radiální uchycení, které obvykle používají modely s vyšším zdvihovým objemem, omezuje průhyb třmenu a umožňuje přesné dávkování brzdné síly při nižších rychlostech a současně vynikající brzdný výkon při vysokých rychlostech. Model MT-125 bude dostupný u prodejců Yamaha od prosince 2019 v těchto barevných provedeních: Ice Fluo, Icon Blue a Midnight Black.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.10.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou