Honda CB 125 F 2015: pro začátečníka jako stvořená
- Publikovno: 15.1.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Přemýšlíte, že potřebujete motocykl na krátké přesuny, s nízkou spotřebou nebo právě v rukou držíte čerstvý řidičský průkaz? Pak je pro vás motocykl s nízkým obsahem to pravé.
Navíc oceníte i nízké provozní a pořizovací náklady. Novinka od Hondy CB125F, získala nový rám, motor a také pár kosmetických úprav. Možná se vám z názvu zdá, že jde o novou modelovou řadu, ale není tomu tak, jde pouze o změnu označení, je to pořád to staré známe CéBéeFko, pouze se nově označují CB...F.
Inovovaná Honda CB125F bude, stejně jako její předchůdkyně, spolehlivý motocykl, který se díky širokým řídítkům snadno vede, nová osmnáctipalcová kola lépe drží stopu, žehlí nerovnosti terénu a k tomu, abyste se jako začátečníci naučili jezdit v provozu, je naprosto dostačující. Pokud už vám bude časem malá a budete se poohlížet po adekvátní náhradě, můžete postupovat v modelové řadě k výkonnějším sourozencům téhle 125ky. Nabízí se vám dvouválcová Honda CB500F nebo čtyřválec CB650F.
Jezdec má za řídítky vzpřímený uvolněný posaz a stejně tak je tomu u spolujezdce, který navíc sedí téměř ve stejné výšce jako řidič. Komfortní jízdě přispívá i upravený vzduchem chlazený jednoválec o objemu 124,7 ccm, který v sobě skrývá téměř 11 koníků, také jeho výkon je laděný do nižších a středních otáček. Klidnější chod motoru a také méně vibrací by měl zařídit nový vyvažovací hřídel. Myslím, že velmi zajímavá bude u tohoto motocyklu jeho spotřeba. Výrobce uvádí, že bychom na jednu 13litrovou nádrž měli ujet až 600 kilometrů.
Motocykl si budete moci pořídit ve čtyřech barevných variantách, žlutá Pearl Twinkle, modrá metalíza Onyx, bílá Pearl Sunbeam a červená Candy Blazing. Odhaduji, že se prodejní cena bude pohybovat kolem 60 tisíc Kč.
Technické údaje
Motor: čtyřdobý vzduchem chlazený dvouventilový jednoválec s rozvodem OHC. Vrtání a zdvih 52,4 x 57,8 mm, zdvihový objem 124,7 ccm, kompresní poměr 9,2:1. Největší výkon 7,8 kW při 7 750 1/min, největší točivý moment 10,2 N.m při 6 250 1/min. Elektronické vstřikování PGM-FI.
Pohoné ústrojí: sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.
Podvozek: trubkový ocelový rám, zdvih předního odpružení 120 mm, průměr přední vidlice 31 mm, zadní odpružení s pěti stupni stavitelného předpětí. Přední brzda jednokotoučová dvoupístková 240 mm, zadní brzda bubnová. Kola hliníková 18", pneumatika vpředu 80/100 – 18M/C, pneumatika vzadu 90/90 – 18M/C, rozvor 1295 mm, výška sedla 775 mm, provozní hmotnost 128 kg, objem palivové nádrže 13 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.1.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky