Test CFMOTO 450SR a 450NK: s kapotáží nebo bez?

Víte, čemu se říká prozření? Třeba právě tomu, když jdete na test dvou maloobjemových motocyklů pro náctileté, neočekáváte žádné zázraky, a nakonec vás musí ze sedla sundávat téměř násilím, protože vás oba neskutečně baví. S kapotovanou 450SR si více užijete rychlých zatáček jako na superbiku, s naháčem 450NK pak spíše pohodové cestování. A jestli ještě pořád nevíte, kterou si pořídit, kupte si klidně obě dvě.

Ať už je to 450SR nebo 450NK, obě jsou cenově dostupné, což ocení zejména mladí začínající jezdci a líbit se jim bude také design obou motocyklů. Za jejich vzhledem stojí španělský designér Carles Solsona Martí, který dříve pracoval pro italskou MV Agustu a italská svěžest se promítá i do jeho navrhovaných strojů pro značku CFMOTO. Jsou nadčasové, moderní a jedinečné.

1 CFMOTO 450NK 450SR test (2)1 CFMOTO 450NK test (1)1 CFMOTO 450SR test (14)

Už na první pohled si říkám, že je supersport 450SR povedená motorka, která musí oslovit srdce nejednoho teenagera. Ostré tvary podtrhují sportovní náturu tohoto stroje, kterou ještě více umocní krytka sedla spolujezdce a aerodynamická křidélka. Ta si prošla testováním v aerodynamickém tunelu, aby ve vysokých rychlostech zajistila vyšší stabilitu. Díky nim vypadá motocykl větší a dospělejší, vlastně ani byste neřekli, že je to jenom 450tka. Na test jsme měli verzi v černo-stříbrno-červené barevné kombinaci, v nabídce mají ještě černo-bílo-tyrkysovou variantu.

To nekapotované 450NK působí pohodovým dojmem, doslova láká k nasednutí a vyjetí si s kamarády někam na výlet. Jeho štíhlé proporce vkusně doplňují ostře lomené tvary, které mu dodávají rebelské nátury a moderní „svlečený“ vzhled bezpochyby osloví nejednoho jezdce. Na výběr máte ze dvou stejných barevných variant jako u SR, ale tady u mě jednoznačně vítězí kombinace tyrkysovo-bílé barvy, právě ona dává motocyklu punc výjimečnosti.

1 CFMOTO 450NK test (3)1 CFMOTO 450NK test (4)1 CFMOTO 450NK test (2)

Veškeré informace se vám zobrazují na pětipalcovém barevném displeji s dominantním otáčkoměrem a ukazatelem aktuální rychlosti uprostřed něj. Líbila se mi jeho jednoduchost a přehlednost. Snadno se ovládá pomocí tlačítek na levém displeji a můžete jej bezdrátově propojit s vaším telefonem pomocí aplikace CFMOTO RIDE. Nepřetržitě pak budete moci sledovat stav motocyklu, ale také jeho polohu. Všechna světla, včetně směrovek, jsou LED. Jednu výhradu mám však k zrcátkům. Nedají se totiž nastavit a přizpůsobit vaší výšce, můžete s nimi hýbat dopředu a vzad, ale nahoru a dolů ne. Během jízdy se tak musíte různě krčit a naklánět, abyste v nich vůbec něco viděli.

Zásadní rozdíl mezi oběma motocykly pocítíte, jakmile usednete za řídítka. U sportovní SR sedíte jako na opravdovém superbiku, jste předkloněni vpřed, váha leží na rukou, nohy jsou na stupačkách, které jsou však dál od sedla, a tak se na tento stroj v pohodě poskládáte i když patříte mezi vyšší jedince. Díky tomuto posazu a širokým clip-on řídítkám se SR dobře vede v zatáčkách. Ve městě už to s ním moc zábavné není, veškeré nerovnosti na silnici pocítíte zejména ve vašich rukou, to je zkrátka úděl sportovních motocyklů.

1 CFMOTO 450SR test (16)1 CFMOTO 450SR test (17)1 CFMOTO 450SR test (15)

To naopak na dojíždění za prací nebo po městě je nahatý 450NK naprosto ideální stroj. Sedíte vzpřímeně, nohy máte pohodlně poskládány pod sebou, váha neleží na rukou a snadněji se s ním kličkuje mezi stojícími automobily. Nemá takové sportovní ambice jako SR, je to spíše takový univerzál, ale to neznamená, že by s ním byla mimo městské brány nuda.

V příhradovém rámu jim tluče řadové dvouválcové srdce o zdvihovém objemu 449,5 ccm. Jeho největší výkon 47 koní dosáhnete při 10 000 otáčkách, největší točivý moment 39,3 Nm při 7750 otáčkách a pořídit si motocykly tak mohou i majitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Motor využívá přesazení ojničních čepů o 270°, což v praxi znamená, že jej musíte držet ve středních otáčkách a výš, ale pak se vám odvděčí slušným zátahem. Líbit se vám bude i zvuk, který se line z koncovky výfuku.

1 CFMOTO 450NK test (7)1 CFMOTO 450NK test (11)1 CFMOTO 450NK test (15)

Podvozek je u obou motocyklů tvořen přední obrácenou vidlicí a zadním tlumičem s možností nastavení předpětí. Celkově je naladění spíš do měkka, což u nekapotované NK vůbec nevadí. Tam je vám to pohupování příjemné, bude vás bavit projíždění zatáček, motocykl drží zvolenou stopu, obstojně se popere s menšími nerovnostmi a pokud pojedete pohodovým cestovním tempem, můžete se spolehnout i na čtyřpístkové brzdiče J.Juan. Mají pomalejší nástup, pocitově jsou gumovější a hůř se dávkují než čtyřpístkové Bremba u sportovní SR.

Tady brzdy fungují velmi dobře, mají rychlý nástup, dobře se dávkují a díky nim si můžete užít rychlých zatáček, které vás nikdy nepřestanou bavit. Pokud k tomu navíc budete mít i kvalitní povrch, o příval emocí nebudete mít nouzi. Budete se cítit jako na malém superbiku, lehce se přehazuje z jedné strany na druhou a pokud máte roztočený motor do vyšších otáček, budou hodně emotivní hlavně výjezdy ze zatáček. Ostatně z 0 na 100 km/h to zvládne za méně než pět sekund a maximální rychlost je až 190 km/h. Na hrbolatém povrchu bych uvítala spíše tvrdší nastavení přední vidlice.

1 CFMOTO 450NK 450SR test (3)1 CFMOTO 450NK 450SR test (4)1 CFMOTO 450NK 450SR test (1)

Musím se přiznat, že jsem od testu těchto dvou motocyklů neměla příliš velké očekávání. Ne kvůli tomu, že je to čínská značka, naopak, na to jsou u CFMOTO patřičně hrdí, ale spíš jsem si říkala, že jsou to malé motocykly a nebudou tak dobré jako ty silnější stroje, které mají v nabídce. Jsou! Díky nízké váze jsou oba motocykly lehce ovladatelné, s točivým motorem si vychutnáte cestovní i sportovní jízdu a atraktivní je také pořizovací cena, 450NK pořídíte za 135 990 Kč, sportovní 450SR za 149 990 Kč. Teď už se jen musíte rozhodnout, jestli chcete motocykl s kapotáží nebo bez?

Technické údaje 450NK:

Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 72 x 55,2 mm, kompresní poměr: 11,5:1 zdvihový objem 449,5 ccm. Největší výkon 34,5 kW (47 k) při 10 000 ot/min, největší točivý moment 39,3 Nm při 7750 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Trubkový rám, podvozek KYB, přední USD vidlice, zdvih 130 mm, zadní monoshock s nastavitelným předpětím, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové J.Juan, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem. Kola paprsková. Pneumatiky 110/70 R17 vpředu a 150/70 R17 vzadu. Rozvor 1370 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, světlá výška 192 mm, provozní hmotnost 165 kg. Objem palivové nádrže 14 litrů.

Barevné provedení: modrá, bílá

Základní cena včetně DPH: 135 990 Kč

Technické údaje 450SR:

Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 72 x 55,2 mm, kompresní poměr: 11,5:1 zdvihový objem 449,5 ccm. Největší výkon 34,5 kW (47 k) při 10 000 ot/min, největší točivý moment 39,3 Nm při 7750 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Trubkový rám, podvozek KYB, přední USD vidlice, zdvih 120 mm, zadní monoshock s nastavitelným předpětím, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové Brembo M40, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem. Kola paprsková. Pneumatiky 110/70 R17 vpředu a 150/60 R17 vzadu. Rozvor 1370 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, světlá výška 140 mm, provozní hmotnost 179 kg. Objem palivové nádrže 14 litrů.

Barevné provedení: černá, bílá

Základní cena včetně DPH: 149 990 Kč

CFMOTO 450SR

1 CFMOTO 450SR test (11)1 CFMOTO 450SR test (10)1 CFMOTO 450SR test (13)1 CFMOTO 450SR test (12)1 CFMOTO 450SR test (8)1 CFMOTO 450SR test (9)1 CFMOTO 450SR test (18)1 CFMOTO 450SR test (19)1 CFMOTO 450SR test (1)1 CFMOTO 450SR test (2)1 CFMOTO 450SR test (20)1 CFMOTO 450SR test (21)1 CFMOTO 450SR test (3)1 CFMOTO 450SR test (4)1 CFMOTO 450SR test (5)1 CFMOTO 450SR test (6)1 CFMOTO 450SR test (7)

CFMOTO 450NK

1 CFMOTO 450NK test (16)1 CFMOTO 450NK test (18)1 CFMOTO 450NK test (19)1 CFMOTO 450NK test (17)1 CFMOTO 450NK test (5)1 CFMOTO 450NK test (10)1 CFMOTO 450NK test (12)1 CFMOTO 450NK test (14)1 CFMOTO 450NK test (13)1 CFMOTO 450NK test (6)1 CFMOTO 450NK test (8)1 CFMOTO 450NK test (9)

Foto: Jan Altner



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama