Test Honda CBR 125R: na začátek dobrý
- Publikovno: 22.8.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Také vzpomínáte na své první motocyklové začátky na fichtlu či Jawě? Dnes má dospívající motocyklové mládě zcela jiné možnosti. Jednou z nich je i testovaný stroj.
V roce 2004 přišla Honda s novinkou v kategorii motocyklů o objemu 125 ccm, na které si hned po jeho uvedení brousila zuby řada šestnáctiletých. Byl to štíhlý stroji se čtyřtaktním motorem a vzhledem, který vycházel z tehdejší řady větších CBR. V letošním roce nám představila facelift této motorky.
Největší změnou letošního modelu je určitě design, který naopak vychází z Hondy VFR 1200F. Je to především tvar dominantního předního světlometu a bočních kapot. Motorka nejenom že změnila tvar, ale celá zmohutněla. Oproti prvnímu modelu vypadá mnohem dospěleji, čímž Honda vyslyšela námitky svých nejmladších zákazníků, že CBR 125R oproti starším dvoutaktním motorkám vypadá jako mnohem menší stroj, spíše jako obrněné kolo. Další „zvětšovací“ změna se proto udála na pneumatikách. Přední narostla z rozměru 80/90 na 100/80 a zadní dokonce z 100/80 na 130/70 R17. Úplně nová je přístrojová deska kde najdeme dominantní analogový otáčkoměr spolu s multifunkčním LCD displejem. V neposlední řadě má nový tvar také tlumič výfuku, vzhledem inspirovaný velkým VFR. Na pohonné jednotce se žádné změny neudály a po slušivými kapotami zůstal osvědčený jednoválec o objemu 125 ccm se vstřikováním PGM-FI o výkonu necelých 13 koní. Tento čtyřdobý kapalinou chlazený motor s rozvodem SOHC vyniká především spolehlivostí a nízkou spotřebou okolo 3 l/100 km, což při velikosti nádrže 13 litrů dává motorce velmi slušný dojezd.
Maximální rychlost nejmenšího „supersportu“ je 130 km/h ovšem u takhle skromného výkonu je potřeba počítat s mnoha proměnnými jako váha jezdce, vítr v zádech, sebemenší sklon silnice a poloha v leže nebo v sedě, atejně jako s vibracemi motoru. Jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni, stroj skvěle drží stopu, maximální náklony mu nedělají problém a ovladatelnost i brzdy jsou při „muší“ váze 140 kilogramů výborné.
Jak jsem zmínil na začátku Honda CBR 125R je určena těm nejmladším motorkářům, kteří v 16-ti letech dosáhnou na řidičské oprávnění skupiny A1. Tomuto faktu je podřízena nejenom její konstrukce, ale i cenová politika. Proto na motorce nenajdete plně seřiditelný podvozek či jinou moderní techniku a některé detaily (třeba spínací skřínka) mohou působit poněkud lacině. To však nic neubírá na faktu, že se jedná o hodně kvalitní motorku pro první zkušenosti na silnici.
Technické údaje
Motor: čtyřdobý kapalinou chlazený 2ventilový jednoválec s rozvodem SOHC. Vrtání a zdvih 58 x 47,2 mm, zdvihový objem 124,7 ccm, kompresní poměr 11:1. Největší výkon 9,8 kW při 10 000 1/min, největší točivý moment 10,41 N.m při 8 000 1/min. Elektronické vstřikování PGM-FI.
Pohoné ústrojí: sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: páteřový ocelový rám, zdvih předního odpružení 109 mm, průměr přední vidlice 31 mm, zadní odpružení Monoshock, zdvih 120 mm, nastavitelné předpětí. Přední brzda jednokotoučová dvoupístková 276 mm, zadní brzda kotoučová jednopístková 220 mm. Kola hliníková 17", pneumatika vpředu 100/80-17M/C, pneumatika vzadu 130/70-17M/C, rozvor 1313 mm, výška sedla 793 mm, provozní hmotnost 136,9 kg, objem palivové nádrže 13 litrů.
Základní cena: 79 900 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.8.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro