Emisní norma Euro 4 = konec motocyklových mohykánů
- Publikovno: 6.9.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nejpozději do konce letošního roku musí být registrovány všechny nové motocykly splňující pouze aktuální normu Euro 3. Poté začíná platit nová norma, která kromě povinného ABS vyžaduje nižší hodnoty škodlivin nebo třeba sériovou zásuvku pro diagnostiku. A motocykloví výrobci se musí ptát, vyplatí se nám investovat do modelů, které se prodávají tak či onak?
U BMW proto odstavují čtyřválce K 1300. Ty byly stejně v posledních letech postupně vytlačovány novým silným litrovým motorem s označením S 1000. Také prodeje V-Rodů nesplňují očekávání a spekuluje se, že Harley-Davidson ukončí výrobu u Porsche vyvinutého vodníka.
Nová norma pořádně zatopí především koncernu Piaggio. Normu Euro 4 nesplňuje žádný véčkový dvouválec (Aprilia Shiver, Dorsoduro 750 a Dorsoduro 1200, Caponord 1200 a Mana 850). Otázkou je, zda Aprilia u těchto modelů využije v budoucnosti své zkušenosti s vidlicovým čtyřválcem. U Moto Guzzi zase končí dvanáctistovky Stelvio a legendární Griso. Chystá M-G konečně nějaký klasický naked, který by nahradil právě Griso, 1200 Sport, a starší modely V11?
Naopak rakouské KTM již má nové homologace již zajištěny. Podobně je na tom i anglický Triumph, jehož letošní novinky již splňují přicházející normu. Odpadnou pouze starší vzduchem chlazené typy Speedmaster, America a Scrambler. Co ale bude s obřím Rocketem III a zejména s uznávanou supersportovní Daytonou 675? Street Triple 675 má být nahrazen novou osmistovkou již letos na podzim.
A Japonci? Seznam nejznámějších zločinců určených k popravě je následující: Honda CBR 600 RR(!), Kawasaki W800, Yamaha XJR 1300, SR400, XJ6 a FZ8. Suzuki se zatím nevyjádřila k osudu GSX-R 600/750, jistě ale odpraví svůj velký cruiser M 1800 R Intruder.
Pozitivní zprávy nakonec! Během podzimu nás pravděpodobně čekají výprodeje skladových motocyklů Euro 3. Navíc se na podzim díky nové normě můžeme těšit na celou řadu zajímavých novinek, které (jak dokazují již hotové motocykly splňující EU4) nemusí být nutně oproti těm stávajícím ani dražší, ani těžší, ani tišší, nebo slabší.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 6.9.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 23.9. - BMW R 1300 GS Adventure: představení na českém trhu
- 6.9. - The Maestro 4.0 Ducati 30° Anniversario 916: unikátní hodinky pro sběratele
- 4.9. - Harley-Davidson Summer Vibes Ride 2024: tenkrát na Východě
- 28.8. - Tip na víkend: All American Fest 2024
- 16.8. - BMW CE 02 eParkourer: stavba od Vagabund
- 14.8. - European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 3-8.9.2024