Damon Hypersport Pro: vybaven antikolizním systémem CoPilot
- Publikovno: 8.1.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Kanadský výrobce motocyklů Damon Motors se spojil s další kanadskou firmou BlackBerry a společně zapracovali na systému, který by měl zvýšit bezpečnost jezdce během jízdy na motocyklu. Ten bude vybaven elektronickým zabezpečením, které bude hlídat jezdce doslova ze všech stran.
Obě společnosti nepřicházejí s ničím převratným, vždyť podobný radar s asistentem nouzového brzdění pro motocykly představil před rokem Continental, ovšem musí se nechat, že Damon Motors to dotáhli dál a tento bezpečnostní systém již namontovali do své novinky, sportovního elektrického motocyklu Hypersport Pro.
Kromě toho, že bude motocykl díky systému Shift monitorován o jeho aktuální poloze, bude také vybaven telematickým systémem v kombinaci s radarem a kamerami, který bude sledovat celý prostor kolem motocyklu a předpovídat možné nebezpečí, kolizi apod. a včas varovat jezdce.
Hlavním důvodem, proč se v Damon Motors rozhodli pro umístění bezpečnostního systému do jejich motocyklu je ten fakt, že ubývá mladých jezdců, neboť současné stroje již ve valné většině nepokrývají požadavky této generace. Dle průzkumu bylo zjištěno, že nechtějí motocykly zejména z důvodu toho, že jim neposkytují bezpečí během jízdy.
Společně s firmou BlackBerry vytvořili platformu CoPilot, která dokáže pomocí senzorů monitorovat několik desítek objektů najednou a to i při vyšších rychlostech. Vše je neustále vyhodnocováno na palubním počítači a dle míry nebezpečí je jezdec upozorňován buď prostřednictvím LED světla, vibrací nebo vizuálně na digitálním zpětném zrcátku.
Jakmile jezdec použije brzdu, nebo udělá úhybný manévr, veškerá tato data se přenáší do společného datového úložiště, kde je vyhodnoceno a použito pro následnou „výuku“ systému, aby se co nejvíce přizpůsobil požadavkům jízdě na motocyklu. Tato vylepšení se pak do řídící jednotky motocyklu dostávají pomocí pravidelných aktualizací.
V nabídce bude mít firma Damon Motors tři úrovně zabezpečení:
Úroveň 1 - základní detekce - motocykl je vybaven senzory, monitorující okolí motocyklu ze všech stran
Úroveň 2 - předvídatelná detekce - motocykl bude vybaven senzory, které kromě okolí, budou schopné sledovat směr a rychlost jízdy, rychlost okolních vozidel a vyhodnotit možnou kolizní situaci
Úroveň 3 - automatická detekce - kromě výše uvedeného bude navíc v reálném času monitorovat informace o okolním prostředí, počasí a stavu vozovky. Bude moci zasahovat do elektronických nastavení bezpečnostních systémů a brzd, aby zajistil, že jezdec nepřekročí svoje jízdní schopnosti. Může tak ovlivnit nejen nastavení kontroly trakce, podle poloměru zatáčky vyhodnotí aktuální rychlost a schopnost průjezdu zatáčky, ale také dostupnou brzdnou vzdálenost vůči zpomalujícímu nebo pevně umístěnému předmětu.
Počítače zkrátka reagují mnohem rychleji než lidé, protože ti bývají často rozptýleni, emocionálně ovlivněni danou situací a mnohdy je jejich reakce neadekvátní a unáhlená. Velkou výhodu bude mít tento systém zejména při jízdě v městském provozu. Cenu motocyklu ani bezpečnostního systému CoPilot zatím firma Damon Motors nezveřejnila.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.1.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 17.12.2024 - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12.2024 - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 26.8.2024 - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 15.5.2024 - Oruga Unitrack: první elektrický monotrack
- 2.2.2024 - Motosalon 2024 Brno: čtyři haly plné zážitků
- 20.12.2023 - Honda SC e: Concept: koncept elektrického skútru