Honda NT1100: dvouválcové cestování
- Publikovno: 21.10.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda vstupuje do nové éry cestovních motocyklů s novinkou NT1100. Po době, kdy se zaměřovali převážně na enduro kategorii, přišel čas také na stroje, určené vyloženě pro silniční provoz. Poháněná bude dvouválcovým motorem a na výběr budete mít mezi manuální nebo automatickou převodovkou.
Honda vždy patřila se svými cestovními motocykly mezi špičku na trhu, ať už to byl Pan European nebo třeba Deauville. Poslední dobou se však zaměřovala hlavně na cestovní enduro Africa Twin, ale ne každý touží po tomto typu motocyklů. Ti co chtějí poctivý cestovní motocykl, který je ovladatelný, komfortní, slušně vybavený a se zábavným motorem, tak mohou zajásat. Novinka NT1100 jim vše výše uvedené nabídne a ještě něco navíc.
Nový cestovní motocykl, který si klade za cíl oslovit ty jezdce, kteří si podobné stroje značky Honda pamatují z minulosti, ale zároveň také mladší jezdce, kteří opouštějí motocykly střední hmotnostní kategorie a hledají větší stroj. Vzhledem k tomu, že jako základ posloužily rám a charakterní dvouválcový motor z CRF1100L Africa Twin, jsou vzrušující výkony zaručeny a je jedno, jestli pojedete do práce nebo ve dvou se zavazadly na dlouhou cestu.
Novinka bude k dispozici ve třech barevných provedeních – matně šedé metalíze Matte Iridium Grey Metallic, perleťové bílé Pearl Glare White a v černé Graphite Black. Štíhlé a subtilní proporce jsou zárukou vynikající aerodynamiky, přičemž pozice jezdce byla navržena s důrazem na komfort při delších cestách. Výšku plexi štítu lze nastavit do pěti poloh, kde rozdíl mezi první a pátou polohou činí 16,4 cm. V nejvyšší poloze by vám měl vzduch proudit až přes helmu. K ještě lepší ochraně jezdce přispívají také horní a dolní deflektory, které chrání paže a nohy.
Praktičnost zajišťují objemné integrované boční kufry, vyhřívané rukojeti, centrální stojan, tempomat či USB a 12V zásuvka. Všechny tyto položky jsou součástí standardní výbavy. Osvětlení je tvořeno výhradně LED diodami. K dobré viditelnosti při jízdě přispívají světla pro denní svícení, další praktické funkce zahrnují ukazatele směru s funkcí automatického vypínání či výstražná světla pro nouzové brzdění. Sedlo je umístěno ve výšce 820 mm a je dostatečně široké a vysoké, aby vám zajistilo komfortní posezení. Spolujezdec má navíc k dispozici i velká madla.
Ocelový dvojitý kolébkový rám s přišroubovaným podsedlovým rámem využívá relativně krátký rozvor 1538 mm a strmou geometrii řízení, zatímco odpružení zajišťuje inverzní 43mm kazetová vidlice Showa a centrální zadní tlumič. Zdvih vidlice i zadního tlumiče dosahuje hodnoty 150 mm. Zadní pružina je hydraulicky nastavitelná. Dva 310mm přední kotouče jsou spojeny se čtyřpístovými radiálně upevněnými třmeny. Pneumatiky mají rozměr 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu a jsou na litých kolech.
Model NT1100 je také vybaven silným a charakterním motorem o zdvihovém objemu 1084 ccm a o výkonu 75 kW při 7250 otáčkách, který disponuje točivým momentem 104 Nm při 6250 otáčkách. Jeho sání a výfuk byly vyladěny s důrazem na co nejhladší akceleraci a příjemný zvuk v nízkých otáčkách. Výkon motoru přitom není na úkor spotřeby paliva, díky jeho úspornosti může stroj na 20litrovou palivovou nádrž ujet až 400 km. Dvouspojková převodovka (DCT), je k dispozici jako volitelná výbava namísto šestistupňové manuální převodovky.
Elektronická výbava modelu NT1100 zahrnuje tři jízdní režimy: Urban, Rain a Tour, plus dva nastavitelné uživatelské režimy User, systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se třemi úrovněmi a systém pro zamezení zvedání předního kola se třemi úrovněmi. 6,5palcový dotykový TFT displej je barevný, nabízí přizpůsobitelné zobrazení požadovaných údajů a disponuje technologiemi Apple CarPlay, Android Auto a konektivitou Bluetooth. Displej se zobrazuje ve třech barevně odlišených režimech, Gold - všechny číselné údaje a informace o zvolených jízdních režimech, Silver - dominuje tu ukazatel rychlosti a otáčkoměr a Bronze s otáčkoměrem umístěným ve středu obrazovky.
V rámci standardní výbavy dostanete také boční kufry o objemu 32 a 33 litrů. Horní 50l kufr je za příplatek. Provozní hmotnost motocyklu činí 238 kilogramů, s DCT je to o 10 kilogramů více. Dostupnost na prodejnách zatím výrobce neuvedl, ale cena za manuálně řazený motocykl by měla být 349 900 Kč, za automat DCT dáte 374 900 Kč.
Zdroj: Honda Motor Europe
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.10.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- dnes - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- včera - MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech
- včera - MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi
- včera - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 19.12. - MS Women - WorldWCR 2025 - 25 startujících žen
Další z rubriky
- včera - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem