BMW K 1600 GTL Exclusive: ve jménu výbavy
- Publikovno: 25.11.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Luxusní cestování par excellence to je nové K 1600 GTL Exclusive. Výjimečnost tohoto modelu poháněného šestiválcem o výkonu 160 koní napoví už první pohled.
Bílé lakování doplněné o spodní část kapotáže v minerální modré a krémová palivová nádrž s kontrastním odstínem horčíku na bloku motoru. Výrobce tuto barevnou variantu nazývá four coat. Tím to však nekončí a motocykl nese i chromované doplňky na zrcátkách, závažích, krytech brzdových nádobek, předním plexi a na kufrech. Na nádrž pak výrobce umístil hliníkově broušenou plaketu s nápisem Exlusive. Barevně sladěné kožené čalounění sedadel, kde jsou spolujezdci dopřána i opěradla pro ruce, plně dotváří výjimečnost tohoto modelu. Přístrojový panel doznal také několik změn a největší vychytávkou je zcela nový systém osvětlení, který se přizpůsobuje okolnímu prostředí. Dále jsou tu detaily jako chromované rámečky okolo reproduktorů.
U takto extravagantního kousku nemohou chybět veškerá dostupná příplatková zařízení, která zde najdeme již v základu. Zájemce se tedy může těšit na tři nastavitelné jízdní režimy (Rain, Road, Dynamic), ABS systém, kontrolu trakce DTC, elektronické nastavení podvozku ESA II, ale i na nový systém příjmu radiového signálu, který využívá anténu chytře schovanou ve víku horního kufru. Výrobce tak slibuje nejlepší možnou kvalitu příjmu a současně se chlubí, že je to první motocykl, u kterého anténa nehyzdí vzhled. Samozřejmostí je pak přehrávání formátu MP3 přes USB nebo Bluetooth. Spolujezdec ocení jak zmiňovaná opěradla, tak nově tvarované opěradlo zad, které je zde i vyhřívané. Standardním doplňkem jsou na motocyklu také LED diodová přídavná světla, LED denní světlomety, natáčecí xenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách (RDC), přídavné brzdové světlo zabudované v horním kufru a padací rámy kolem motoru. Denní svícení se aktivuje samostatně v závislosti na okolním prostředí. Výrobce přihodil i osvětlení pod motocykl, které se rozsvítí na krátkou dobu při přiblížení se k motocyklu s klíčkem zapalování respektive při uzamčení a vzdálení.
Poprvé je tak u motocyklu BMW použito bezklíčové zapalování. Keyless Ride systém má ale i funkci centrálního zamykání. Jakmile se s klíčem přiblížíte k motocyklu na vzdálenost méně jak dva metry, tak zámek řízení, zapalování, palivová nádrž a úložné prostory spolu s kufry se sami odemknou. Zámek řízení má však pojistku a nutno jej odjistit krátkým stisknutím tlačítka v místě spínací skříňky. Řízení se znovu zamkne podržením tohoto tlačítka a natočením řídítek do strany. Palivová nádrž, která je již elektricky odjištěna, se otevírá přizvednutím páčky. Zabezpečovací systém proti krádeži se pak aktivuje uzamčeným řízením a vzdálením se majitele s klíčkem zapalování od motocyklu. BMW jde však ještě dál a přidává i asistenta rozjezdu do kopce neboli Hill Start Control. Pokud stojíte s motocyklem do kopce, nemusíte si pomáhat brzdami, motocykl si sám přibrzdí zadní brzdou. Toto si však neplést s ruční brzdou, která se aktivuje ručně stisknutím páčky společně s rozsvíceným symbolem na palubním přístroji.
Mezi příslušenství zahrnul výrobce dvojici vyšších sedadel z jedné části o velikostech 780 mm/800 mm. Textilní brašny do kufrů, větší čtyřdílné padáky, vyšší plexi štít, laděnou koncovku Akrapovič, BMW navigaci Navigator V, iPod adaptér a 12V zásuvku.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 25.11.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky