Yamaha XV950 Ultra: z dílny GS Mashin
- Publikovno: 25.1.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Další originální motocykl, který však není pouhým výstavním modelem, ale plně pojízdným strojem, pochází z rukou mladého švýcarského designéra, Toma Mosimanna.
Jeho společnost GS Mashin byla založena teprve před třemi roky, pracuje v malé garáži v Bernu a zaměřuje se na čistou ruční práci, kterou dolaďuje zajímavými doplňky, které si sám vymýšlí. Jeho stavby mají jiskru a patří mezi zajímavé stroje, proto jej Yamaha v rámci jejich programu Yard Built oslovila a požádala, aby jim upravil jejich produkčně vyráběný motocykl, tak jako tomu bylo již u dvou velmi povedených staveb Playa del Ray a Racer.
Tom Mosimann musel při stavbě XV950 dodržet přísná pravidla projektu Yard Built, tedy žádné zásahy do rámu, žádné řezání či svařování. Avšak mladému designérovi to nijak zásadně nevadilo. Ostatně téměř všechnu práci udělal s minimem nářadí, používal hlavně kladivo, úhlovou brusku a pytle s pískem. Jeho cílem bylo vytvořit nízký štíhlý stroj s úzkými velkými koly a úzkými clip-on řídítky, velkou úlohu tu hraje také barevné provedení motocyklu. Při stavbě se Tom inspiroval obdobím gotiky.
Unikátní komponenta, která byla speciálně vyrobena pouze pro tento motocykl jsou zadní tlumiče, které mají svůj původ ve standardně vyráběném odpružení značky K-Tech. Horní brýle si nechal vyfrézovat na CNC stroji v továrně Asic Robotics. Firma Jose Rey Saddlery se podílela na výrobě ručně prošívaného sedla a zadní světlo mu dodala společnost Shin Yo. Zajímavým komponentem jsou i ručně vyplétané ráfky, na která jsou obuta přední 21„ a zadní 18“ kola. Pro bezpečnou jízdu ponechal Švýcar motocyklu pomocný brzdný systém ABS.
Kapotáž na celém motocyklu je z 1,5 mm silného ocelového plechu, z tohoto materiálu rovněž ručně vyklepal horní kryt nádrže i podsedlovku, na kterou přidělal držáky vyrobené z nerezové trubky. Za ochrannou mřížku ukryl malý přední světlomet Bates, který usadil doprostřed plastové masky. Ukryté jsou i blinkry Highsider. Spodní díl nádrže však ponechal bez úpravy, tak jak to má původní Yamaha XV950.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.1.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl