Test Harley-Davidson Road Glide Special a Street Glide Special
- Publikovno: 8.6.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Loňskou novinkou mezi cestovními motocykly, Road Glide Special, jsme vyzkoušeli v originálním oranžovém provedení. Jak tenhle harlej jede?
Oranžový Road Glide a zelený Street Glide jsme si vzali na test pěkně pospolu, abychom mohli lépe porovnat jejich vlastnosti. Má to logiku vzhledem k tomu, že se oba 2,5 metru dlouhé touringy vyrábějí v továrně v Yorku, stát Pennsylvania. Obě novinky, které se objevily na českém trhu už na konci léta, se chtějí blýsknout efektním vzhledem, novou multimediální výbavou, posíleným vzduchem a kapalinou chlazeným motorem. Za milion korun tak můžete mít doma v garáži opravdu velkého harleye a zároveň motocykl, který hned nezestárne.
Oba nové cestovní modely sdílí stejný technický základ, tedy klasický trubkový rám nese vidlicový dvouválec chlazený kapalinou a vzduchem o objemu 1690 ccm. Jeho největší výkon je pro oba stroje shodných 90 koní a na zadní 180 milimetrů širokou pneumatiku převádí šestistupňová převodovka a bezúdržbový kardanový hřídel mohutný točivý moment 138 N.m, jenž je k dispozici ve středních otáčkách. Na silnici tato kombinace přesvědčí také vyznavače svižnější jízdy, a i když motocykly HD byly spíše pro požitkáře, lze se dobře svézt i v zatáčkách. Dobrému pocitu pomohou dobře fungující brzdy. Technika je dosti podobná jako u špičkové cestovní ikony od této americké značky, modelu Electra Glide Ultra. Shody nacházíme i v prvcích výbavy, a to třeba identické postranní kufry či multimediální systém s dotykovou obrazovkou.
Model Street Glide má se zmíněnou cestovní ikonou společnou i přední kapotáž s otevíratelným usměrňovačem proudícího vzduchu, který dokáže ve vyšších rychlostech vynahradit absenci vyššího plexiskla. Jízdně byl zelený testovaný stroj velice příjemnou záležitostí. Poměrně obratný třistapadesátikilový „haryk“ se hladce proplétal také v městském provozu a nebýt chybějícího zpětného chodu, ten má standardně pouze tříkolka Tri Glide, dokázal bych ohodnotit Street Glide jako dobrý stroj pro manipulaci při parkování.
Co se týče extravagantněji vyhlížejícího provedení Road Glide, byl jsem už po několika minutách v sedle oranžového stroje s velkou polokapotáží překvapen, jak rozdílně se na něm jezdí. Pohodlnější pozice v sedle, lépe řešená ochrana jezdce, či jiná řídítka, závlek řízení 173 mm oproti 170 mm u Street Glide, vám dávají více sebevědomí zejména na dálnici, kdy cestovní rychlost kolem 150 km/h je tou příjemnou. Také uspořádání kontrolního panelu a lépe dosažitelného dotykového displeje se mi líbilo, a asi právě proto bych si vybral roadglajdu jako cestovní motorku pro dlouhé výlety. Spolujezdkyni bych ale koupil jiné sedlo či malou opěrku.
Technické údaje:
Motor: Vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec SOHC, se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 98,4 x 111.1 mm, zdvihový objem 1690 ccm, kompresní poměr 9,7:1. Největší výkon 71 kW (96 k) při 6500 1/min, největší točivý moment 138 N.m při 2750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem, suchá jednokotoučová spojka s anti-vibračními pružinami a hydraulickým ovládáním, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední konvenční vidlice, průměr nosníků 46 mm, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 282 mm s dvoupístkovým třmenem, systémy ABS, TCS a Ride-by-Wire. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/60 R18 vpředu a 180/65 R16 vzadu. Rozvor 1625 mm, výška sedla nad zemí 720 mm, provozní hmotnost 372 (385) kg. Objem palivové nádrže 22,7 litrů.
Základní cena vč. DPH: 21 100 (21 400) eur
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 8.6.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- včera - Situace u KTM aktuálně
- včera - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro