BMW bude mít na motocyklech eCall neboli SOS tlačítko
- Publikovno: 8.5.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Od příštího roku bude BMW nabízet ke svým motocyklům záchranný systém eCall neboli automatickou pomoc v případě nehody.
Poprvé eCall spustili v Evropě již v roce 1999 ve svých vozech, v roce 2007 expandují i do mimoevropských států a od roku 2018 to již bude povinná výbava ve všech nových vozech značky BMW. Motocykly si tuto službu budou moci pořídit jako volitelnou výbavu od příštího roku. Podle studie, kterou si nechalo BMW zpracovat je dokázáno, že k vozidlu po vážné dopravní nehodě, které je vybaveno tímto „chytrým systémem“, dorazí první pomoc rychleji a to až o polovinu doby.
Systém funguje buď automaticky, nebo pokud je zraněný řidič při vědomí, může si přivolat pomoc manuálně pomocí tlačítka umístěném na pravé straně řídítek. Po nehodě jsou do BMW Call Centra odeslány informace o vaší poloze, tedy GPS souřadnice místa nehody a ihned je zahájena záchranná akce. Vše funguje díky připojení k mobilní telefonní síti. S Call centrem může jezdec komunikovat přes integrovaný mikrofon a reproduktor.
eCall dokáže podle několika senzorů rozpoznat kdy dojde k nehodě a podle míry nárazu, náklonu motocyklu a dalších údajů přivolá pomoc. V úvahu připadají tři scénáře. První z nich, pokud dojde ke srážce s jiným vozidlem, případně k velkému nárazu, spouští se volání okamžitě bez časové prodlevy. Na BMW call centrum přichází zpráva s přesnou polohou a centrum okamžitě vysílá záchrannou složku. V tomto případě nelze tísňové volání deaktivovat.
Pokud je míra nárazu menší, je pomoc přivolána až po 25 sekundách, do té doby má jezdec možnost zrušit toto volání pouhým stisknutím tlačítka. Na přístrojové desce vidí, že bylo zahájen eCall, vše je ještě doprovázeno zvukovým signálem.
Třetí situací je manuální spuštění stisknutím SOS tlačítka například pro přivolání pomoci ostatním účastníkům silničního provozu. Manuálně lze tísňové volání spustit pouze pokud je motocykl v nehybném stavu a má zapnuté zapalování. V tomto případě probíhá automatické hlasové spojení a ověření, zda nebyl systém spuštěm omylem. Deaktivovat se dá opětovným stisknutím tlačítka, nebo vypnutím zapalování.
Řídící jednotka však dokáže rozpoznat, kdy se má spustit záchranná akce. Pokud vám spadne motocykl při pomalé jízdě, během otáčení, nebo jedete off-road, je proti těmto situacím systém zabezpečen.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.5.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky