Honda Monkey 125 2018: retro s moderními prvky
- Publikovno: 28.4.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Legendární mini-bike značky Honda byl pro letošní rok zcela přepracován. Jeho styl stále vychází z originálu, byl však doplněn o moderní a prémiové prvky, jako jsou inverzní vidlice či dva zadní tlumiče, LCD přístrojový panel, ABS s jednotkou IMU, či komplet LED osvětlení.
Poprvé byl model Honda Monkey představen v roce 1961. Tento stroj původně disponoval motorem o zdvihovém objemu 49 ccm a byl vyvinut jako dětská hračka pro zábavní park Tama Tech v Tokiu. Byl však natolik úspěšný, že vznikla i silniční verze, která se v roce 1963 začala vyvážet do Ameriky a do Evropy. Ta se vyznačovala výraznou chromovanou nádrží, sklopnými řídítky a napevno zabudovanými koly o průměru pět palců.
Za svou oblibu model vděčil roztomilému designu, který si každý ihned oblíbil, malým rozměrům a mimořádně nízké hmotnosti – díky čemuž si mohl majitel s motocyklem ve městě užít spoustu zábavy. Do roku 1969 se kola motocyklu zvětšila na 8 palců a od roku 1970 se model stal ještě oblíbenějším díky využití rychle demontovatelných vidlic, díky kterým jej bylo možné naložit do zavazadlového prostoru malého automobilu.
Zlomovým v historii modelu Monkey byl rok 1978. Stroj získal nový vzhled s nádrží ve tvaru kapky a stal se mimořádně oblíbeným mezi zástupy řidičů obytných vozidel, kteří hledali praktický dopravní prostředek použitelný poté, co s obytným vozidlem někde zaparkují.
Po nedávném úspěchu ostře řezaného MSX125, který uspokojil požadavky zájemců o moderní a univerzální malý městský motocykl, nastal čas pro návrat jména Monkey a znovuzrození stroje připraveného pro města 21. století. Nový model musel pochopitelně vycházet z klasického stylu Monkey. Lichoběžníková silueta zvýrazňuje kompaktní délku a zároveň proporcím stroje dodává hloubku a hmotu. Jednoduché zakřivené plochy jsou navzájem nezávislé a vyskytují se po celé ploše stroje.
Lesklá 5,6litrová palivová nádrž lakovaná stejnou barvou jako rám, kyvné rameno a zadní tlumiče, představuje korunu celého stroje a hrdě nese historické 3-D Old Wing designové logo Honda. Chromovaný ocelový přední a zadní blatník či evokativně prolisovaný kryt výfuku, kulatá zrcátka či zvednutá řídítka – všechny tyto prvky vzdávají čest originálu.
Evokující reinkarnace klasického vzhledu je protkána moderními technologiemi: kruhový přístrojový panel s digitálním LCD displejem obsahuje ukazatel rychlosti, tachometr se dvěma denními počítadly ujetých kilometrů, či šestidílný ukazatel stavu paliva. Všechna světla jsou vybavena LED diodami. Klíč s vnitřním výbrusem nabízí funkci „odpovědi“, kdy po stisku tlačítka světla stroje zablikají, což majiteli usnadní nalezení stroje na přeplněném parkovišti. Jednokanálový systém ABS je spojen s jednotkou pro měření setrvačného momentu (IMU), která omezuje „zvedání“ zádi při silném brzdění.
Také hnací ústrojí zůstává věrné svému původu. Horizontálně umístěný jednoválcový SOHC motor o objemu 125 ccm je jednoduchý, robustní a vyladěný s důrazem na praktickou použitelnost ve městě. Vzduchem chlazený motor disponuje výkonem 6,9 kW při 7 000 1/min. a točivým momentem 11 Nm při 5 250 1/min. Převodovka je čtyřstupňová. Pohotovostní hmotnost činí pouhých 107 kg a sedlo se nachází ve výšce 775 mm. Měkké sedlo je pro maximální komfort vyrobeno z uretanové pěny s vysokou hustotou.
Inverzní vidlice je opatřena prémiovou alumitovou povrchovou úpravou a vzadu ji doplňují dva zadní tlumiče se zdvihem v ose kola 104 mm. Maximální světlá výška je 160 mm. O bezpečné zastavení se stará 220mm přední kotouč a 190mm zadní kotouč v kombinaci se systémem ABS propojený s jednotkou IMU. Plochá 12palcová kola s blokovým dezénem jsou zárukou hladké jízdy a jejich rozměr činí 120/80-12 65J vpředu a 130/80-12 69J vzadu.
Model Monkey 125 pro rok 2018 bude k dispozici ve třech barevných provedeních: žlutá Banana Yellow/bílá Ross White, červená perleťová Nebula Red/bílá Ross White a lesklá černá perleťová Pearl Shining Black/bílá Ross White.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 28.4.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky