Honda NC750X 2021: lehčí a výkonnější
- Publikovno: 30.11.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Cestovní motocykl s enduro rysy prošel další etapou vývoje, v níž získal více výkonu, elektronické řízení škrticí klapky, tři jízdní režimy, či vylepšený a rozšířený systém nastavitelné kontroly trakce. Pohotovostní hmotnost se snížila o 6 kg.
Poprvé byl model NC750X představen v roce 2012, jeho test si můžete přečíst zde. Motocykl měl se svým enduro vzhledem u zákazníků úspěch, oblibu získal i také díky pohodlné jízdní pozici, širokým řídítkům a dvouválcovému motoru s vysokým točivým momentem. Od konkurence se také odlišoval tím, že v místě, kde se obvykle ukrývá palivová nádrž, má NC750X odkládací schránku, do které vám vejde integrální helma. Palivová nádrž o objemu 14,1 litru je umístěna pod sedlem.
Značka Honda tento model od jeho uvedení neustále modernizovala. V roce 2014 zdvihový objem motoru vzrostl o 75 ccm ze 670 na 745 ccm, v roce 2016 stroj získal dobrodružnější rysy, nový přístrojový panel, vylepšení převodovky DCT a LED světla, test tohoto endura v automatu si můžete přečíst zde. V roce 2018 dorazila vylepšení v podobě systému nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control a verze s výkonem 35 kW a co si připravili konstruktéři na rok 2021?
Kapotáž se vyznačuje ostřejšími a minimalističtějšími rysy, inovovaným vzhledem LED světlometu, zadního světla i zadních LED ukazatelů směru. Přepracovaná odkládací schránka má o 1 litr větší objem (23 l) a je praktičtější. Můžete zde mít volitelnou USB-C zásuvku. Sedlo je umístěno o 30 mm níže, štítek nabízí lepší ochranu proti větru a na atraktivitě stroji přidává i nový LCD přístrojový panel, který se ovládá pomocí přepínacích tlačítek na levé rukojeti.
Hlavní změnou prošel kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 745 ccm, který je nyní o 1,2 kg lehčí. Vylepšení se týká zpoždění časování ventilů, které je pro každý z válců nastaveno jinak a také v použití elektronicky řízené škrtící klapky. Motor má tak vyšší výkon a posunutí otáček do červeného pole až na hranici 7000 1/min. Hodnota maximálního výkonu vzrostla o 3 kW na celkových 43,1 kW při 6 250 1/min, zatímco maximální točivý moment činí 69 Nm při 4 750 1/min. Spotřebu výrobce uvádí 3,5 l/100 km, což je hodně zajímavý údaj a pokud by tomu bylo opravdu tak, tak vám bude 14,1 litrová nádrž stačit na 400 kilometrů.
Pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 je dostupná verze s výkonem 35 kW, kterou může dealer Honda ve vhodnou chvíli snadno přeměnit na verzi s plným výkonem. Stejně tak může dealer Honda omezit výkon silnější verze na 35 kW výměnou standardní škrticí klapky a úpravou software řídicí jednotky ECU.
Elektronicky řízená škrticí klapka přináší možnost nastavení charakteru motoru díky 3 přednastaveným jízdním režimům - Rain, Standard a Sport. K dispozici je také nastavitelný uživatelský režim User. Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) se nyní vyznačuje jemnějšími zásahy v závislosti na nastavení některé ze 3 úrovní, zatímco dvouspojková převodovka (Dual Clutch Transmission – DCT) disponuje mapami pro automatické řazení, jež spolupracují s jednotlivými jízdními režimy, a umožňuje také ovládání v uživatelském režimu. Systém HSTC je také možné zcela vypnout.
Dalším pozoruhodným výsledkem úprav je zeštíhlení stroje o 6 kg, kterého se podařilo dosáhnout díky novému rámu a drobným vylepšením v oblasti motoru a kapotáže. Pohotovostní hmotnost činí 214 kg (224 kg u verze DCT), což představuje pokles o 6 kg. Sedlo je o 30 mm níže, a to ve výšce 800 mm. Podvozek tvoří 41mm teleskopická vidlice Showa se zdvihem 120 mm a je vybavena dvojitým průtokovým ventilem s poměrem optimalizovaným pro tlumení v kompresi i odskoku. Zadní tlumič umožňuje nastavení předpětí pružiny a rovněž se vyznačuje zdvihem 120 mm, je spojen s mechanismem Pro-Link.
O bezpečné zastavení se vám postará přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem. Vzadu je 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem. Sedmnáctipalcová kola jsou z lehké slitiny o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Model NC750X pro rok 2021 bude k dispozici v těchto barevných provedeních: červená Grand Prix Red, matná černá metalíza Matte Ballistic Black Metallic, bílá perleťová Pearl Glare White a modrá metalíza Glint Wave Blue Metallic.
Zdroj: Honda
- Přidat komentář +
- Publikováno: 30.11.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Časový program Pirelli Dutch Round
- dnes - Honda Test Days 2025: otestujte motocykly Honda včetně novinek
- dnes - Startovní listina Le Mans 2025
- 5.4. - Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“
- 4.4. - Cremona: Test WorldWCR 2. den
- 4.4. - Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství
Další z rubriky
- 31.3. - BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu
- 28.3. - Mio MiVue MP30 GPS: motokamera na přilbu s magnetickým senzorem
- 26.3. - Piaggio Beverly 310: svižný městský skútr
- 24.3. - QJMOTOR SRT 600 SX: pohodlné cestování
- 21.3. - Bimota KB998 Rimini 2025: limitovaná edice 500 kusů
- 19.3. - Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem