Ducati SuperSport 950 a 950 S 2021: nová LED světla

Model SuperSport 950 je univerzálnější sportovní motocykl, určený pro ty jezdce, kteří mají rádi kapotované stroje, ale jezdí s nimi převážně v běžném provozu a jen výjimečně jej vezmou někam na okruh. Do nové sezóny vyrazí s novým LED světlometem, displejem

Ačkoliv to je opravdu povedený model, jak píšeme v našem testu a přesně odpovídá jeho všestranné charakteristice, tak nějak pořád zůstává ve stínu slavnější Ducati Panigale V4. A není to vůbec o vzhledu, vždyť byl na podzim 2016 při jeho představení v Miláně, vyhlášena nejhezčím motocyklem celého veletrhu EICMA.

1 2021 Ducati Supersport 950 (1)1 2021 Ducati Supersport 950 S (23)1 2021 Ducati Supersport 950 S (25)

Nová verze modelu SuperSport prošla změnou designu, kde asi největší změnou jsou nová LED přední světla s postranním proužkem denního svícení DRL. Kromě kulatého tvaru se dočkaly toho, že už i při denním svícení svítí oba dva reflektory. Dříve totiž svítil vždy jen jeden světlomet. Menší změnou prošla i kapotáž, kde se přepracovaly výduchy, které odvádí horký vzduch od chladiče a také nasávací otvory, které by naopak měly hnát více vzduchu ke kolenům jezdce. S vybavenějším modelem S obdrží jeho nový majitel také krytku sedla spolujezdce.

1 2021 Ducati Supersport 950 S (26)1 2021 Ducati Supersport 950 S (24)1 2021 Ducati Supersport 950 S (29)

V továrně v Ducati dali nové generaci barevný TFT displej s možností pořízení příplatkového systému konektivity Ducati Multimedia System. Prošívané sedlo jezdce je ve výšce 810 mm a má novou komfortnější výplň a příjemnější rozhodně bude i nová hydraulicky ovládaná spojka, která nahradila původní lankovou. Atraktivní je rozhodně i elektronická výbava motocyklu v čele se šestiosou inerciální jednotkou Bosch, která komunikuje s třístupňovým náklonovým ABS, kontrolou trakce a kontrolou zvedání předního kola. Na výběr budete mít mezi třemi jízdními režimy Urban, Tour a Sport. Samozřejmostí je také oboustranné rychlořazení.

Drobným přepracováním musel projít i motor motocyklu Testastretta 11° o zdvihovém objemu 937 ccm. Aby plnil emisní normu Euro5, museli mu přepracovat výfukový systém, ale na výkonnostní parametry to vliv nemá, stále se můžeme těšit na 110 koní při 9000 1/min a kroutící moment 95 Nm nastupující v 6500 1/min. Podvozek je tvořen kvalitními komponenty, vpředu je plně stavitelná vidlice Marzocchi, vzadu je tlumič Sachs s možností nastavení odskoku a předpětí. Vybavenější model 950 S má podvozek vybaven komponenty Öhlins.

1 2021 Ducati Supersport 950 S (8)1 2021 Ducati Supersport 950 S (15)1 2021 Ducati Supersport 950 S (10)

O bezpečné zastavení motocyklu se postarají spolehlivé brzdy Brembo. Přední 320mm kotouče brzdí radiální čtyřpístky M 4.32 s radiální pumpou. Model SuperSport 950 bude k dostání v červené barvě, vybavenější 950 S se bude nabízet také v červené barvě nebo v bílé s kontrastním červeným proužkem na ráfcích.

1 2021 Ducati Supersport 950 S (9)1 2021 Ducati Supersport 950 S (1)1 2021 Ducati Supersport 950 S (2)1 2021 Ducati Supersport 950 S (3)1 2021 Ducati Supersport 950 S (4)1 2021 Ducati Supersport 950 S (5)1 2021 Ducati Supersport 950 S (6)1 2021 Ducati Supersport 950 S (7)1 2021 Ducati Supersport 950 S (27)1 2021 Ducati Supersport 950 S (28)1 2021 Ducati Supersport 950 (2)1 2021 Ducati Supersport 950 S (31)1 2021 Ducati Supersport 950 S (30)1 2021 Ducati Supersport 950 S (11)1 2021 Ducati Supersport 950 S (12)1 2021 Ducati Supersport 950 S (13)1 2021 Ducati Supersport 950 S (14)1 2021 Ducati Supersport 950 S (16)1 2021 Ducati Supersport 950 S (17)1 2021 Ducati Supersport 950 S (18)1 2021 Ducati Supersport 950 S (19)1 2021 Ducati Supersport 950 S (21)1 2021 Ducati Supersport 950 S (20)1 2021 Ducati Supersport 950 S (22)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama