MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS: s automatickou spojkou
- Publikovno: 17.6.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Opravdu jsme se nepřepsali, MV Agusta představila svůj cestovní motocykl Turismo Veloce s novou spojkou SCS neboli Smart Clutch System, což bychom mohli přeložit jako „chytrá spojka“. Tento model nazvala Lusso a to v italštině znamená luxus.
Mít motocykl bez spojkové páčky už není žádnou převratnou novinkou. Pominuli skútry, musím zmínit momentálně jednoznačně nejúspěšnějšího výrobce na tomto poli a to Hondu, která vám nabízí stroje vybavené dvouspojkovým automatem DCT již delší dobu. Pořídit si můžete jak enduro skútr X-ADV, tak veleúspěšnou Africa Twin nebo letošní novinku Gold Wing.
MV Agusta se rozhodla vydat také touto cestou, ovšem poněkud jiným směrem než například zmíněná Honda. Spojila se s americkým výrobcem automatických spojek Rekluse a společně vyvinuli zcela novou jednotku, kde vám však zůstane zachovaná i spojková páčka pro potřeby řazení v manuálním režimu. Automatická spojka bude fungovat díky odstředivé síle. Spojka se roztočí po přidání plynu, jakmile dosáhne požadovaných otáček tak sepne. Jako uživateli to přináší nesporné výhody, nejen, že se zvýší komfort při cestování a sníží se také riziko toho, že by vám nečekaně zhasl motor zrovna když to nejmíň potřebujete.
Spojka v MV Agustě je elektronická a je řízená počítačem. Celkovou změnou prošel vnitřní spojkový koš, kde se zaměřili zejména na jeho ochlazení, čímž vám zajistí jeho delší životnost. Přepracovalo se také dvanáct spojkových lamel a také vnější koš. Odstředivá síla se vám postará o pohodlnější jízdu, kterou asi nejvíce oceníte při projíždění kolony nebo při hustém provozu. S touto automatikou spojkou je nově spojena i parkovací brzda, neboť jakmile zastavíte, automaticky to počítač vyhodnotí a zařadí vám tam neutrál. Prostě jedničku tam zařazenou nenecháte i kdybyste sebevíc chtěli. Budete muset použít brzdu, která je umístěna nad pedálem zadním brzdy.
Turismo Veloce SCS bude vybaveno bezspojkovým obousměrným řazením, tempomatem, semi-aktivním podvozkem Sachs, kontrolou trakce a také systémem launch control. Tříválec, který pohání motocykl prošel lehčím faceliftem, zapracovalo se na časování vaček a také na převodovce. Stále se tak můžete těšit na maximální výkon 110 k při 10 150 1/min a kroutící moment 80 Nm při 7100 1/min. Výrobce tvrdí, že jeho novinka dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,15 s, což je zcela jistě velmi atraktivní údaj. Výbava Lusso s sebou nese luxusnější prvky, automaticky obdržíte třeba vyhřívané rukojeti nebo centrální stojan. Prodejní cena tohoto 192 kilogramů vážícího motocyklu byla stanovena na částku 21 490 eur.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.6.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky