Pokuta za rychlý pád?

Jeden švýcarský motocyklista byl přistižen při rychlé jízdě na motocyklu. I poté, co se spolu s ním skácel k zemi, ho pokuta za rychlou jízdu neminula.

Co se týče pokut za překročení nejvyšší povolené rychlosti, je Švýcarsko zemí neomezených možností. Je paradoxem, že zrovna lidé žijící v místech sousedících s Německou spolkovou republikou nepochopili, že to opravdu není rychlost, co na silnicích v prvé řadě zabíjí, ale s tím už se musíme smířit. V žádné jiné evropské zemi se nesetkáte s tak vysokými pokutami za porušení rychlosti a především - s tolika bizarními případy, které při vymáhání dodržování „rychlostní doktríny” vznikají.

Slovo bizarní si v tomto případě zaslouží podtrhnout, neboť nejde o další případ absurdně vysoké finanční pokuty za prostou rychlou jízdu. Pokutu si tentokrát vysloužil ještě relativně pomalu jedoucí motocyklista, a to přesto, že na motocyklu vůbec neseděl. Na vině přitom tentokrát není „osoba blízká”, ale mnohem prostější důvod - řidič z motorky chvíli předtím spadl. Ta se ale přesto dále pohybovala vyšší než povolenou rychlostí a vše zaznamenal jeden z nemála švýcarských stacionárních radarů.

Celou eskapádu má na svědomí osmatřicetiletý Boris Maier z Bernu, jehož padajícímu motocyklu (a konec konců i jemu samotnému) takto byla naměřena rychlost 107 km/h v místech, kde je povolená osmdesátka. K jeho smůle byl asfalt brousící motocykl natočen ke kameře zrovna tak, že přečíst jeho registrační značku nebyl žádný problém.

Podle dostupných informací k nehodě došlo poté, co se Maier polekal radaru. Ve snaze zabrzdit svůj motocykl upadl a havaroval. Je to jistě politováníhodný případ jeho neschopnosti, připomíná nám ale i to, že stacionární radary nehodovost mnohdy zvyšují právě proto, že řidiči více přizpůsobují rychlost jim a ne podmínkám právě panujícím na silnici.

Maier si z celé události odnesl jen menší šrámy, přesto pro vás na závěr máme ještě jednu pozoruhodnou záležitost. Komentář policie k celé události konstatuje, že řidič měl vlastně štěstí, protože za rychlost 107 km/h v místech s limitem 80 km/h zaplatí jen pokutu, kdyby jel 110, přišel by na čas i o svůj řidičský průkaz. Jak vidno, ve Švýcarsku mají k těmto věcem podobný (podobně nepochopitelný) přístup jako u nás - když jedete rychle a nic se nestane, dostanete „flastr”, že na něj budete ještě roky vzpomínat. Ale pokud bez ohledu na důvod selžete, nabouráte a jen shodou okolností to skončí jen pár ohnutými plechy, přejde se to jen pokutou. Kdo je přitom nebezpečnější - ten, kdo bourá, nebo ten, kdo jede rychle a žádný problém nezpůsobil? Podle zákonů často ten druhý, podle nás ale ten první...



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama