Kawasaki Hydrogen ICE: motorka na vodík

Kawasaki získala světové prvenství s motocyklem poháněným vodíkovým motorem s vnitřním spalováním. Byli totiž první, kdo se svým strojem vyjel na silnici a ukázal, že se nejedná pouze o koncept, ale o reálný motocykl. Ovšem je otázkou, jestli byste s touhle tikající bombou na zadku vůbec chtěli jezdit?

Na konceptu motocyklu spalujícího vodík místo benzínu už pracují celkem dlouho a nijak se tím ani netajili. Jejich vodíkový motor s vnitřním spalováním spaluje ve válcích pístového motoru vodík smísený se vzduchem. Motor je řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 998 ccm, tedy nám dobře známý agregát z motocyklu Kawasaki Ninja H2, ovšem pro potřeby vodíkového spalování byl kompletně přepracovaný.

1 Kawasaki Hydrogen ICE (2)1 Kawasaki Hydrogen ICE (3)1 Kawasaki Hydrogen ICE (1)

Motor je vybaven přímým vstřikováním vodíku, který je na motocyklu uskladněn ve speciálních tlakových nádobách umístěných na podsedlovém rámu. Tankuje se pomocí hadice, která se napojuje na ventil nad zadním světlem. Při spalování vodíku se vzduchem nevznikají žádné emise CO2, z výfuku jde totiž pouze čistá vodní pára.

Vodíkový motor by měl poskytovat podobný výkon jako běžný spalovací a jízdní vlastnosti by se neměli nijak měnit oproti klasickým sportovním motocyklům. Jeho nevýhodou je však to, že je to těkavý plyn, který se snadno dostane ven i z pevně uzavřené nádoby. Při skladování i při transportu je tak značně podchlazen a uskladněn pod vysokým tlakem, aby se zajistilo jeho kapalné skupenství. Na motocyklu jsou obě tyto nádoby umístěny na místech bočních kufrů a uznejte sami, chtěli byste jezdit na motocyklu se dvěma natlakovanými bombami na bocích?

Zdroj: Kawasaki



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama