Test Honda Crossrunner: extratřída

Honda recyklovala podvozek a motor předchozí generace sportovně cestovního modelu VFR a uvedla na trh velmi zajímavý crossover. Co my na to?

Pamatujete se na Hondu VFR minulé generace? Tak právě zde vidíte její reinkarnaci. A popravdě řečeno, jedná se už na první pohled o zajímavý stroj, který se snaží spojit přednosti endura a cestovního motocyklu. Nový crossover od Hondy budete po usednutí za řídítka opravdu chválit za ergonomii a přehlednost jeho ovládacích prvků. Hned zpočátku si ale neodpustíte poznámku na laciné zpracování v okolí sdruženého informačního displeje (je stejný jako u Hondy CBR 600F) nebo pro hondu netypicky přehozené ovládání směrovek a tlačítka klaksonu na levé straně řídítek. Já sám jsem při aktivaci směrovek nechtěně troubnul nespočetněkrát.

Po nastartování vidlicového čtyřválce si vzpomenete na starou dobrou VFR 800i. Já jsem ji vlastnil asi dva roky, a proto jsem byl po prvních kilometrech za řídítky crossrunneru jako doma. Konstruktéři totiž pro tento model použili jako základ nejen její pohonnou jednotku, ale i rám podvozek a brzdy. Změny prodělal výfukový systém s odlišným propojením svodů, prodlouženo je sání a trochu odlišně je nastaveno vstřikování i proměnné časování ventilů VTEC. Všechny tyto změny mají za následek lepší průběh točivého momentu mezi čtyřmi až šesti tisíci otáček. Mohu také potvrdit méně brutální přechod časování kolem sedmi tisíc otáček, což je u této sportovně cestovní novinky velice příjemné.

To, co zůstalo z původního VFR prakticky stejné, je zvuk, výjimečný charakter motoru, pevný rám a skvělý podvozek s brzdami doplněnými o protiblokovací systém ABS. Pochvala míří i ke standardnímu obutí stroje, které tvoří dvousměnové pirellky. Co se týče cestování na delší vzdálenosti mohu tento stroj vřele doporučit. Osmistovka mezi vašimi koleny sice není žádný dálniční dostavník (budete si muset vystačit s maximálkou okolo 190 km/h), to jí však neubírá na ambicích. Sám nebo ve dvojici si dovedu představit výlet do Alp, stejně jako denní dojíždění do práce. Pokud ale použijete jako příplatkovou výbavu dvojici bočních kufrů (jeden o objemu 29 litrů), musíte zvláště v městských dopravních zácpách počítat s jejich šířkou, která hodně přerůstá čelní profil tohoto stroje.

Honda Crossrunner se japonskému výrobci podle mého povedla. Alespoň co se týče spojení několika charakterů odlišných tříd. Tahle motorka vypadá jako enduro, pohodlná je jako cesťák a v serpentinách zábavná jako naháč. Kromě zmíněných drobných nectností jí tak nemám co vytknout, a když se podívám do ceníku, vím jistě, že si hezkou řádku příznivců najde.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec (90°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 72 x 48 mm, zdvihový objem 782 cm3, kompresní poměr 11,6 : 1. Největší výkon 102 k (75 kW) při 10 000 1/min, největší točivý moment 72,8 N.m při 9500 1/min. Elektronické vstřikování PGM-F1, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám z lehké slitiny, teleskopická vidlice, průměr nosníků 43 mm, zdvih 120 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka HMAS, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 296 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 256 mm s dvoupístkovým třmenem. Protiblokovací systém ABS. Kola litá šestipaprsková 17“. Pneumatiky 120/70 R 17 vpředu a 180/55 R 17 vzadu. Rozvor 1464 mm, výška sedla nad zemí 816 mm, provozní hmotnost 240 kg. Objem palivové nádrže 21,5 litrů.

Základní cena: 259 900 Kč

Crossrunner03Crossrunner04Crossrunner01Crossrunner02Crossrunner06Crossrunner07Crossrunner08Crossrunner09Crossrunner10Crossrunner11Crossrunner12Crossrunner13



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama