Test Hondy CB1300 SA: Nadčasová záležitost
- Publikovno: 27.3.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Majestátnost velkého „cébéčka“ umocňuje jeho originální retro styl. Ale netváří se jako udýchaný stařeček. Je to prostě motocykl každým coulem!
Stačí pohled na přední polokapotáž s křivkami 80 let. Nostalgické zavzpomínání tady ale končí. V dvojitém trubkovém rámu je usazen obrovský čtyřválcový kapalinou chlazený motor s úžasnou porcí dynamiky. Jeho největší výkon 116 koní a 117 N.m na zadní 180 milimetrů široké pneumatice totiž hovoří za vše. Zhruba od 2500 otáček nemusíte uvažovat o tom jestli byste měli podřadit když chcete rychleji předjet kolonu kamiónů. Jednoduše otočíte plynovou rukojetí a CB 1300 SA zrychluje s příkladnou elasticitou až do maxima. Navíc při prvním usednutí za tohoto „drobečka“ jsme jako vždy cítili známou domovskou pohodu od Hondy. Ergonomie se blíží k dokonalosti a jen při vyšších rychlost jsme se při ulehnutí za kapotu museli trochu víc poskládat za širokou 21 litrovou nádrž. Přístrojová deska je příjemně přehledná s dvojicí klasických analogových budíků a to vše doplněno LCD displejem s nejnutnějšími kontrolkami.
Do zatáček jsme s největším modelem z řady CB najížděli ze začátku s velkým respektem, ale po zjištění že naše pokyny poslouchá a plní do puntíku byly povoleny otěže adrenalinu. Pro cestovatele je zde navíc dobrá zpráva v podobě poměrně objemného úložného prostoru pod sedlem, komfortně naladěného odpružení, nastavitelných páček na řídítkách a potom praktické háčky k upevnění zavazadel. A když nevíte kam s peněženkou a mobilem, nezoufejte, v polokapotáži pod řídítky se nachází uzamykatelná schránečka. Cestovatelé pak ocení i ABS, jímž byl vybaven i námi testovaný motocykl.
Kdo má utkvělou představu že čím větší obsah, tím větší spotřeba, tak v případě CB 1300 SA se velmi mýlí. I při ne zrovna pomalé jízdě se pohybovala lehce nad 6 litrů a to je u takového motocyklu příjemné zjištění. Není to jistě náhoda, přepracované vstřikování paliva má na tom jistě svou zásluhu.
Je pravdou že sice CB 1300 SA není motocykl pro žádné střízlíky, manipulace a popojíždění chce trochu zručnosti, ovšem lehce ovladatelná spojka dobře spolupracuje a tak ani jízda městským provozem není problém. Takže pokud chcete motocykl s vysokou užitnou hodnotou a veskrze praktickými vlastnostmi, není nad čím uvažovat. Navíc vám největší polokapotovaná honda jen tak nezestárne.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 78 x 67,2 mm, zdvihový objem 1284 ccm, kompresní poměr 9,6 : 1. Největší výkon (116 kW) při 7500 1/min, největší točivý moment: 117 N.m při 5500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý trubkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 43 mm, vzadu dvojice klasických tlumičů. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 310 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 256 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá o rozměru 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1510 mm, výška sedla nad zemí 813 mm, hmotnost bez náplní 236 kg. Objem palivové nádrže 21 l
Základní cena: 319 900 Kč
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 27.3.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro