Honda NX500: v dobrodružném stylu

Původní model CB500X vyjíždí do této sezóny nejen pod novým názvem NX500, ale také v novém, dobrodružnějším kabátě a s mnoha novými komponenty. Poháněný bude dvouválcem o zdvihovém objemu 471 ccm a díky výkonu 35 kW bude dostupný i pro majitele řidičského oprávnění skupiny A2.

Původní model Honda CB500X byl světu představen na podzim roku 2012 společně s jeho sourozenci CB500F a CBR500R. Jeho označení „X“ jej řadilo k dobrodružněji laděným strojům s motorem, který disponoval výkonem už od nízkých otáček. Díky komfortně naladěnému podvozku a delším zdvihům se hodil jak na jízdu městem, tak i na praktické dojíždění za prací nebo víkendovým výletům po okolí.

1 Honda NX500 (24)1 Honda NX500 (25)1 Honda NX500 (26)

Pro letošní sezónu si jej pořídíte již pod novým názvem NX500, má novější design, lepší technologii a řadu dalších drobných vylepšení. Písmena NX mají v historii značky Honda svůj význam. Už na konci 80.let byl představen jednoválcový model NX650 Dominator a v té době unikátní kombinaci silničního a terénního stylu. Zkratka NX znamená „nový crossover“ (New X-over), což charakter nového NX500 přesně vystihuje.

Model NX500 má nový dobrodružný vzhled s vylepšenou aerodynamikou, která zlepšuje jeho stabilitu při rychlejší jízdě. Je vybaven novým LED světlometem se širším kuželem, díky kterému máte v noci lepší viditelnost. Zadní i ostatní světla jsou rovněž vybaveny technologií LED. Nový je také pětipalcový barevný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync pro zobrazení pokynů navigace a dalším funkcím chytrého telefonu. Displej je převzatý z modelu XL750 Transalp. Ovládá se čtyřsměrovým podsvíceným ovladačem na levé rukojeti.

Štíhlý profil sedla umožňuje volný pohyb na stroji a usnadňuje dosažení na zem. Sedlo je ve výšce 830 mm a světlá výška motocyklu je 180 mm. Zkosená řídítka pak poskytují jezdci ještě větší kontrolu nad strojem a díky nim je pozice při jízdě vzpřímená. Do nádrže vejde 17,5 litrů paliva a pohotovostní hmotnost je 196 kilogramů, což je o 3 kilogramy méně, než měl původní model.

Podvozek je tvořen 41mm inverzní vidlicí Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) s rozdělenými funkcemi, kdy tlumič s rozdělováním tlaku je umístěn v jedné trubce a pružicí mechanismus ve druhé. Pracují se zdvihem 150 mm. Vzadu je jednopístový tlumič s pěti stupni nastavení předpětí. Zcela nová jsou kola z hliníkové slitiny a místo sedmi paprsků jich mají nyní jen pět. Přední kolo má devatenáct palců, zadní sedmnáct. Dva 296mm přední kotouče jsou vybaveny dvoupístovými axiálními třmeny Nissin, zadní 240mm kotouč je opatřen jednopístovým třmenem.

1 Honda NX500 (7)1 Honda NX500 (9)1 Honda NX500 (16)

Dvouválcový motor o zdvihovém objemu 471 ccm s kluznou spojkou, díky jehož výkonu mohou stroj používat i držitelé řidičského oprávnění kategorie A2, je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce (HSTC), který lze zcela vypnout a také vylepšenou elektronickou řídicí jednotkou, která zlepšuje akceleraci. Výkon 35 kW nastupuje při 8 600 ot/min, točivý moment 43 Nm je k dispozici při 6 500 ot/min.

Model NX500 bude k dispozici ve třech barevných provedeních: červená Grand Prix Red, matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic a bílá perleťová Pearl Horizon White. Přikoupit k němu můžete velké množství příslušenství nebo rovnou celé sestavené pakety podle vašeho zaměření, zvolit si můžete mezi paketem Adventure, Travel, Urban nebo Comfort.

1 Honda NX500 (1)1 Honda NX500 (3)1 Honda NX500 (23)1 Honda NX500 (2)1 Honda NX500 (27)1 Honda NX500 (28)1 Honda NX500 (11)1 Honda NX500 (12)1 Honda NX500 (13)1 Honda NX500 (14)1 Honda NX500 (15)1 Honda NX500 (17)1 Honda NX500 (18)1 Honda NX500 (19)1 Honda NX500 (20)1 Honda NX500 (21)1 Honda NX500 (8)1 Honda NX500 (4)1 Honda NX500 (5)1 Honda NX500 (6)

Zdroj: Honda Motor Europe



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama