Test zabezpečení od firmy Tokoz: pro váš klid
- Publikovno: 15.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Do redakce se nám v průběhu letních měsícíců dostala kompletní řada výrobků od specialisty na mechanické zabezpečení, firmy Tokoz.
Těžká bedna obsahovala tradiční prvky zabezpečení jako je zámek na brzdový kotouč, pořádný řetěz, už na první pohled nedobytné visací zámky, ale také systém na mechanické zabezpečení vaší garáže či připoutání vašeho stroje k okolní zdi či podlaze.
Námi testované výrobky značky Tokoz si tedy pojďme projít pěkně popořadě a vypíchněme jejich výhody či případné slabiny. Pokud jste už svého jednostopého miláčka zazimovali a přemýšlíte, jak jej zabezpečit přes zimu před nenechavci v garáži nebo kóji podzemního parkoviště, pak tu má firma Tokoz hned několik tradičních mechanických zábran.
Tím úplně základním je klasický řetěz doplněný pořádným visacím zámkem. Měli jsme zapůjčeny dva modely a k jejich provedení či funkci nemáme žádných výhrad. Snad jen vézt ten větší model MOTO 70/1500, který svou jeden a půlmetrovou délkou obejme třeba několik motocyklů naráz, je prostorově náročné, nehledě na jeho vysokou pohotovostní hmotnost. Pět kilo je opravdu dost, ale jedete-li tříčlenná partička na dovolenou do zahraničí, vystačíte si pouze s jedním zabezpečením. Nám se dokonce podařilo propojit čtyři motocykly.
Textilním návlekem chráněný řetěz o průměru 12 mm z kalené oceli doplněný zámkem Golem 70 z chrommanganové kalené oceli je mechanické zabezpečení velmi odolné hrubému násilí. Uzamykací mechanismus zámku je totiž díky své konstrukci odolný proti vyhmatání i odvrtání a zaručuje spolehlivost v extrémních klimatických podmínkách. Výrobek Tokozu označený MOTO 70/1500 s cenou 3 024 korun tak rozhodně umí přidat vašemu klidu. Ačkoliv nepatří k nejlehčím, tohle je náš favorit!
Jestliže ale hledáte něco lehčího a lépe přepravitelného, je tu o více než polovinu lehčí (1,8 kg) metr dlouhý řetěz o průměru 8 mm z kalené oceli doplněný visacím zámkem Pluto 50. Model MOTO 50/1000, tak vystačí na odrazení většiny nenechavců, s cenou 1209 korun je přijatelnou volbou a do motocyklového kufru se vám určitě také vejde.
Pokud parkujete v průběhu celého roku svou motorku či skútr třeba v uzavřeném dvoře či parkovišti, určitě doporučujeme kromě zamčeného řízení, podpořit zabezpečení jednoduchým zámkem brzdového kotouče. Ten stojí u firmy Tokoz rovných pět set korun korun a obsahuje i pohybové čidlo. Tato zábrana se vyznačuje malými rozměry a nízkou hmotností (0,6 kg), přesto ji však lze doporučit méně zapomnětlivým jedincům. Zatímco bez odemčeného krku řízení s většinu motocyklů prostě nenastartujete, rozjet se ve velkém stylu se zajištěným brzdovým kotoučem může znamenat i nepříjemný pád.
Sám jsem něco takového na vlastní kůži zažil, ovšem jednalo se o kotoučový zámek bez alarmu. Proto většinu horlivých a zapomnětlivých jezdců včas před poničením svého stroje zachrání alarm, který by měl upozornit i případného zloděje. Při prvotním pohybu upozorní trojnásobným pípnutím, dalším pohybem se spustí alarm po dobu 10 sekund a v následující půl minutě se alarm spustí znovu. V praktickém obalu se vám vejde ve většině případů i pod sedlo, takže jej budete mít vždy po ruce.
Jako poslední jsem si nechal uzamykatelný mechanismus X Safety BOXIII, kterým se dá zabezpečit mnoho vašich věcí v garáži, společné kolárně či na chalupě. Tento výrobek byl zkušebním ústavem zařazen do 3. bezpečnostní třídy dle ČSN EN 1627 a skládá se ze základny doplněné bezpečnostní vložkou, která se přivrtá do zdi či k podlaze a řetězu či lanka. Základna stojí 2 116 korun a výrobce k ní nabízí třímetrový pevný řetěz za 2 099 Kč nebo pět metrů dlouhé plastem potažené lanko o průměru 5 mm za 604 Kč. Kromě vašich jednostopých miláčků si takto můžete připoutat třeba přívěsný vozík, zahradní traktor či stavební míchačku apod. Fantazii se meze nekladou.
Šíře produktů pro motorkáře je ve firmě Tokoz opravdu velká a jednotlivé produkty představují jednoduchou a velmi účinnou ochranu proti zcizení. Co vás zcela jistě mile překvapí je také snadná manipulace a celkové zpracování. Celé léto a podzim jsme vozili výše uvedené výrobky a nesetkali jsme se s jediným problémem. Vše fungovalo jak mělo a musíme se přiznat, že jsme si je tak oblíbili, že jsme si některé z nich pořídili také. Investovat totiž do podobného druhu zabezpečení se tak většině lidí, kteří neparkují svůj motocykl třeba v obývacím pokoji, určitě vyplatí.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro