BMW K 1600 GT/GTL: konkurence pro Goldwing?

Bavorská značka konečně odhalila nástupce dlouho vyráběného cestovního modelu K 1200 LT. Novinku pohání kompaktní řadový šestiválec a představila se hned ve dvou provedeních.

Asi největším překvapením motocyklové výstavy Intermot v Kolýně nad Rýnem bylo představení dlouho očekávané novinky od domácího BMW. O velkém bavorském cesťáku K 1600 GT a jeho luxusnější verzi K 1600 GTL tak byly již předem známy některé detaily. Oba stroje se liší na první pohled pouze velikostí postranní kapotáže a lehce rozdílnou ergonomií posezu. A tak zatímco GT nabídne spíše ostřejší cestování, GTL je vhodné na delší cesty s nabízeným nejvyšším možným komfortem, který se vyrovná třeba Hondě GL 1800 Goldwing. Koneckonců i té bije v rámu šestiválcové srdce. U BMW má ale šestiválcový agregát zcela jiné uspořádání (řadové) a zdvihový objem 1649 ccm. Celý agregát s výkonem 160 koní a největším točivém momentu 175 N.m váží pouhých 102 kg a je tak nejkompaktnějším a nejlehčím agregátem v kategorii šestiválcových pohonných jednotek. Pokud vezmeme v úvahu, že podle slov výrobce je celých 70% točivého momentu k dispozici již od 1500 otáček, tak se na jízdu s 348 kg těžkým strojem docela těšíme.

Na palubě čeká nejedno elektronické překvapení. Bavorská novinka je totiž doslova prošpikována elektronikou. Kromě standardního ABS tu najdeme systém Dynamic Traction Control s možností nastavení jízdních módů Rain, Road a Dynamic. O nastavení podvozku u BMW v klasické konfiguraci (zavěšení Paralever a Telelever) se postará systém ESA II (obsahuje režimy Sport, Normal a Komfort). A pro většinu konkurence asi nejváce překvapujícím prvkem je u novinek K 1600 elektronické natáčení světel do zatáček. Navíc za ostře řezanou kapotáží se skrývá propracovaný přístrojový štít obsahující 5,7 palcový barevný multifunkční displey MultiController se systémem „iDrive“, který kromě audia a intercomu zahrnuje i integrovanou satelitní navigaci.

K16002K16003K16004K16006K16001



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama