Aprilia RS4: sexy malorážka

Maloobjemové stroje nemusí být zrovna nudným a nezáživným nářadím pro generaci teenegerů. Dobrým příkladem je nová Aprilia RS4.

Italský design patří v motocyklovém průmyslu k tomu nejemotivnějšímu, co asi může naše oko po vzhledové stránce spatřit a právě Aprilia se hodně nadnáší nad výtvory ostatních výrobců a to i v maloobjemových třídách. RS4 vychází se svého předchůdce RS 125 a za svůj atraktivní střih vděčí většímu sourozenci ze třídy superbike RSV4. Po technické stránce můžeme ale zabrousit rovnou do technických údajů o Derbi GPR125 4T RV. Oba stroje totiž pohání stejný jednoválcový kapalinou chlazený čtyřtakt o výkonu 15 koní, jichž dosáhne v 9250 1/min. Jediný rozdíl u Aprillie je v použití vstřikovací jednotky, Derby zůstalo u klasického plnění pomocí karburátoru. To platí i podvozku. Obrácená nenastavitelná přední vidlice Paioli s průměrem 41 mm a se zdvihem 110 mm patří zřejmě k tomu nejlepšímu co se může v sérii na malorážkách objevit, ovšem k prověření těchto kvalit potřebujete taky odpovídající, pokud možno rovný povrch vozovky.

Pro ty, co nebudou moci jen tak z RS4 sesednout, přijde určitě vhod technická informace o spotřebě pohybující se na hranici 3l/100km a společně s obsahem nádrže 14,5 litrů udávaný teoretický dojezd okolo 500 km. A když hovoříme o rozdílech oproti Derbi GPR125 4T, tak do počtu jejich skromného seznamu se dá ještě zařadit rozdíl v použití různých typů a šířek pneumatik. Aprilia RS4 obouvá sportovnější Michelin Pilot Sport s rozměrem přední pneumatiky 110/80-17 oproti Pirelli Sport Demon s rozměrem přední pneu 100/80-17 u Derbi GPR125 4T. Pokud tedy zvážíte veškeré „rozdílné“ parametry těchto strojů, tak se lehko dopracujete k názoru, že rozhodující faktor pro výběr zde bude jednoznačně design a atraktivita Aprilie.

aprilia RS4aprilia RS4aprilia RS4aprilia SR4aprilia RS4aprilia RS4aprilia RS4aprilia RS4



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama