Test Harley-Davidson Road Glide Limited: americký cestovatel
- Publikovno: 15.1.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Mezi dospělými cestovními motocykly má americký Harlej již desítky let své želízko v ohni díky luxusnímu modelu Glide. Asi nejschopnějším provedením tohoto druhu je testovaný model s dvouokou maskou.
Letošní provedení modelu Road Glide ve verzi Limited nahrazuje předchozí, o sedm kilogramů lehčí, Road Glide Ultra, a navíc přichází s luxusními cestovními doplňky včetně vyhřívání rukojetí s otočným ovladačem na levém konci řídítka a také efektních litých kol a mnoha dalšími detaily mezi něž patří třeba i emblémy na blatnících. Drobnost, ale majitele špičkového provedení určitě potěší. Atraktivně působí také barevná kombinace kapotáže, na výběr máte mezi dvanácti variantami.
Tmavou metalízou lakovaný 2,5 metru dlouhý touring se stejně jako celá modelová řada Glide vyrábí v továrně v Yorku (stát Pennsylvania). Jasným rozpoznávacím znakem je její jedinečná přední kapotáž, která kromě toho, že skvěle vypadá, také skvěle funguje. Je upevněná napevno k motocyklu, neotáčí se s řídítky. Podobně jako ostatní modely téhle americké značky se i u cestovní legendy musíte spoléhat na klasický trubkový rám, jenž nese vidlicový dvouválec chlazený kapalinou a vzduchem o objemu 1868 ccm. Jeho největší výkon je 110 koní a na zadní 180 milimetrů širokou pneumatiku převádí šestistupňová převodovka přes tradiční řemen mohutný točivý moment 164 Nm, který je k dispozici ve středních otáčkách. Pokud jedete v poklidném tempu, máte pocit, že je dvouválcový motor líný a jen těžce se převaluje, ale jakmile brnknete o plynovou rukojeť, okamžitě pocítíte sílu, kterou v sobě ukrývá.
Jedinečným zážitkem u tohoto agregátu je jeho nastartování. Tady rozhodně cítíte, ale i vidíte, že je motor živou součástí motocyklu. Celý se rozvibruje a nejbližší okolí téměř s ním, to však k značce Harley-Davidson patří. Nejspíš byste byli zklamaní, kdyby se po oživení Road Glidy neozval hutný baryton doprovázený typickými vibracemi. To je zkrátka ta pravá „amerika“.
Na silnici Road Glide přesvědčí také vyznavače svižnější jízdy, a i když motocykly Harley-Davidson byly spíše pro požitkáře, lze se dobře svézt i v zatáčkách. Spojková páčka je tužší a řazení je doprovázeno hlasitým klapnutím, které k Harlejům jednoznačně sluší. Dobrému pocitu zde pomohou dobře fungující brzdy a ochota jít do zatáček. Ano, u Road Glide jsem byl už po několika minutách v sedle překvapen, jak dobře se řídí. Oproti standardní Street Glide budete kvitovat pohodlnější pozici v sedle, lépe řešenou ochranu jezdce či ergonomicky tvarovaná řídítka. Také závlek řízení vám dává větší sebevědomí zejména na dálnici, kdy cestovní rychlost kolem 150 km/h je tou příjemnou.
Koneckonců uspořádání kontrolního panelu a lépe dosažitelného dotykového displeje se mi líbilo, a asi právě proto bych si vybral „roadglajdu“ jako cestovní motorku pro dlouhé výlety spíše než její sestru. To, co vám ale na motocyklu s pohotovostní hmotností 423 kilogramů bude zvláště při parkování chybět, je absence zpětného chodu. Moc tomu nepomůže ani fakt, že těžiště má tento cruiser dole a sedlo je také relativně nízko. Manipulace na místě je ztížená, potíže jsem měl zejména, když jsem se musel otočit téměř „na pětníku“. V plném rejdu se vám vytočí řídítko a abyste na něj dosáhli, musíte se hodně předklonit a motocykl tak držíte jen vašima nohama. Musíte se hodně zapřít, abyste tento mastodont rozpohybovali.
Když už tu hovořím o sedle, rád bych vyzdvihl jeho komfort, vlastně celý jízdní posaz je velmi příjemný. Nohy máte pohodlně usazené na velkých plošinách, ruce máte spíš blíže k tělu, sedíte vzpřímeně a i po celém dnu v sedle nejste nijak unaveni. Blahořečit vás bude i vaše spolujezdkyně, která se bude cítit jako doma v obýváku v měkkém křesle. Na cestách oceníte i trojici kufrů. Objem dvou postranních kufrů je skromných 64 litrů, na drobnosti to však stačí. Daleko víc věcí, a třeba i dvě otevřené přilby schováte do horního, 68litrového kufru s výklopným víkem do levé strany.
Na dlouhých cestách vám i vašemu spolujezdci, či spíše spolujezdkyni, Harley-Davidson Road Glide Limited nabídne i vylepšenou multimediální zábavu. Originální tvar přední kapotáže s dvojitým světlometem zaručuje jezdci nejen dobrou ochranu před dotírajícím větrem, ale je také zárukou velmi prostorné přístrojové desky, které vévodí dva analogové ukazatele a pod nimi multimediální dotyková obrazovka. Inovovaný Boom Box GTS s barevným dotykovým TFT displejem vám nabídne také propojení s chytrým telefonem a ladění rádia. Kromě předních reproduktorů doplňuje audiosystém ještě zadní pár, umístěný ve spodní části opěrky spolujezdce, který si může ovládat spolujezdec tlačítky pod pravou područkou.
Další specialitou je služba H-D Connect, která umožňuje majiteli připojení na dálku přes smartphone a s využitím aplikace má tak po ruce nejdůležitější údaje o motocyklu. Vyhovovalo mi umístění budíků a zejména navigace, která byla nad budíky, bylo na ni dobře vidět a nemuseli jste tolik klopit oči dolů, když jste se na ni potřebovali podívat.
Pokud tedy máte rádi styl Harley-Davidson a chcete se blýsknout efektním vzhledem, novou multimediální výbavou, posíleným motorem a cestovní výbavou, jste zde na správné adrese. Za bezmála milion korun tak můžete mít doma v garáži opravdu velkého harleje a zároveň dobře vybavený motocykl, který hned tak nezestárne.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec SOHC, se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 102 x 114 mm, zdvihový objem 1868 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 81 kW (110 k) při 6500 ot/min, největší točivý moment 164 Nm při 3000 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední konvenční vidlice, průměr nosníků 49 mm, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 300 mm, čtyřpístkové třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 300 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/70 R18 vpředu a 180/55 R18 vzadu. Rozvor 1625 mm, výška sedla nad zemí 735 mm, světlá výška 130 mm, provozní hmotnost 423 kg. Objem palivové nádrže 22,7 litrů.
Barevné provedení: Vivid Black, Midnight Blue, River Rock Grey/Vivid Black, Silver Pine/Spruce, Stiletto Red, Tahitian Teal, River Rock Grey, Barracuda Silver Denim/Black Denim, Billiard Red/Vivid Black, Scorche Orange/Silver Flux a Zephyr Blue/Black Sunglo
Základní cena bez DPH: od 24 351 eur
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.1.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- včera - Situace u KTM aktuálně
- včera - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 4.9. - Harley-Davidson Summer Vibes Ride 2024: tenkrát na Východě
- 28.8. - Tip na víkend: All American Fest 2024
- 14.8. - European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 3-8.9.2024
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 21.6. - Indian Rider Fest 2024: fotoreportáž z největšího evropského srazu
- 7.6. - Test CFMOTO 450 CL-C: malý bobber