Yamaha XJR 1300 2015: roste do krásy

Srdce mi zaplesalo radostí, když jsem dnes poprvé uviděla nový model XJRka 1300. Po technické stránce mnoho změn nezaznamenala, ale vzhledově roste do krásy.

Yamaha XJR 1300 byla moje první vlastní mašina a tak nějak k ní pořád chovám nostalgickou lásku. V zatáčkách se sice kroutila a museli jste ji pořád držet pod plynem, ale nikdy nezapomenu na to úchvatné zrychlení při výjezdu a na to brnění, když jsem brousila stupačkou v zatáčce. No už teď se těším, že se na ní příští sezonu svezu a pořádně ji otestuji.

Poháněna je stále tím stejným vzduchem chlazeným čtyřválcem o objemu 1250 ccm, DOHC, který je uložený ve dvojitém kolébkovém rámu z ocelových trubek. V motoru se ukrývá 98 koníků a točivý moment je 108 N.m. Léty prověřené zadní odpružení Öhlins tu najdete také, proč také měnit něco, co dobře funguje, ne?

Zásadních změn se tomuto motocyklu dostalo v jeho vzhledu a musím říct, že opravdu k dobrému. Však také při jeho vývoji spolupracovali s designéry Wrenchmonkees a Deus Ex Machina. Masívní dominantní nádrž zeštíhlela, ale nic jí to neubralo na její mohutnosti. Výfukové svody se zahalily do černé barvy, zmenšil se světlomet, řídítka jsou hliníková kuželová, sedlo je jednomístné. Za příplatek si budete moci pořídit i jeho zadní část. Přístrojová deska je také pozměněná a na boku motocyklu jsou umístěné tabulky, kam můžete dát startovní čísla. Snad proto, že tento motocykl má v sobě závodní srdce. Zkrácen byl také zadní rám a tím se ještě více podtrhl sportovní vzhled tohoto naháče.

K dostání bude v prosinci 2014 ve třech barevných provedeních, Power Blue, matná šedá a v černé barvě. Pořídit si k nim můžete i mnoho příslušenství, jako je koncovka výfuku Akrapovič, sportovní řídítka či kožený potah na nádrž. Pokud je vaše srdce více stylové, můžete se poohlídnout po novince Yamaha XJR 1300 Racer, tento café-racer se vám zcela jistě bude také líbit.

Technické údaje

Motor: Čtyřdobý řadový vzduchem chlazený čtyřválec, rozvod DOHC. Kompresní poměr 9,7 : 1, vrtání a zdvih 79 x 63,8 mm, zdvihový objem 1250 ccm. Největší výkon 71,9 kW (98 k) při 8000 1/min, největší točivý moment 108,4 N.m při 6000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý kolébkový ocelový rám. Přední teleskopická vidlice, zdvih 130 mm. Zadní nastavitelné odpružení Öhlins, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 298 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 267 mm. Pneumatiky 120/70 ZR17M/C vpředu a 180/55 ZR17M/C vzadu. Rozvor 1500 mm, výška sedla nad zemí 829 mm, světlá výška 133 mm, provozní hmotnost 240 kg. Objem palivové nádrže 14,5 litrů.

Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130010Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130011Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130012Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130013Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130014Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130001Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130002Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130003Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130004Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130005Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130006Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130007Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130008Yamaha XJR 1300 2015 Yamaha XJR 130009



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama