Test Voge 500DS Adventure: motocykl pro začátečníka
- Publikovno: 17.9.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Čínská značka Voge letos vstoupila na český trh a mně z jejich nabídky nejvíce zaujal cestovní motocykl 500DS, který by mohl být zajímavou volbou pro majitele řidičského oprávnění skupiny A2 nebo pro začínající jezdce. Vzala jsem si jej na test, abych vyzkoušela, jestli je tomu tak.
Na test jsem si motocykl vzala i tak trochu ze zvědavosti, značka Voge byla celosvětově představena teprve před dvěma roky, patří do obřího čínského koncernu Loncin a já se zkrátka jen chtěla přesvědčit, jestli jsou jejich stroje konkurenceschopné a to nejen v kategorii A2, do které spadá i tento motocykl. Nehledejte v tom nic zákeřného, dávno už neplatí, že co je z Číny rovná se nekvalitní a levné, však nás už o tom přesvědčila i jiná čínská značka CFMOTO, kde jsme měli možnost otestovat jejich předprodukční model 700CL-X Heritage a byla jsem velmi příjemně překvapená nejen cenou, ale i kvalitou zpracování a jízdními vlastnostmi motocyklu.
Do rukou se mi dostává motocykl s příplatkovou výbavou Adventure, která zahrnuje trojici hliníkových kufrů a držáků. Už na první pohled vypadá 500DS velmi dobře a také pohodlně, mohutné tvary, místy ostře lomené, zobák směrem vpřed, vykrojené sedlo, široká řídítka a velký barevný displej. A to ještě nezmiňuji podvozek Kayaba, centrální stojan, brzdy Nissin nebo obutí od Pirelli. Tedy musím uznat, že výbava je to velmi dobrá na motocykl, který takto komplet nestojí ani 170 tisíc korun.
Základní cena bez kufrů a držáků začíná na částce 152 990 korun, ale osobně si myslím, že se bez těch kufrů moc prodávat nebude. Nejsou to totiž žádné laciné plechy, ale poctivé hliníkové kufry a pokud jenom trochu uvažujete, že byste rádi vyrazili někam za dobrodružstvím, tak se vám rozhodně kufry budou hodit. Ostatně do práce můžete jezdit třeba jen s tím horním, kam se vám vejde helma s bundou a rukavicemi a nemusíte tak řešit, kde to vše uschováte nebo nosit s sebou.
Další plusové body získává 500DS za kvalitní zpracování. Vše sedí, nikde nic nepřečnívá, ani se neklepe a velmi dobře vypadá výrazná červená barva, která působí sportovním dojmem. Jakmile se usadíte do ergonometricky tvarovaného sedla, zapadnete jakoby přímo do motocyklu a splynete v jedno tělo. Bez potíží dosáhnete celou nohou na zem, což nejvíce ocení jezdci menšího vzrůstu, ale i ti začínající, kteří ještě nemají dostatek zkušeností.
Vyzdvihnout musím barevný TFT panel, který zobrazuje veškeré potřebné informace k jízdě i k motocyklu a navíc tu máte také ukazatel tlaku v pneumatikách. Líbilo se mi, jak se rychle dokáže přizpůsobit světelným podmínkám, v podstatě ani chvíli nejste v situaci, kdy byste neviděli na displej. Z moderních technologií má také LED dynamické blinkry. Větrný štítek je snadno stavitelný pomocí otočného šroubu ve dvou polohách, já bych jen uvítala, kdyby byl širší. Při vyšších rychlostech moc nekryl a nárazy větru do ramen byly dost znát.
Otáčím klíčem, stisknu startovací tlačítko na pravé rukojeti, řadím první rychlostí stupeň a vyrážím co nejkratší cestou ven z města. Už při proplétání plnými ulicemi se mi s 500 DS jede moc dobře. Ač tak na první pohled nevypadá, je velmi obratná a i přes to, že její provozní hmotnost je 205 kilogramů, tak se vede lehce a snadno. Díky širokým řídítkům se vám s ní bude dobře manipulovat také na místě.
Jako žena jsem ocenila nastavitelné páčky na spojce a brzdě. Jedna z věcí, která se mi však nezamlouvala, byly ovladače blinkrů na levém řídítku a výstražných světel na pravém. Byly hodně vytrčené ven od řídítka, vypadaly dost lacině a celou dobu jsem měla pocit, že je brzy zlomím. Také se mi párkrát stalo, že místo vypnutí blinkrů jsem jej místo do středu zatlačila do strany a zůstaly tak stále zapnuté.
Srdcem 500DS je kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 471 ccm, který spadá do kategorie A2. Šestistupňová převodovka funguje téměř bezchybně, občas při nižších rychlostních stupních potřebovala dát razantnější povel, ale rychlosti tam padaly přesně. Na zadní kolo se vám řetězem posílá výkon 47 koní a točivý moment 44,5 Nm. Čísla jsou to dostatečná na to, abyste si s motocyklem užili zábavnou jízdu i bezpečně předjeli pomalu jedoucí vozidlo před vámi. Motor se nijak neozývá do rychlosti kolem 120 km/h, kdy jede naprosto ukázkově, pak už se od něj začínají ozývat vibrace a jdou jak do stupaček, tak i do řídítek. Je však potřeba si uvědomit, že řídíte motocykl o slabším zdvihovém objemu a ten má zkrátka svoje limity.
Podvozek Kayaba je dobře nastavený už z výroby a ani nijak nepotřebuje nastavovat zadní tlumení. Podvozek je spíše měkčí, ale bude se vám líbit, jak se motocykl lehce naklápí do zatáček. Ani se o to nemusíte tolik snažit, stačí naznačit a on se překlopí sám. Je radost s ním jet zatáčky v rychlém sledu za sebou a přehazovat si jej z jedné strany na druhou. Zvolenou stopu drží dobře, nijak neodskakuje a docela dobře se mu daří pohlcovat nárazy při přejezdu nerovností.
Motocykl je standardně obut na pneumatikách Pirelli Angel, které na sedmnáctipalcových kolech odváděly dobrou práci. Jsou určeny na silnici, ale suchou prašnou cestu by určitě zvládly také. O zastavení se vám postarají brzdiče Nissin, vpředu jsou dva kotouče s dvoupístkcem, vzadu jednopístek brzdí jeden kotouč. Brzdy jsou pomalejší při nástupu a je potřeba je více stisknout. Mají gumovější nástup, ale netuhnou a pokud budete jezdit pohodovým stylem, rozhodně se na ně můžete spolehnout.
Voge pro svůj motocykl nenabízí, kromě ABS od Bosche, žádný jiný z bezpečnostních asistentů a to ani příplatkově. Musím se však přiznat, že mi to vlastně vůbec nevadilo. Čím méně elektroniky, tím méně záležitostí, které vám mohou způsobit neplechu a právě i proto se mi tenhle čínský motocykl zamlouvá. Pokud s motorkami začínáte, nebo hledáte univerzální motocykl do práce a o víkendu na delší výlety, kdy jen nasadíte kufry a jedete, tak by se vám 500DS s výbavou Adventure mohl líbit. Já osobně si myslím, že je to mezi konkurencí zajímavá nabídka za ještě zajímavější cenu.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený dvouválec. Vrtání a zdvih 67 x 66,8 mm, zdvihový objem 471 ccm. Největší výkon 34,5 kW (47 k) při 8500 ot/min. Největší točivý moment 44,5 Nm při 7000 ot/min. Maximální rychlost 160 km/h. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Ocelový rám, přední obrácená teleskopická vidlice Kayaba USD o průměru 41 mm, zdvih 156 mm . Zadní kyvná vidlice Kayaba se seřiditelným předpětím pružin, zdvih 161 mm. Brzdy kotoučové, vpředu kotouč o průměru 298 mm s dvoupístkovým brzdičem Nissin, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem, ABS. Kola Pirelli, vpředu 120/70-ZR17M/C, vzadu 160/60-ZR17M/C. Rozvor 1445 mm, výška sedla nad zemí 835 mm, provozní hmotnost 205 kg. Objem palivové nádrže 16,5 l.
Barevné provedení: červená, černá
Základní cena: 152 990 Kč
Cena testovaného motocyklu se sadou kufrů a držáků: 167 990 Kč
Foto: Pavel Škoda
- Přidat komentář +
- Publikováno: 17.9.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec