Ducati Scrambler: legenda znovu žije
- Publikovno: 1.10.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nový model navracející se zpět do sedmdesátých let byl odhalen v 18:00, přesně jak Italové slibovali a to hned ve čtyřech verzích. Máte z čeho vybírat.
Ducati Scrambler společně s Kawasaki Ninja H2R patřili jednoznačně mezi nejočekávanější novinky motocyklové výstavy Intermot v Kolíně nad Rýnem. Obě dvě jsou úchvatné a splnili veškerá očekávání, no možná, že i mnohem víc.
Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o objemu 803 ccm si Scrambler vypůjčil od jeho sourozence Monster 796, avšak upravili mu vrtání a zdvih tak, aby měl plynulé zrychlení v celém rozsahu otáček. Vybaven je také anti-hoppingovým systémem. Hladký běh motoru zajišťuje 75 koní a maximální točivý moment je 68 N.m při 5750 1/min.
Zatímco Kawasaki Ninja H2R je o adrenalinu, Scrambler je hlavně o emocích. Široká řídítka, pohodlné dlouhé sedlo, nízká hmotnost, dole posazené těžiště, to vše vám umožňuje příjemnou uvolněnou jízdu za každé situace. Vzhledově se designéři navrací zpět do sedmdesátých let k legendárnímu motocyklu, ačkoliv nové vymoženosti, jako jsou přední a zadní osvětlení LED diodami, ABS či LCD displej, této novince nechybí. Podvozek motocyklu je tvořen dvojitým příhradovým ocelovým rámem, na němž je zavěšena hliníková kyvná vidlice.
Scrambler vám nabízí neomezenou možnost vytváření motocyklu dle vašich představ. Na výběr máte ze čtyř variant, Icon, Urban enduro, Full Throttle a Classic, každá z nich představuje jiný styl. Všechny z nich mají ocelovou nádrž s vyměnitelnými bočními hliníkovými panely, abyste si na ni mohli připevnit logo, které se vám více líbí, přední světlomet se skleněnou čočkou, přední hliníkové 18„ a zadní 17“ kolo je obuté na pneumatikách Pirelli MT60 RS, které byly vyvinuty speciálně pro Scrambler.. Najdete tu i úložný prostor s USB zásuvkou.
U verze Icon si můžete zvolit mezi kanárkově žlutou a červenou barvou. Urban enduro ve vojensky zeleném zabarvení je motocykl určený pro vyznavače „enduro“ stylu. Navíc je vybaven litými paprskovými koly, designovým sedlem v hnědé barvě či vysokým předním blatníkem. Až vás to prostě nebude bavit jezdit po městě, můžete se s klidným srdcem vydat někam do přírody. Full Throttle (na plný plyn) je pro ty, kteří rádi jezdí rychle a zkoušejí, kde má jejich motocykl únosnou hranici. Motocykl je dovybaven tlumičem řízení, koncovkou výfuku Termignoni, nádrž je v černé barvě, jako ostatně celý motocykl a sportovně působí i zadní část motocyklu či jeho přední blatník. Styl Classic v oranžové barvě s černým rámem a hnědým sedlem je asi nejblíže svému vzoru ze sedmdesátých let, je prostě pro ty, kteří mají rádi klasiku a nevyhledávají žádné zbytečné šperky navíc, chtějí si hlavně užít svoji jízdu. Je vybaven paprskovými koly z lehkých slitin, přední a zadní blatník je z hliníku, na nádrži je černý pruh stejně jako na jeho legendárním vzoru. Tohle je to pravé retro.
Nové modely začne Ducati vyrábět od ledna 2014 (Icon) respektive března 2015 (ostatní modely). V listopadu by se měla objevit i nabídka stylových doplňků jak pro motocykl, tak i oblečení. Budete se tedy moci vyladit do nejmenšího detailu. Ducati Scrambler není jen o motocyklu, je to o životním stylu, je to o životě samotném.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený vidlicový dvouválec. Kompresní poměr 11 : 1, vrtání a zdvih 88 x 66 mm, zdvihový objem 803 ccm. Největší výkon 55 kW (75 k) při 8250 1/min, největší točivý moment 68 N.m při 5750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový ocelový rám. Přední teleskopická vidlice USD Kayaba o průměru 41 mm, zdvih 150 mm. Zadní nastavitelné odpružení Kayaba, zdvih 150 mm. Brzdy Brembo kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 330 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny, ABS ve standardu. Vzadu jednoduchá o průměru 245 mm. Pneumatiky Pirelli MT 60 RS, 110/80 R18 vpředu a 180/55 R17 vzadu. Rozvor 2100 mm, výška sedla nad zemí 790 mm, provozní hmotnost 186 kg. Objem palivové nádrže 13,5 litrů.
Cena: Icon - 8.200 EUR včetně DPH, Full Throttle, Urban Enduro, Classic - 9.490 EUR včetně DPH
- Přidat komentář +
- Publikováno: 1.10.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky