Dunlop Geomax MX33: multiterénní pneumatika
- Publikovno: 4.6.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pneumatiky Dunlop Geomax jsou tradiční volbou vítězů FIM Mistrovství světa velkých cen v motokrosu (MXGP). V roce 2017 si je vybrali špičkoví jezdci jako Shaun Simpson a Clement Desalle a závody MXGP s nimi vyhráli. Pro Dunlop ovšem není na MXGP důležité jen umístění na stupních vítězů, závody mu slouží také jako cenná základna pro vývoj nových technologií.
Také loni Dunlop na závodech MXGP testoval nové pneumatiky. Zkouškám se na nich podrobil zdokonalený běhoun se spojovníky mezi ramenními bloky, který spolu s novým uspořádáním bloků zvyšuje odolnost vůči prasknutí při jízdě na pevném povrchu střední obtížnosti. Ověřil si, že životnost zvyšuje rovněž jeho nová směs s vyšší odolnosti vůči střihu. Výsledkem zapojením obou těchto nových technologií do pneumatik Dunlop Geomax MX33 jsou pneumatiky se širším rozsahem použití, než jaký měly jeho dosavadní, často vítězné Geomax MX3S.
Dunlop v nových pneumatikách dále zužitkoval také svůj unikátní a patentovaný dezén bloků pro postupné zatáčení. Tato technologie, která je známá i pod označením „blok-v-bloku“ poskytuje daleko progresivnější chování v zatáčkách a pomáhá jezdcům ovládat smyk. U Geomax MX33 Dunlop tuto technologii rozšířil i na přední pneumatiky.
Geomax MX33 zlepšuje výkonnost na obou koncích terénního spektra. Na rozdíl od všech předchozích pneumatik, které byly konstruovány především s cílem dobré přilnavosti na měkkém povrchu, si Geomax MX33 vede skvěle i na středně tvrdém povrchu. Byla navržena tak, aby závodníkům poskytla výhodu ve smíšených podmínkách, ale současně může být také daleko všestrannější „multiterénní“ pneumatikou pro pravověrné off-roadové jezdce.
Vzhledem k blízkosti značky a špičkových jezdců MXGP se Dunlop při vývoji pneumatik Geomax MX33 zaměřil na zlepšování jízdního pocitu, pohodlí a ovladatelnosti. Zjistil přitom, že tenčí a delší patka zajišťuje rovnoměrnější deformaci bočnice pneumatiky při zatížení. Výsledkem je lepší stabilita a zpětná vazba. Spolu s novou konstrukcí pneumatiky toto řešení zlepšuje kontrolu deformace kostry, zatímco účinnější tlumení nárazů přispívá k lepší ovladatelnosti a lepšímu pocitu jezdce při jízdě.
Dunlop do nové pneumatiky zapojil také svůj systém ovládání napětí v kostře ‘Carcass Tension Control System’, který ještě dále zlepšuje pocit při jízdě a ovladatelnost. Zcela nová směs s ultrajemnými uhlíkovými částicemi pak dále významně posiluje přilnavost.
Po uvedení pneumatik Geomax MX33 nyní Dunlop nabízí kompletní portfolio motokrosových pneumatik. Nedávno představené Geomax MX12 jsou ideální pro jízdu na písku a v bahně a Geomax MX52 nabízejí cestu k vítězství na středně tvrdém až tvrdém terénu.
Pneumatiky Geomax MX33 jsou na trhu v šesti rozměrech na přední a jedenácti rozměrech na zadní kolo. Více informací zjistíte na stránkách společnosti Dunlop.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.6.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy
- včera - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- včera - Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí
- 15.12. - Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec
- 15.12. - Krize KTM se týká i MV Agusty
- 14.12. - V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho
Další z rubriky
- včera - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice