Ducati Multistrada V4 Pikes Peak: nejsportovnější cestovní enduro
- Publikovno: 2.11.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nová Multistrada V4 Pikes Peak je prý nejsportovnější Multistrada všech dob. Je poháněná motorem V4 o výkonu 170 koní, obuta na sedmnáctipalcových kolech, s jednostrannou kyvnou vidlicí a podvozkem od Öhlinsu. Ve své kategorii a s výbavou, kterou na cestu dostane, jen těžko nalezne konkurenci.
Já vlastně pořádně ani nevím, jestli je Pikes Peak ještě cestovní enduro nebo má blíž k motardovi oblečenému do ochranných prvků pro cestovatele. V Ducati totiž znovu postavili Multistradu, tak jak ji známe v jejích začátcích, letmo uložené kolo, sedmnáctipalcové ráfky a vetkli mu i sportovního ducha, podpořenou barevným provedením ve stylu speciálů MotoGP a s malým větrným štítkem. Přední blatníček a zobák je vyrobený z karbonu. Na cestu si budete svítit Full LED světlometem s funkcí přisvěcování do zatáček.
Srdcem tohoto sportovního cestovatele je motor V4 Granturismo s výkonem 170 koní a maximálním točivým momentem 125 Newtonmetrů při 8750 otáčkách. Motor je stejný jako loňského modelu Ducati Multistrada V4, neprošel žádnou změnou, jen mu přibyl jeden jízdní mód navíc, režim Race. V souladu s novým režimem prošly úpravou elektronické systémy jako je náklonové ABS, kontrola trakce, systém proti zvedání předního kola, ale i quickshifter, který vám nyní umožní ostřejší řazení ve vyšších otáčkách
Kromě motoru, má Pikes Peak také špičkový elektronický podvozek Smart EC 2.0 od švédského Öhlinsu, přední vidlice i zadní monoshock mají shodný zdvih 170 mm. Nový podvozek je sportovněji laděný a doslova souzní s jízdním stylem jezdce. Jedete cestovně, má komfortní vlastnosti, zatoužíte po sportovní rychlé jízdě, podvozek ztuhne. Pozměněná je rovněž celá geometrie rámu včetně o 28 mm delšího rozvoru.
Nepřehlédnutelná je nejen jednoramenná kyvná vidlice, která zkrátka k Multistradě patří, ale také titanová koncovka výfuku od Akrapoviče. Za zmínku rozhodně stojí kovaná třípaprsková kola Morchesini obutá na pneumatikách Pirelli Diablo Rosso IV o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu. Oproti standardní Multistradě V4 jsou tyto kola o 2,7 kilogramů lehčí. O bezpečné zastavení těchto kol se vám postarají brzdy Brembo Stylema vybavené brzdovými destičkami ze superbiku Ducati Panigale V4.
Sportovnímu stylu jízdy byla přizpůsobena také ergonomie motocyklu. Řídítka jsou rovnější, užší a posazená o 15 mm níže. Naopak stupačky jsou uchyceny o 10 mm výše a posunuty směrem vzad. Do výbavy dostává Multistrada dvojici radarů s adaptivním tempomatem, systém hlídání objektů v mrtvém úhlu, asisten pro rozjezd do kopce a bezklíčové ovládání motocyklu. Nesmíme opomenout také 6,5 palcový plně barevný TFT displej s možností bezdrátového připojení chytrého telefonu a zrcadlení nejen příchozích hovorů a zpráv, ale také navigace, což se u cestovně laděného motocyklu bezpochyby hodí. Oceníte také USB zásuvku ve schránce na mobil a podsvícené ovladače na levém řídítku.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář +
- Publikováno: 2.11.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou