Honda CTX 1300: originální cestovní stroj

Originálním přírůstkem do modelové řady japonského výrobce je cestovní stroj se vskutku originálním vzezřením a vidlicovým čtyřválcem pod kapotou.

Honda byla na italském motosalonu hodně vidět a modelová ofenzíva má pokračovat také v Tokiu. Výsledkem bude fakt, že na českém trhu se má v příštím roce objevit deset nových modelů. Jedním z nejvýraznějších je komfortní jednostopé přibližovadlo s označením CTX 1300.

Tenhle nový stylový cestovní cruiser využívá služeb osvědčeného vidlicového čtyřválce (výkon 62 kW), který by měl zabezpečit nízké těžiště a snadnou manévrovatelnost. K pohodě v sedle bude přispívat komfortní pozice za řídítky a třeba i standardně dodávané stereo se dvěma reproduktory zabudovanými v přístrojové desce. Začněme však u trochu kontroverzního vzhledu japonské novinky.

Zajímavě tvarovaná přední kapotáž s horizontálním dělením a krátkým plexi, které připomíná Hondu Gold Wing F6B zaujme stejně lako LRD technika světel. Boční siluetu CTX 1300 charakterizuje i nízko položené stupňovité sedlo (735 milimetrů nad zemí) a integrované boční kufry, jenž poskytují novince užitečné úložné prostory. Pohodlná jízdní pozice stejně jako objemná palivová nádrž (19,5 l) umístěná pod sedlem zaručuje jezdci a stroji pohodový a hlavně dlouhý dojezd přes třista kilometrů na jeden zátah.

A může k tomu hrát i vaše oblíbená hudba. Přístrojová deska s analogovými ukazateli totiž obsahuje po stranách umístěné kruhové reproduktory. Samotný stereosystém se ovládá na nádrži namontovánými tlačítky a spolupracuje jak s iPodem , MP3 přehrávači tak i se smartphony. Bluetooth také umožňuje použití přilby headset. Analogový rychloměr a otáčkoměr poskytnout důležité informace na první pohled, zatímco digitální LCD displej obsahuje počítadlo kilometrů, denní počítadlo, spotřebu paliva, okolní teplotu a hodiny.

Základem tohoto motocyklu je kromě podélně uloženého vidlicového čtyřválce převzatého z modelu Pan European i zbrusu nový ocelový dvojitý kolébkový rám. Rozvor náprav je 1645 mm a rozložení hmotnosti 48/52 procent mezi přední a zadní část, celkově Honda CTX 1300 váží úctyhodných 338 kilogramů. Co se týče odpružení, vpředu slouží obrácené vidlice o průměru 43 mm, vzadu nalezneme 690 mm dlouhou hliníkovou „kyvku“ s dvojitými zadními tlumiči. Hliníková litá kola jsou obuta do pneumatik o rozměru 130/70 R18 vpředu a 200/50 R17 vzadu. Dvojitá přední brzda o průměru 310 mm s třípístkovými třmeny a zadní 316 milimetrový kotouč plně odpovídají váze a určení stroje, kombinovaný systém ABS je zde také standardem.

Nakonec si řekněme něco o motoru a pohonu novinky. Jedná se o revidovaný vodou chlazený osmiventilový vidlicový čtyřválec se vstřikováním paliva o zdvihovém objemu 1261 ccm. Jeho největší výkon je celkem slušných 62 kW při 6000 otáčkách, majitele podobného stroje ale bude spíše daleko více zajímat působivější hodnota točivého momentu 106 N.m při 4500 1/min. Točivý moment je převáděn na zadní 200 milimetrů širokou pneumatiku přes pětistupňovou převodovku a bezúdržbový kardanový hřídel. Není tedy divu, že japonská cestovní novinka je vybavena protiprokluzovým systémem TCS.

Honda CTX 1300 přijde na náš trh v těchto barevných provedeních: Candy Prominence Red, Tma Black Metallic a Pearl Sunbeam White. Na její cenu si však budeme muset počkat, vzhledem k použité technice předpokládáme však částku kolem minimálně 350 tisíc korun.

Honda CTX1300 CTX1300 (9)Honda CTX1300 CTX1300 (8)Honda CTX1300 CTX1300 (7)Honda CTX1300 CTX1300 (6)Honda CTX1300 CTX1300 (3)Honda CTX1300 CTX1300 (5)Honda CTX1300 CTX1300 (4)Honda CTX1300 CTX1300 (1)Honda CTX1300 CTX1300 (2)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama