Test Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition: obytný přívěs pro motocykl
- Publikovno: 23.6.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Velké množství motorkářů se na delší cesty vydává s automobilem a přívěsným vozíkem, na kterém veze svůj motocykl. Co se ale vydat na cestu i s vlastním bydlením, do kterého vám bez potíží vejde i váš stroj? Otestovali jsme obytný přívěs francouzské značky Silver, který zároveň pojme dospělý motocykl. Na výlety pro dva s motorkou se jedná o téměř ideálního společníka.
Francouzského výrobce lehkých a solidně zpracovaných jednoosých přívěsů, jenž na českém trhu zastupuje firma Fibich CampingCars z východočeských Holic, představuje levnou volbu pro specifické zákazníky, kteří ocení jeho chytrá řešení, nenáročnou údržbu, dostupnost a malou pohotovostní hmotnost. Přívěsy Silver, které se montují ve francouzském Hammers nedaleko Le Mans, můžete táhnout opravdu za každým vozidlem, přičemž jeho nebržděnou verzi lze mít i s celkovou hmotností do 750 kilogramů.
My jsme za oj automobilu Subaru Forester, vybavené hybridním pohonem, kde dvoulitrovému boxeru pomáhá malý elektromotor, zapřáhli specialitku v podobě řady Freestyle, která vyhoví zejména vaší zálibě v jízdě na motocyklu. Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition totiž kombinuje výhody lehkého obytného přívěsu s příslušenstvím a moto přepravníku v téměř dokonalém souznění. Navíc díky „závodnickému“ polepu tenhle přívěsný vozík rozhodně vystupuje z davu. Cílová skupina je i tímto prvkem ještě více omezena (ne každému se polep musí nutně líbit), stejně jako je to s rozměry motocyklu, který se dovnitř vejde.
Pokud vám tenhle obytný přepravník motocyklů přijde jako dobrý nápad pro vaše výlety nebo jako zázemí k okruhovému či motokrosovému řádění, pak vězte, že dovnitř naložíte jeden dospělý, ale rozměrově kompaktnější stroj. S velkým cestovním endurem s dlouhými zdvihy nepočítejte stejně jako třeba s širokou cestovní mašinou. Ne, že by francouzský přívěs tuhle porci neuvezl, nosnost čtyř stovek kilogramů je dostatečná, problém je s dvoumetrovou výškou přívěsu a také šířkou zadní části nástavby.
Naopak pro pobyt dvoučlenné posádky je tu místa dost. Pokud vyklopíte zadní část podlahy, z níž se stane pevný nájezd a vyjedete s vaším strojem, máte k dispozici útulný obývací prostor se stolem a sezením pro čtyři osoby, stejně jako po levé straně miniaturní kuchyňku s dřezem a lednicí a napravo plnohodnotnou toaletu s chemickým WC a malou sprchou. Interiér kompaktního francouzského přívěsu charakterizují svěží barvy nábytku a čalounění. Další kouzlo přívěsu Mini Freestyle 300 pak nespočívá jen v jeho lehké konstrukci a kompaktních rozměrech, ale také výklopné střeše, která při zastavení umí poskytnout dostatek prostoru pro pohyb uvnitř i dospělým.
Uvnitř 3,3 metry dlouhé nástavby, jejíž střecha a boky jsou tvořeny zesíleným polyesterem, se vstupem umístěným vpravo vzadu naleznete spaní pro dvě dospělé osoby. Vpředu se místo stolku rozloží lůžko o rozměrech 190x140 centimetrů a pokud chcete jako správný motorkář spát se svým plechovým miláčkem z bezpečnostních či citových důvodů, dá se to taky. Ale jen v případě, pokud se zasunete na pravý či levý bok přívěsu a budete se chtít kochat pohledem na mašinu a možná i trochu nasávat výpary.
Nesmíme ale zapomenout, že tenhle obytný přívěs slouží spíše jako minimální zázemí pro pobyt a přespání. Většina vašich činností se za jen trochu příznivého počasí bude odehrávat venku nebo pod příplatkovou markýzou. My jsme v době našeho testu měli štěstí na počasí a vydali jsme se díky možnostem pohonu všech kol a světlosti Subaru Forester i mimo zpevněné cesty.
Pro lehký přívěs to nebyl ani zde žádný problém. Otáčení, couvání či manipulace je samozřejmě snazší, při kempování pak určitě oceníte příplatkové opěrné nohy, a hodí se i nájezdová brzda. Díky ní se za tažným vozidlem choval přívěs i s naloženou motorkou velmi stabilně. Standardní doložnost 406 kilogramů umožní naložit většinu dostupných jednostopých strojů.
Technické údaje Silver Mini Freestyle 300 Racing Edition
Celková délka: 4,42 m
Délka nástavby: 3,30 m
Celková šířka: 2,02 m
Celková výška: 1,98 m (2,33 m se zvednutou střechou)
Vnitřní výška: 1,92 m
Počet lůžek: 2
Pohotovostní hmotnost: 794 kg
Celková hmotnost: 1200 kg
Doložnost: 406 kg
Ocelová kola s pneumatikami: 185/45 R14
Topení: plynové Truma S3004
El. ohřev vody: Truma Therme
Lednice: 85 l
Objem nádrže na vodu: 20 l
Základní cena: 529 000 Kč včetně DPH
Foto: autor pro Caravan magazín
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.6.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- včera - Situace u KTM aktuálně
- včera - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro