Aprilia RS 125 a Tuono 125 2021: s hliníkovým rámem
- Publikovno: 4.5.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Řada sportovních motocyklů Aprilia 125 byla pro letošní rok kompletně modernizována. Jak RS, tak i Tuono má nový design, výkonnější motor usazený v hliníkovém rámu, což je v této třídě naprostým unikátem a také jsou vybaveny novou řídící jednotkou. Mladí závodníci se tak mají na co těšit.
Modely RS 125 a Tuono 125 jsou nejmladšími dědici tradice značky Aprilia, vyráběných výhradně v Itálii. Tyto motocykly jsou navrhované pro zábavu nejmladších jezdců a vycházejí ze zkušeností nasbíraných divizí Aprilia Racing. Ta se ve třídě 125 může pochlubit 10 jezdeckými tituly mistra světa, 10 poháry konstruktérů a 151 vítězstvími.
Motocykly vynikají velmi dobrou architekturou podvozku, atraktivním designem a výkonnými motory. Pro značku Aprilia je výroba osminkových motocyklů, na kterých mnoho jezdců v současnosti i nedávné minulosti začínalo svou kariéru šampiona, opravdovým posláním.
Řada sportovních motocyklů Aprilia 125 byla kompletně modernizována a přinesla zlepšení výkonu, bezpečnosti, kvality zpracování i standardní výbavy. Design přední části modelů Aprilia RS 125 a Tuono 125 našel inspiraci u odelů RS 660 a Tuono 660, s jejich agresivním a originálním vzhledem, který zvýrazňuje trojitý přední světlomet. U obou modelů je světelný systém osazený kompletně LED, přičemž přední směrovky jsou vestavěny do světlometu.
Rozměry přední kapotáže modelu Tuono 125 byly kompletně zmenšeny tak, aby byla kompaktnější ale zároveň poskytovala ochranu před větrem. Stejně tak se zúžily také rozměry pod kapotáží. Oba modely mají nový plně digitální přístrojový panel, barvu podsvícení přístrojového panelu si jezdec může zvolit ze dvou možností: bílá nebo světle modrá. Systém je připraven k instalaci multimedíální platformy Aprilia MIA, která vám umožní připojit k motocyklu chytrý telefon přes Bluetooth, a změnit jej v plně funkční palubní počítač.
RS 125 a Tuono 125 jsou vybaveny novým dvoukanálovým ABS vyvinutým ve spolupráci s firmou Bosch, které je vybaveno funkcí bránící zdvihání zadního kola v případě nouzového brzdění. Stabilita a přilnavost v zatáčkách se zvýšila díky pneumatikám Michelin, přičemž zadní pneu se rozšířila na 140 mm. Kvalita zpracování je rovněž vyšší: hliníkový rám RS 125 se nyní pyšní kvalitnějším lakováním, stejně jako motor, stupačky a můstky vidlic u obou modelů.
Modely RS 125 a Tuono 125 jsou jedinými italskými osminkovými modely na trhu s hliníkovým rámem, vyrobeným z litých nosníků a výztužných žeber. To zaručuje špičkovou podvozkovou architekturu a maximální úroveň stability a ovladatelnosti na silnici i na okruhu. Architekturu podvozku doplňuje 40mm převrácená přední vidlice se zdvihem 110 mm a centrální zadní tlumič na asymetrické kyvné vidlici se zdvihem kola 120 mm.
Také brzdový systém vychází z motocyklů vyšší kategorie a spoléhá na radiální brzdový třmen spojený s hlavním brzdovým válcem oplétanými hadicemi, který svírá 300mm ocelový kotouč. Mohou se pochlubit největším objemem palivové nádrže ve své kategorii, do které se vejde 14,5 litru, větším podsedlovým úložným prostorem s volitelnou USB dobíjecí zásuvkou, do kterého se vejde až osmipalcový tablet a jako jediné nabízí převodovku s volitelným elektronickým quickshifterem.
Dělená řídítka modelu RS 125 jsou nyní umístěna o 18 mm výše v zájmu lepšího jízdního komfortu, ale bez kompromisu na úkor sportovních jízdních vlastností ve všech situacích. V obou nových modelech se představuje nový jednoválcový, kapalinou chlazený motor se čtyřventilovým rozvodem o zdvihovém objemu 124,3 ccm s výkonem 11 kW při 10 000 otáčkách a maximálním točivém momentu 11,2 Nm při 8 000. Motor byl kompletně modernizovaný v oblasti termodynamiky, s novou hlavou válce a upraveným spalovacím prostorem, novými sacími a výfukovými kanály a novými iridiovými svíčkami. Vačkové hřídele s agresivnějšími profily jsou rovněž nové, modernizací prošel celý sací systém včetně zcela nového vzduchového filtru. Vstřikovací jednotka je nyní umístěna výše, aby nasávaný vzduch proudil do hlavy válce přímější cestou.
Aprilia RS 125 je v nabídce ve dvou barevných provedeních: Aprilia Black a Sintesi Blue a také ve verzi GP Replica s grafikou velmi podobnou závodním motocyklům Aprilia RS-GP MotoGP a elektronickým rychlořazením a krytem sedla spolujezdce ve standardní výbavě. Nabízet se budou za základní cenu 139 900 Kč, verze GP Replica pak bude začínat na částce 145 900 Kč.
Aprilia Tuono 125 je v nabídce ve třech barevných provedeních: Aprilia Black, Lightning White a temnější Arrow Gray s leskle šedým a černým lakováním. Prodejní cena začíná na částce 139 900 Kč a do prodeje se oba modely dostanou v průběhu června.
Zdroj: Piaggio Group
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.5.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou