Test Honda Gold Wing F6C: šestiválcová raketa
- Publikovno: 4.9.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
K novince od Hondy postavené na bázi cestovního goldwingu jsem přistupoval tak trochu s rozpaky. Během týdne v sedle jsem ale změnil názor.
Japonská Honda udělala se svým cestovním modelem Gold Wing za téměř čtyřicet let doslova díru do světa. V posledních deseti letech se ale zdálo, jako by tomuto nekorunovanému králi jedné stopy docházel dech. Po několika zvěstech o přípravě zcela nového modelu přišla takzvaná krize a po ní reorganizace, která měla za následek přestěhování výroby goldwingů z USA zpátky do Japonska.
K lepšímu se však změnila efektivita využití stávající výroby a nabídka dalších verzí na základě letitého „křesla na kolech“ s označením Honda GL 1800, které ještě dnes marně hledá konkurenci třeba v podobě BMW K 1600 GTL či Harley-Davidson Electra Glide. Modelově jsme od minulého roku bohatší o provedení F6B, postavené ve stylu bagger, a nyní přichází na tomtéž základu Honda Gold Wing F6C.
Podobně jako loni představená verze F6B nemá ani F6C centrální stojan, tempomat, audio a hlavně zpětný chod. Navíc jí zcela chybí jakýkoliv úložný prostor, což u takhle velkého motocyklu asi nejednoho zájemce zarazí. Naproti tomu je novinka zase ve srovnání cestovní verzí GL 1800 Gold Wing znatelně lehčí. Na místo čtyř set kil živé váhy má Honda Gold Wing F6C méně než tři sta padesát kilogramů (341 kg).
F6C se ale od dalších na trhu nabízených dvou goldwingů neliší jenom opticky, pod „sukněmi“ ukrývá přepracovaný rám s jinou geometrií. Stopa se prodloužila na 114 mm a zvětšil se také úhel hlavy řízení na 29,5°. Lepší jízdní stabilitu při jízdě v přímém směru přinesl delší rozvor, změna rozložení hmotnosti v téměř ideálním poměru (49,9:50,1) na nápravy a větší průměr předního kola. Místo standardního osmnáctipalcového, tak nalezneme vpředu devatenáctipalcový ráfek. Vzadu zůstalo vše při starém, tedy letmo uložené sedmnáctipalcové lité kolo s pneumatikou o rozměru 180/55.
Jízdně je Honda Gold Wing F6C, alespoň pro mne, který si již s těmito šestiválcovými stroji přeci jen něco užil, opravdovým překvapením. Po loňské zkušenosti s osekaným F6B se mi nový Power Cruiser, který by se měl zařadit po bok takových motocyklů, jako je třeba Triumph Rocket III, docela vryl pod kůži. Netušil jsem totiž, že tenhle cvalík, využívající služeb standardního plochého šestiválce o objemu 1,8 litru s pětistupňovou převodovkou, může tak mohutně zrychlovat a hlavně zatáčet. Nízko položené těžiště vám dovolí si i na technické trati plné zákrutů užít sportovnější jízdu a při výjezdu ze zatáček pocítit sílu 167 N.m. Při nájezdu zase oceníte posílené brzdy. Na větším předním kole jsou totiž namontovány rozměrnější kotouče o průměru 310 milimetrů, opatřené čtyřpístkovými třmeny.
Model F6C tak jízdně rozhodně přesvědčí, praktické detaily ale u ní ani raději nehledejte. Tenhle stroj ve mě spíše vzbuzuje vzpomínku na dnes už těžko a draze dostupnou Valkyrii Rune, s jednoznačně lepšími jízdními vlastnostmi. Za cenu 550 tisícovek se ale určitě jedná o jeden z nejlepších Power Cruiserů poslední doby.
Technické údaje
Motor: Čtyřdobý plochý kapalinou chlazený dvanáctiventilový šestiválec, rozvod SOHC. Vrtání a zdvih 74 x 71 mm, zdvihový objem 1832 ccm. Největší výkon 85 kW při 5500 1/min, největší točivý moment 167 N.m při 4000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový hliníkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 45 mm. Zadní kyvná vidlice Pro-Link Pro-Arm s elektronicky řízeným nastavením předpětím pružiny. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 315 mm, třípístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 316 mm s třípístkovým třmenem, systém ABS. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/60 R19 vpředu a 180/55 R17 vzadu. Rozvor 1707 mm, výška sedla nad zemí 734 mm, světlá výška 147 mm, provozní hmotnost 341 kg. Objem palivové nádrže 23,2 litrů.
Základní cena: 549 900 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.9.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 4.9. - Harley-Davidson Summer Vibes Ride 2024: tenkrát na Východě
- 28.8. - Tip na víkend: All American Fest 2024
- 14.8. - European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 3-8.9.2024
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 21.6. - Indian Rider Fest 2024: fotoreportáž z největšího evropského srazu
- 7.6. - Test CFMOTO 450 CL-C: malý bobber