Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- Publikovno: 3.10.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Piaggio představilo lehčí a obratnější verzi svého tříkolového skútru MP3 se zcela novým motorem o zdvihovém objemu 310 ccm. Stejně jako jeho silnější sourozenci MP3 400 a 530, má sportovní tvary, vybrat si můžete mezi dvěma verzemi a můžete jej řídit s řidičským oprávněním skupiny B.
Koncern Piaggio byl vůbec prvním výrobcem na světě, který přišel s tříkolovým skútrem. Po představení maxi verzí MP3 400 a MP3 530 v roce 2022, přichází s třetí generací nejlehčí verze MP3 310. Ta si od svých silnějších sourozenců převzala řadu technologických vylepšení, sportovní design a celkově jej oproti původnímu MP3 300 omladila. Vlastně už na první pohled poznáte, že se jeho vzhled pozměnil.
Kompletně byla přepracovaná přední část motocyklu, která je nyní širší a více chrání jezdce. Nový je také přední světlomet s LED technologií. Uprostřed je menší, sportovnější, vzduchový vstup, charakterizovaný trojrozměrnou voštinovou mřížkou. Pod nimi se nachází vertikální spoiler. V kombinaci se zcela novými bočními deflektory zajišťuje lepší stabilitu a přispívá k vyšší maximální rychlosti. Nový je také větrný štít. Aerodynamicky tvarovaná záď motocyklu je zakončena zadním LED světlometem a má v sobě elegantně zakomponované madlo pro spolujezdce.
Do výbavy dostal novou pětipalcovou přístrojovou desku s LCD displejem. Ovládá se pomocí tlačítka Mode na pravém řídítku a můžete jej bezdrátově připojit s vaším chytrým telefonem. Nad přístojovkou je odkládací schránka s USB portem. MP3 má již bezklíčové ovládání, není jej třeba ani při otevírání prostoru pod sedlem, kam se v pohodě vejde jedna integrální nebo dvě otevřené helmy. Dvouúrovňové sedlo má novou pěnovou strukturu pro vyšší pohodlí a v přední části je vytvarováno pro snadnější dosáhnutí nohou na zem.
Díky tříkolové technologii je skútr stabilnější, ale hlavně jej můžete řídit s řidičským oprávněním skupiny B. Přední zavěšení se skládá ze čtyř hliníkových ramen spojených se čtyřmi klouby, které jsou pevně propojeny s centrální objímkou, a dvou bočních objímek spojených s rameny pomocí čepů a kuličkových ložisek. Dvě přední kola jsou pak jedinečným a zároveň i charakteristickým prvkem skútru. Díky nim máte lepší přilnavost i stabilitu při zatáčení než u jakéhokoli jiného jednostopého skútru, zejména při průjezdu po mokrých dlažebních kostkách nebo na asfaltu.
Piaggio MP3 310 je poháněno zcela novým jednoválcovým motorem HPE se zvýšeným zdvihovým objemem 310 ccm, původně měl 278 ccm. Jeho výkon je 19,4 kW (26,4 koní) při 7500 ot/min a maximální točivý moment 27,3 Nm při 6000 ot/min. Maximální rychlost je 129 km/h.
Nové Piaggio MP3 310 je k dispozici ve dvou různých verzích, základní MP3 310 za cenu 199 900 Kč a vybavenější MP3 310 Sport za cenu 209 900 Kč, přičemž druhá verze se vyznačuje ještě sportovnějšími detaily. Na výběr budete mít u základní verze ze dvou lesklých barev, Bianco Luna a zcela nové Grigio Grafite. Obě varianty jsou kombinovány s novými povrchovými úpravami v saténově šedé barvě. Sedlo je speciálně navrženo s novými texturami a kontrastním šedým prošíváním, které ladí s povrchovými úpravami.
Piaggio MP3 310 Sport má výraznější charakter umocněný speciálními barvami pro tento model. Matný kovový odstín Nero Meteora je doplněn o zcela nové lesklé barevné provedení Grigio Mercurio a matnou Blu Zaffiro. Verze Sport je doplněna o sportovní modré akcenty, jako je kontrastní prošívání sedla a detaily na černých kolech. Povrchové úpravy střídají lesklou a matnou černou. Přední brzdové kotouče s vlnitým profilem a stupačky s hliníkovými vložkami jsou součástí standardní výbavy, stejně jako systém konektivity Piaggio MIA.
Obě verze jsou vybaveny systémem ABS Continental proti zablokování kol, který je integrován s vypínatelnou kontrolou trakce ASR. Piaggio MP3 používá brzdový systém se třemi kotouči, přičemž přední kotouče mají průměr 258 mm a zadní 240 mm.
Zdroj: Piaggio
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.10.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 28.12. - Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu
- 27.12. - Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory!
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou