Test CFMOTO 650GT Premium: motorka pro každý den

Po nekapotovaném modelu MT650 jsme do testu přibrali také jeho sourozence, cestovní CFMOTO 650GT, vybaveného praktickými kufry a cenovkou začínající na částce necelých 170 tisíc. Také v tomto případě jsme byli mile překvapeni nejen jízdními vlastnostmi, ale i jeho výbavou.

Ačkoliv je GT na trhu již čtvrtým rokem, stále patří mezi nejprodávanější motocykly čínské značky CFMOTO a po své nedávné zkušenosti, kdy jsem prožil v jeho sedle téměř celý týden, se tomu vlastně ani nedivím. Líbivý design z rakouského studia Kiska, dvouválcový motor s dostačujícím výkonem, komfortní svezení, pětiletá záruka a cena výrazně pod dvě stě tisíc korun. Dá se této nabídce odolat?

1 CFMOTO 650GT Premium test (19)1 CFMOTO 650GT Premium test (20)1 CFMOTO 650GT Premium test (14)

Model CFMOTO 650GT má stejně jako jeho sourozenec MT650 usazen v rámu živý řadový dvouválec se čtyřventilovým rozvodem motoru o objemu 649 ccm s elektronickým vstřikováním paliva Bosch, který nabízí velkou porci zábavy a dostatek výkonu pro sportovní jízdu, turistiku i běžné cestování. O šestistupňové převodovce se dá tvrdit to samé. Měkčí, ale stabilní podvozek spolu s účinnými brzdami vám dá dostatek jistoty, stejně jako v zatáčkách nezklamou pneumatiky Pirelli Angel. Přesně 226 kg těžký stroj tak dovedete snadno ovládat. Testovaná verze Premium obsahuje v základní ceně navíc instalační rámy s dvěma cestovními kufry SHAD.

Dominantou motocyklu je zdařilá přední kapota s LED světlometem a stavitelným větrným štítkem. Jakmile usednete do sedla a uchopíte řídítka, pod nastavitelným a dostatečně účinným plexi uvidíte přístrojový panel s velkým kulatým otáčkoměrem a digitálním ukazatelem rychlosti. Po pravé straně umístěný panel vám pak zobrazí doplňující informace. Veškerá ovládací tlačítka, kromě startovacích, jsou umístěna na levém řídítku. Naleznete tu také přepínač mezi dvěma jízdními režimy Sport a Touring. Rozdíl mezi těmito režimy byl u testovaného stroje opravdu velký, a popravdě se mi motocykl zamlouval spíše v režimu Sport, kdy jeho motor daleko rychleji reagoval na pohyb páčky plynu.

1 CFMOTO 650GT Premium test (15)1 CFMOTO 650GT Premium test (12)1 CFMOTO 650GT Premium test (22)

Podvozek s komponenty od KYB dokáže poskytnout dostatečný komfort i na méně kvalitním povrchu, své limity má až při hodně ostré jízdě, kdy musíte z 650GT vymáčknout vše. Dvouválec o výkonu 61 koní je ale dostačující na to, abyste s 250kilovým motocyklem bezpečně předjeli a zároveň si užili výjezdy ze zatáček. Tomu odpovídají také dobře dimenzované brzdy (vpředu dvojitá o průměru 300 mm s čtyřpístkem), které většinu jezdců asi v ničem nezklamou.

Už po prvních ujetých kilometrech jsem se na 650GT cítil pohodlně. Přispěl k tomu docela komfortní posaz, který umožní sedlo ve výšce osmdesáti centimetrů a vykrojení osmnáctilitrové nádrže. Spotřeba paliva kolem pěti litrů zaručuje stroji dlouhý dojezd. Během jízdy také oceníte snadno stavitelný větrný štítek, který relativně dobře pohlcuje nárazy větru do zhruba 120kilometrové rychlosti. Jediné, co chce trochu cviku, je ovládání funkcí palubního přístroje páčkami na levém řídítku, což se majitel tohoto stroje zcela jistě po několika dnech naučí.

1 CFMOTO 650GT Premium test (1)1 CFMOTO 650GT Premium test (2)1 CFMOTO 650GT Premium test (3)

Sečteno a podtrženo, za cenu 180 tisícovek si pořídíte stroj, který je užitečným společníkem ve vašem životě. Tahle motorka navíc bude bavit zkušeného jezdce svou lehkostí a točivým motorem, stejně jako jednoduchostí a přívětivým ovládáním osloví úplného začátečníka. Oba typy ocení také standardní pětiletou záruku.

Foto: Jan Altner Popisky k foto:

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 83 x 60 mm, kompresní poměr: 11,3:1 zdvihový objem 649 ccm. Největší výkon 41,5 kW při 8250 ot/min, největší točivý moment 54,4 Nm při 7000 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Trubkový rám, přední vidlice KYB, zadní monoshock KYB. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 300 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem J. Juan, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm. Kola paprsková. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 160/60 ZR 17 vzadu. Rozvor 1415 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, světlá výška 150 mm, provozní hmotnost 226 kg. Objem palivové nádrže 19 litrů.

Barevné varianty: Bílá, šedá.

Cena včetně DPH: od 167 990 Kč

1 CFMOTO 650GT Premium test (6)1 CFMOTO 650GT Premium test (4)1 CFMOTO 650GT Premium test (5)1 CFMOTO 650GT Premium test (7)1 CFMOTO 650GT Premium test (8)1 CFMOTO 650GT Premium test (16)1 CFMOTO 650GT Premium test (18) 1 CFMOTO 650GT Premium test (9)1 CFMOTO 650GT Premium test (17)1 CFMOTO 650GT Premium test (10)1 CFMOTO 650GT Premium test (11)1 CFMOTO 650GT Premium test (13)1 CFMOTO 650GT Premium test (21)1 CFMOTO 650GT Premium test (23)1 CFMOTO 650GT Premium test (24)

Foto: Jan Altner



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama