Test Ducati Multistrada 1260 S: až na kraj světa

Štíhlejší proporce, ale stále jedinečný design, který se snad ani nemůže okoukat, to je nová Multistrada 1260. Pokud si k tomu ještě přidáte vynikající jízdní vlastnosti, máte tu špičkové cestovní enduro, se kterým projedete celý svět křížem krážem a nikdy nebudete mít dost.

Multistrada 1260 se vzhledově oproti oblíbené starší verzi Multistrada 1200 nijak zásadně neliší. Hned na první pohled tak poznáte, do které rodiny tahle mašina patří. Jen má nová pětipaprsková sedmnáctipalcová kola, která jsou stejně slušivá, jako ty desetipaprsková. Tedy, asi bych dlouho váhala, která kola si vybrat, kdyby mi dali na výběr. 1260ka je také kompletně vybavená technologií LED u všech světel. Testovaná verze S má navíc geniální obousměrné rychlořazení DQS, brzdiče Brembo M50 a semi-aktivní elektronický podvozek Ducati Skyhook Suspension.

1 Ducati Multistrada 1260 S test (23)1 Ducati Multistrada 1260 S test (28)1 Ducati Multistrada 1260 S test (30)

Tou nejzásadnější novinkou je však nový motor Testastretta DVT o zdvihovém objemu 1262 ccm, který posílá přes šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo výkon 158 koní a kroutící moment 129 Nm. Oproti 1200 mi přišla mnohem více živější, už to není poklidná Italka, ale spíš nevybouřená puberťačka, zejména to pocítíte v režimu Sport. Hodně posílila ve spodních otáčkách, takže i když vám klesnou pod 3000, ještě pořád se s tím vyrovná. Jen se občas nenechejte zaskočit tím, že to cukne. Jednoduše vám tím chce naznačit, abyste to už příště nedělali a používali řadičku k těm správným účelům, k jakým je určena. 1260 je prostě živel a k jejímu zmírnění vám nebude stačit ani to, že přepnete mapu na Touring. Kdo má rád sportovní jízdu, ten ji bude milovat, kdo raději jezdí poklidněji, tomu rozhodně doporučíme klidnější Multistradu 950.

Moc se mi ale líbilo chování semi-aktivního podvozku Skyhook, k čemuž jednoznačně přispělo prodloužení zadní kyvné vidlice a poznali jste to téměř okamžitě při průletu první zatáčkou. Motocykl byl mnohem více stabilnější, ale přitom jste jí projeli v dost svižném tempu. Řízení bylo naprosto přesné, kam jste ji poslali, tam jela, nezaznamenala jsem ani jednou, že by mi i o malý kousek odskočila. Podvozek si velmi dobře poradil se všemi nerovnostmi. I když jste jeli neudržovanou okreskou, jen se jemně pohupoval a vy jste podle toho poznali, že jste projeli přes nějaký ten hrbol nebo menší díru. Přední i zadní tlumiče pracují se zdvihem 170 mm.

1 Ducati Multistrada 1260 S test (10)1 Ducati Multistrada 1260 S test (15)1 Ducati Multistrada 1260 S test (31)

Multice je neuvěřitelně univerzální stroj. Ať s ní vyjedete na dálnici, rozbitou silnici, nebo vaši oblíbenou klikatici, přizpůsobí se všem situacím. Je to prostě taková holka do nepohody, nic jí nerozhodí, skvěle se chová v každé situaci. K všeobecné radosti z jízdy také přispívají elektroničtí pomocníci, kterými je 1260 doslova prošpikovaná, ale vůči kterým jsem nenašla ani jednu výtku. Fungují skvěle, ať už je to ABS od Bosche s funkcí brzdění v náklonu, které vám velkou měrou přispěje k větší jistotě v sedle, nebo obousměrné rychlořazení DQS, které užijete jak během sportovní jízdy, tak i v běžném provozu. Je totiž děsně návykové a tak trochu s ním „zlenivíte“, ve smyslu mačkání spojkové páčky.

Komfort během jízdy vám dodá rovněž příjemný posez, kdy díky vykrojenému sedlu, sedíte dole v motorce, poloha je vzpřímená, lehce nakloněná vpřed, ale váhu vůbec nenesou vaše ruce. Nohy máte poskládány pod sebou, ani po celém dni na motocyklu, vás nic nebolí. Pro ještě lepší pocit z jízdy, tu také máte polohovatelný plexi štít, který stejně jako u 1200 můžete snadno nastavovat jednou rukou. Je dostatečně velký, aby vás ochránil před nepříznivým počasím.

1 Ducati Multistrada 1260 S test (26)1 Ducati Multistrada 1260 S test (32)1 Ducati Multistrada 1260 S test (27)

Pohrát si také můžete s nastavením všech elektronických asistentů, ať už je to ABS, kontrola trakce nebo wheelie. Na výběr máte ze čtyřech jízdních režimů: Spor, Urban, Touring a Enduro, i když mají předdefinované jízdní parametry, můžete si je libovolně upravovat podle vašich potřeb, ale upřímně, není to vůbec potřeba. Přesně vystihují, to co k vaší jízdě potřebujete. Vše jednoduše nastavujete na TFT displeji pomocí podsvícených tlačítek na levém řídítku. Možná to ze začátku vypadá složitě, ale brzy si na celý systém zvyknete a přijde vám to jednoduché a přehledné. Složitě vypadá také displej s velkým množstvím informací, ale opět je to jen otázkou času a zvyku.

Ve standardní nabídce je také tempomat, bezklíčový systém zapalování a rozjezdový asistent, který oceníte v situaci, kdy se potřebujete rozjet třeba do příkrého kopce nebo v situaci, kdy potřebujete mít zabrzděno. O kvalitách brzd Brembo M50 se snad ani nemusím zmiňovat. Jsou prostě skvělé, ostré, kousavé, lehce dávkovatelné a můžete jim plně důvěřovat, protože netuhnou a mají okamžitý nástup. Desmoservis je tu nastaven po každých 30 tisících kilometrech, výměnu oleje je potřeba provést buď po 15 tisíci kilometrech nebo 12 měsících.

1 Ducati Multistrada 1260 S test (42)1 Ducati Multistrada 1260 S test (40)1 Ducati Multistrada 1260 S test (39)

Ducati nikdy nepatřila mezi levné motocykly, a tak vás snad ani nemůže překvapit cena půl milionu korun, za kterou se tato S verze Multistrady 1260 prodává. Dostanete za ni však špičkový stroj s vynikající geometrií podvozku, ale hlavně, on vás bude pořád bavit hodně dlouhou dobu. Zapomeňte na nudu, tady mají hlavní slovo emoce!

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec. Testastretta DVT s Desmodromic variabilním časováním všech ventilů. Vrtání a zdvih 106 x 71,5 mm, zdvihový objem 1262 ccm, kompresní poměr 13 : 1. Největší výkon 158 k (116,2 kW) při 9500 1/min. Největší točivý moment 129,5 Nm při 7500 1/min. Elektronické vstřikování Bosch, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová, hydraulicky ovládaná antihoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, přední el. nastavitelná vidlice upside-down Sachs, průměr nosníků 48 mm, zdvih 170 mm, vzadu jednoramenné kyvné rameno s centrální pružicí a tlumicí jednotkou Sachs, zdvih 170 mm. Brzdy kotoučové s Bosch ABS s funkcí brzdění v náklonu, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 330 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem Brembo M50, vzadu jednoduchá ventilovaná, o průměru 265 mm, s dvoupístkovým třmenem. Pětipaprsková litá kola o rozměru 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1585 mm, výška sedla nad zemí 825 - 845 mm, suchá hmotnost 212 kg, objem palivové nádrže 20 litrů.

Barevné provedení: červená, vulkanicky šedá, ledově bílá

Základní cena vč. DPH: 509 000 Kč

1 Ducati Multistrada 1260 S test (38)1 Ducati Multistrada 1260 S test (41)1 Ducati Multistrada 1260 S test (43)1 Ducati Multistrada 1260 S test (34)1 Ducati Multistrada 1260 S test (1)1 Ducati Multistrada 1260 S test (11)1 Ducati Multistrada 1260 S test (12)1 Ducati Multistrada 1260 S test (13)1 Ducati Multistrada 1260 S test (14)1 Ducati Multistrada 1260 S test (16)1 Ducati Multistrada 1260 S test (17)1 Ducati Multistrada 1260 S test (18)1 Ducati Multistrada 1260 S test (19)1 Ducati Multistrada 1260 S test (2)1 Ducati Multistrada 1260 S test (3)1 Ducati Multistrada 1260 S test (20)1 Ducati Multistrada 1260 S test (21)1 Ducati Multistrada 1260 S test (22)1 Ducati Multistrada 1260 S test (24)1 Ducati Multistrada 1260 S test (25)1 Ducati Multistrada 1260 S test (29)1 Ducati Multistrada 1260 S test (33)1 Ducati Multistrada 1260 S test (35)1 Ducati Multistrada 1260 S test (36)1 Ducati Multistrada 1260 S test (37)1 Ducati Multistrada 1260 S test (4)1 Ducati Multistrada 1260 S test (5)1 Ducati Multistrada 1260 S test (6)1 Ducati Multistrada 1260 S test (7)1 Ducati Multistrada 1260 S test (8)1 Ducati Multistrada 1260 S test (9)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama