Bridgestone Battlax T30 EVO: ještě lepší na mokru
- Publikovno: 26.10.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Inovovaná sportovně-cestovní pneumatika od japonské firmy Bridgestone přichází s novým vzhledem dezénu a zlepšeným chováním za deště.
Bridgestone vylepšil výkon pneumatiky Battlax T30 na mokru. Zákazníci tak mají k dispozici sportovní cestovní radiální pneumatiku Battlax Sport Touring T30 EVO, která poskytuje nejlepší možnou kombinaci bezpečnosti, výkonu, univerzálnosti a potěšení z jízdy. Díky nejnovějším technologiím značky Bridgestone v oblastech směsi a tvaru dezénu bylo výše uvedených cílů dosaženo bez negativního vlivu na vynikající výkon na suchu, jímž je pneumatika T30 proslulá. Cílem technického vývoje proto bylo zachovat vynikající výkon pneumatiky, jenž testujeme i na redakčních motocyklech, na suchu při současném vylepšení provozních vlastností na mokru.
Výkon na mokru doznal naprosté proměny díky novému složení směsi, která zvyšuje tření na mokrém povrchu. Nová směs pro přední pneumatiku v kombinaci s nově vyvinutou směsí pro středový pás zadní pneumatiky zlepšuje výkon na mokru bez kompromisů pro výkon na suchu, a to v širším rozpětí provozních teplot. Dalším přínosem je vyšší stabilita, zejména u cestovních motocyklů s vysokým užitečným zatížením. Data získaná během testů na zkušebních polygonech a v laboratořích společnosti Bridgestone dokládají, že nová pneumatika Battlax T30 EVO poskytuje až o 20 % vyšší přilnavost, lepší ovladatelnost ve smyku a vyšší trakci na mokrém povrchu než dosavadní pneumatika T30. Jezdci tak profitují z kratší brzdné dráhy a pocitu větší kontroly nad strojem.
Další významnou změnou u pneumatiky T30 EVO je dezén běhounu. Přepracovaný zadní dezén byl opatřen menšími drážkami protaženými do středového pásu. Tím se zvýšila účinnost odvádění vody ze styčné plochy. Jezdci se tak mohou spolehnout na bezpečnější trakci na mokru. Zároveň byly zakřivené drážky přemístěny k okraji, čímž vzniklo žebro podél středového pásu. Běhoun tím získal na tuhosti, která zajišťuje stabilitu při akceleraci. Tato změna zvětšila rovněž styčnou plochu při náklonu. Zvyšuje to bezpečnost při průjezdu zatáčkou.
Nová pneumatika Battlax T30 EVO bude uváděna na evropské trhy postupně od února 2015. Nabídka bude zahrnovat přední pneumatiku v rozměru 120/70 ZR17 a zadní pneumatiku v rozměrech 180/55 ZR17, resp. 160/60 ZR17.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.10.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou