BMW K 1300 S/GT: vyzrálejší bavoráci

Německé BMW si pro letošní rok připravilo mimo jiné i mnohá vzlepšení v „káčkové“ řadě. My se na ně podíváme detailněji.

Obě „káčka“ dostala zásadně modernizované objemnější čtyřválce. ty mají větší je vrtání i zdvih, přičemž zdvihový objem logicky vzrostl z 1157 ccm na 1293 ccm. Sportovní K 1300 S má o osm koní větší výkon. Nový je také výfukový systém s decentnější koncovkou, který se významnou měrou podílí na nižší úrovni emisí. Převodovka může být za příplatek vybavena řadicím asistentem HP.

Cestovní model BMW K 1300 GT vychází ze sportovního „eska“. To platí i o motoru. U cestovního motocyklu je ale naladěn na výkon 160 koní. Nižší výkon umožnil zploštit křivku točivého momentu a tak zlepšit pružnost motoru především v nižších a středních otáčkách. Samozřejmostí je velmi účinná kapotáž, stavitelné plexisklo, které může být za příplatek vyšší o 60 mm. Nový je také přístrojový panel. K dispozici je nezvykle bohatá příplatková výbava, podobná jako u verze S. Nádavkem si lze i letos přiobjednat elektronický podvozek ESA či asistent řazení, díky kterému není třeba používat při volbě vyššího rychlostního stupně spojkovou páčku.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama