Pojištění motocyklů: zajímavá statistika
- Publikovno: 25.6.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nejdražší pojištění pro motocykly platí majitelé značky Kawasaki, nejnižší pojistné je na Kentoyu, i takové údaje lze vyčíst ze statistiky pojišťoven.
Nejnižší náklady na povinné ručení a havarijní pojištění motocyklů mají majitelé skútrů Kentoya. Naopak nejvíc na pojistném zaplatí ti motorkáři, kteří jezdí na silných strojích značky Kawasaki.
Primát nejdražšího pojištěného motocyklu na českých silnicích připadl v letošním roce Kawasaki ZZR1400 s objemem 1352 ccm a pořizovací cenou asi 370 tisíc korun. „I při započtení veškerých bonusů stojí povinné ručení tohoto motocyklu 1010 korun ročně a havarijní pojištění dokonce 30 tisíc korun za rok,“ říká David Holý ze společnosti ePojisteni.cz, která je největším českým online pojistitelem.
Takto vysoká cena je podle Holého dána vysokou mírou rizikovosti, kterou silné motocykly a jejich řidiči představují. „Oproti automobilům je pojištění motocyklů pro pojišťovny rizikovější. Jejich majitelé jsou nejčastěji mladí muži ve věku mezi 20 a 30 lety, kteří mají zálibu v rychlé jízdě. Pravděpodobnost nehody je u nich mnohem vyšší než u jiných skupin řidičů. Proto mnohé pojišťovny pojišťují motocykly za přísnějších podmínek než auta, některé pojišťovny dokonce motorky nepojišťují vůbec,“ vysvětluje Holý.
Na opačném konci cenového spektra se nacházejí malé motocykly, mopedy a skútry do 50 ccm. Podle statistik společnosti ePojisteni.cz dosáhnou na nejlevnější pojistné majitelé skútru Kentoya City One 50 4T. Povinné ručení může v případě tohoto skútru být jen 84 korun, havarijní pojištění na něj lze získat za 893 korun na rok.
Obliba motocyklů a skútrů v ČR roste, i když prodeje nových strojů se kvůli finanční krizi snižují. V roce 2012 tak v ČR bylo registrováno 15 212 nových motocyklů a čtyřkolek, což bylo o téměř 9 procent méně než v roce 2011. Největší zájem je o motocykly a skútry s objemem do 125 ccm, nejprodávanější značkou je Honda, která vévodí díky oblibě svého modelu PCX.
Podle zkušeností pojišťoven si havarijní pojištění sjednávají nejčastěji právě ti motorkáři, kteří si pořídili nový motocykl. Ti nechtějí riskovat, že v případě vážnější nehody náhle přijdou jak o svůj stroj, tak o všechny peníze, co do jeho koupě vložili. Jak ale hodnota motocyklu s časem klesá, klesá i ochota majitelů jej dále pojišťovat.
Navzdory rizikům, která motorkáři pro pojišťovny představují, se různé pojišťovny snaží vycházet majitelům motocyklů vstříc a připravují pro ně speciální podmínky. „Havarijní pojištění například může krýt motocykl i v případě krádeže, vandalismu nebo škod způsobených přírodními živly,“ říká Holý. Majitel motocyklu si sám může zvolit, ve kterých měsících chce pojištění pro případ havárie a ve kterých pro ostatní pojistné události. „Zjednodušeně řečeno, klient nemusí platit all risk pojištění celý rok, když z toho šest měsíců na motocyklu nejezdí a tedy nemůže ani havarovat,“ uzavírá David Holý.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 25.6.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 10.12. - Indian Motorcycle v Evropě končí se vzduchem chlazenými motory
- 23.9. - BMW R 1300 GS Adventure: představení na českém trhu
- 6.9. - The Maestro 4.0 Ducati 30° Anniversario 916: unikátní hodinky pro sběratele
- 4.9. - Harley-Davidson Summer Vibes Ride 2024: tenkrát na Východě
- 28.8. - Tip na víkend: All American Fest 2024
- 16.8. - BMW CE 02 eParkourer: stavba od Vagabund